Gå til innhold

Hvilken cpu kjøler?


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med finne en ny kjøler det er ikke nøye om den bråker pris max 500kr vekt max 300g fordi jeg skal bruke den på LAN og gidder ikke og ta av kjølern for hver gang jeg skal kjøres frem og tilbake bråk gjør ingenting. Takker for ett hvert svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke vekta, men har hørt mye bra om denne..

 

Tror ikke firmaet microplex kjøler så bra :) (du må opne linken til produktet i nytt vindu, så kan du kopiere linken).

 

Silent Breeze kjøler prosessoren fint og er stille. Ellers kan du se på SLK900 med en 92mm vifte på. Kjøleren er stor og jeg vet ikke om den passer på hovedkortet ditt (en ting som er verdt å finne ut før du bestiller).

Lenke til kommentar
Sorry :oops: fiksa nå.. han skulle ha en på under 300g...Termaltake SLK900 er MYE tyngre enn det..

 

Tror du må endre en gang til :)

 

Tenkte ikke over hans vektgrense men vekt er da virkelig no problem når kjøleren bruker de fire hullene rundt socket'en.

 

EDIT: Spec's for Volcano 11: Vekt: 476 gram

Lenke til kommentar

Hvis vekta ikke har noe og si så lenge jeg bruker de fire holene rundt socketn så tror jeg at jeg kjøper meg en Tt smart fan 2 oppå en swiftech mcx426+ kan det funke? Men hvordan bruker man festene på hovedkortet? En venn av meg sa man skulle skru skruene gjenom hulene på HVet og så feste dem til kabinettet på andre siden er det sån man gjør det?

Lenke til kommentar

gjør som en sa over. gå for en kjøler som bruker de fire hullene rundt socket`en. Enten alpha pal8045 eller swiftech MCX462+. Har hatt begge, og kjører nå med sistnevnte. Sjansen for at den detter av er simpelthen ikke tilstede....

 

Festeanordningen gjør at du må ta hovedkortet ut av kabinettet (om du ikke har et særdeles genialt kabinett med åpning bak socket)

 

Så skrur du først fast noen skruer med nylonskiver og nylon mutter i hovedkortet, slik at det etterpå er mulig å feste kjøleren i disse skruene. Når du ser pakken med skruer så er det ganske intuitivt hva som skal til for å få festa kjøleren.

 

Swiftech MCX462+ eller SLK900 er temmelig overkill uansett hvilken vifte du setter på. Det klarer seg antageligvis med en 12dB papst hvis du har adekvat kabinettkjøling ellers, men uansett så holder det med en vifte (80mm) som ligger rundt 19dB til 25-25dB. Over dette så blir det unødvendig støy etter min mening.

 

Selvfølgelig, skal du klokke veldig, så går du for en vifte som flytter mere luft og bråker noe mer. Det er opp til deg.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Tenk på når komplett eller psdata sender ut ferdigbyggede pcer... Med amd prosessor og kjøleribbe dertil. Det er antageligvis dårligere kvalitet på disse (både fester/ribbe) enn på en swiftech e.l.

 

Tenk på hvem som frakter disse kabinettene (posten) og hvordan posten behandler kabinettene på vei til siste ledd (deg)

 

Posten behandler faktisk kabinettet som ________ og _________ og av og til blir de _______ i ________ slik at både ____ og _____ flyr ____ og ____. (fyll inn selv...)

 

:lol:

 

Tror nok humpeturen med bilen skal gå bra. Men vær heller nøye med å ikke "slippe" kabinettet ned på gulvet, eller være røff med det på andre måter. Uansett: 4 hull-bruk er bedre enn andre festeanordninger.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...