Gå til innhold

Jonas's treningslogg - Stonglifts 5x5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tilfelle du ikke har fått det med deg enda:

1: Du går ikke ned i vekt med mindre du staller 2-3 treninger på rad, eller har hatt lange pauser.

2: Du gjør ikke programmet med mindre du spiser nok.

3: Utifra vektene du trener med antar jeg at du er spinkel. Drikk fire liter melk. Fire liter h-melk. Sikt på minimum 500kcal fire ganger om dagen i fast føde, og pluss på 1l melk til hver måltid. BOOOOM 5000kcal og raskere prograsjon og mer muskler.

4: Du trener ikke stronglifts, du trener stronglifts sitt spreadsheet, men uten å spise til programmet. Kostholdet står for brorparten av resultatet, så fokuser på mat.

5: spis.

6: spis.

7: spis.

 

Seriøst, gidder du ikke spise MYE, drit i å tren 3x5 eller 5x5 programmer, da vil du få mer ut av RYP eller andre programmer med mindre total vektbruk. (Definert som KG*avstand*reps). Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

I tilfelle du ikke har fått det med deg enda:

1: Du går ikke ned i vekt med mindre du staller 2-3 treninger på rad, eller har hatt lange pauser.

 

Litt uenig. Lest om autoregulering? Det handler om å tilpasse treningen til dagsformen...

 

Men ellers enig i det du sier her. Det er en fordel å spise mye, og du(Jonas) spiser nok litt i minste laget, hverfall i forhold til den tunge treninga.

 

Et annet enkelt, men greit tips i tillegg til melka som blei nevnt her, så prøv å ta 1SS olje (oliven, raps etc) 5 ganger om dagen. Helst i forbindelse med måltid. Dette gir deg omtrent 500 kcal ekstra uten at det tar opp plass i magen. :thumbup: Nøtter er en fin ting med masse deilige kalorier i. Kjøp en pose mandler eller andre nøtter som du kan gå å småspise litt av om dagen.

 

100 gram mandler gir deg 630 kcal! :ohmy:

Lenke til kommentar

Klæsja med jobbing i går så tok treninga i dag. Kosthold på plass nå og jeg spiser MASSE.

Skulle ta hangups men glemte meg å tok dips i stedet :/ går vel bra.

 

 

Knebøy: 5x5 55 kilo

Press: 5x5 27,5 kilo

Mark: 5x5 65 kilo

Dips: 6,6,7,7(litt slapp med denne øvelsen i dag)

Planke 3x30sek

Lenke til kommentar

Bra trening i dag. Reverse crunch ble kjedelig så jeg tok bare ett sett og så to sett dragon flags. Mye artigere, men TUNG! Ble pull ups i dag, så tar jeg chin ups i morgen og så dips etter det.

 

Knebøy: 5x5 57,5 kilo

Benk: 5x5 37,5 kilo

Power Clean: 5x5 27,5 kilo

Pull ps: 4,3,4(med strikk, sliten etter power cleans)

Reverse crunch: 1x12

Dragon flags: 2x4

Lenke til kommentar

Økt matinntaket mer eller? :)

 

Ja ganske mye mer mat nå. Spiser som en gal!

Har begynt å spise litt mer karbohydrat, litt vanlige ting som ris ol.

Neste uke så skal jeg slå til med masse meieriprodukter også. Gleder meg :D

 

 

Hvordan ser egentlig programmet ditt ut? Blir ikke klok hvis jeg ser på de tre siste øktene.

 

Teknikken på knebøy sitter som et skudd? :)

 

Nei nå har jeg rota veldig med øvelsene i det siste. Du kan se programmet på side 2.

Det bør bli bedre nå, jeg har gått over til å bruke bok med notater. Før gikk jeg inn her å så hvor mye jeg skulle løfte hver gang.

 

Knebøy er jeg ganske fornøyd med. Jeg har en gratis time(aka 30 min) med personlig trener som jeg skal bruke snart å få sjekket teknikken.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Trening rett etter jobb i dag. Var sliten, men det gikk kjempebra.

 

 

Knebøy: 5x5 65 kilo

Press: 5,5,5,3,4 32,5 kilo. Må ta denne vekta på nytt neste gang.

Mark: 1x5 75 kilo

Pull ups: 6,8,6 med strikk

Planke: 30 sek med ball, 2x30 sek med en fot.

 

 

Markløft begynner å bli voldsomt tung nå. Jeg var overasket over at jeg klarte løftet, men det gikk uten problem!

En annen på gymet som også trener stronglifts sa at jeg gjør skulderpress feil, så jeg skal lese mer om teknikk og se videoer.

Vet ikke om han har rett, han er også ganske ny på programmet.

Lenke til kommentar

Hva sa han om pressen din? Ofte lettere å se at andre gjør feil enn å gjøre rett selv når man er nybegynner. Ikke helt vant til øvelsen selv, men har sett mye video og lest mye om øvelsen så selv om man ikke har prikkfri utførelse vet man hvordan det skal se ut.

Lenke til kommentar

Når jeg løfter stangen(bruker olympisk stang) forbi ansiktet tar jeg vektene bakover med en gang. I en slags bue bevegelse. Han sa jeg skulle ta vektene rett opp og så flytte de bakover. Han sa og at jeg skulle løfte med albuene rett forover.

Den siste er nesten umulig for meg. Tror det har noe med tøyelighet en plass å gjøre.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Vekten skal ikke flyttes bakover, den skal presses rett oppover. "Mark Rippetoe Press" på youtube tror jeg skal gi noen gode treff, og hvis jeg husker rett gir Stronglift en god beskrivelse av hvordan du skal gjøre øvelsen. Anbefaler på det sterkeste å sjekke ut disse to.

Lenke til kommentar

Stanga skal ende opp omtrent midt oppå knollen, basically der den ligg mest stabilt. Det er veldig viktig at du får den til å ligge stabilt på topp dersom du seinare vil prøve deg på olympiske øvelser.

Stanga skal gå ganske rett opp, du må tippe hodet bakover.

Lenke til kommentar

Tja. Når jeg ser på videoen så virker det som jeg har rett teknikk.

Det han ikke lite var at jeg flyttet kroppen under stangen rett etter jeg har fått den over hodet.

Jeg har nok ikke 100% teknikk på denne øvelsen. Jeg har nettopp begynt å gjøre den. Mer trening må til.

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...