Gå til innhold

Fujifilm FinePix HS-10 m/ 30 x Zoom og full HD


Anbefalte innlegg

Vel, en av mine favoritter er dyrebilder og natur (gjerne med bruk av zoom da jeg er veldig ute etter bildekvaliteten).

 

Etter litt opplastingsproblemer i galleriet fikk jeg lagt opp noen flere bilder i HS10-galleriet. Vesentlig bilder med mye tele.

 

Takk for det. Hvor mye tele har du brukt her? Er det ISO 200 +/- du bruker?

 

Er det noen som vet om ett sted som har dette kameraet på lager? Virker jo umulig å få tak i ...

 

Dette lurer jeg på også. Tar dem inn kun få eksemplarer tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det. Hvor mye tele har du brukt her? Er det ISO 200 +/- du bruker?

 

Du må nesten laste ned og se i Exif eller gå inn på hvert enkelt bilde for å se det. Stort sett er iso 100 brukt, bortsett fra undergalleriet hvor det er et bilde med hver Iso-verdi.

 

Edit: Rettet quote feil

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over bildekvaliteten og fleksibiliteten til dette kameraet. Det som kan trekke ned er bilder med mye tele i litt dårlig lysforhold. Men dette kan jo redigeres. Man må ta et valg her: SLR eller ikke. Dette er IKKE et SLR, bare så det er sagt. Har en bekjent som er frilanser og har SLR (selvfølgelig) og en god stabbel med linser. Han tar bilder i RAW. Nesten alle bildene han tar redigerer han og de blir bra. Det bør HS-10 eiere også ha i bakhodet. Man kan ikke forvente 100% perfekte bilder rett ut av boksen. Det kreves mer enn det.

 

Husk å oppdatere til nyeste programvare. De som tror dette er det nye videokameraet kan jeg skuffe. Det blir ikke bra. Nå er jeg veldig kresen på videokvalitet, men dette er ikke bra. Filmingen er klar men det hakker og autofokusen lager lyder hele tiden under filming. Men hvis elgen, ulven eller gaupa plutselig dukker opp under knipsingen av gråspurven, så vil det være mer enn godt nok.

 

TIPS: Prøv å ta seriebilder med 10 bilder pr sek av en som slår et golfslag, kaster ut sluken etter makrellen eller hopper på en trampoline.

 

Her sitter min sønn og fisker da en svane brått kom bort.

post-201873-1275636752,9_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva er grunnet til leveringsproblemene tro? Kan ikke si annet enn at jeg blir litt skeptisk.

Transportstreik, men den er nå over. Er du skeptisk? Ikke kjøp kamera.

 

Transportstreik ja, men den startet etter at diverse nettbutikker lovte en leveringsdato som igjen ble stadig flyttet fremover i tid.

Skeptisk til kameraet er jeg vel ikke, men alle leveringsproblemene skremmer litt. Det er ikke bare i Norge dette skjer.

 

Det er denne type kamera jeg er ute etter og Fujifilm leverer mest i følge spesifikasjonene.

Vi får se om det holder til forventningene også.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å kjøpe kamera fra en trygg selger i utlandet? Tenker webbutikk f.eks Vet at man da kun har 12mnd garanti, men.

 

EDIT: Ser at flere og flere av nettbutikkene her i landet stadig dytter antatt dato lenger og lenger ut mot juli. Ser at mange utenlandske butikker har kamera inne så jeg kan ikke helt se hvorfor nettbutikkene forventer å måtte vente så lenge? Er fristende å ta sjansen på å kjøpe fra utlandet må jeg si. Er jo i sommer det blir mest bruk for det.

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar

Hei!

Har knipset en del med dette, og det blir stadig færre bomskudd - men noen er det fortsatt. Enig i at innendørs med full zoom ikke er all verden, men da får en heller gå nærmere.

 

Har et spørsmål hva angår batteri - hvilke engangsbatterier bruker dere i dette kamera. Har teste med Biltema`s alkaliske, det gjør jeg ikke igjen, med mindre det er krise.

 

Vurderer også kjøpe oppladbare, så om noen har tips setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar

Hei!

Har knipset en del med dette, og det blir stadig færre bomskudd - men noen er det fortsatt. Enig i at innendørs med full zoom ikke er all verden, men da får en heller gå nærmere.

 

Har et spørsmål hva angår batteri - hvilke engangsbatterier bruker dere i dette kamera. Har teste med Biltema`s alkaliske, det gjør jeg ikke igjen, med mindre det er krise.

 

Vurderer også kjøpe oppladbare, så om noen har tips setter jeg pris på det.

Hei.

 

Jeg kjøpte meg oppladbare Duracell NiMH (Nikkel-Metall-Hydrid) på 2000 mmAh med intelligent lader på REMA til under 100-lappen. Denne laderen har også uttak for USB-lading. Disse batteriene økte antall knipsinger betraktelig.

Lenke til kommentar

Hva er grunnet til leveringsproblemene tro? Kan ikke si annet enn at jeg blir litt skeptisk.

Transportstreik, men den er nå over. Er du skeptisk? Ikke kjøp kamera.

 

Transportstreik ja, men den startet etter at diverse nettbutikker lovte en leveringsdato som igjen ble stadig flyttet fremover i tid.

Skeptisk til kameraet er jeg vel ikke, men alle leveringsproblemene skremmer litt. Det er ikke bare i Norge dette skjer.

 

hva er skremmende med leveringsproblemene? de klarer jo ikke å levere nok kamera, så enkelt er det. i slutten av neste uke kommer det en stor ladning, og da bør det være mulig å finne det på lager enkelte steder.

Lenke til kommentar

Sendte en forespørsel til Fujifilm Norge i går og spurte om når man kan forvente å få HS10 inn til landet igjen. Dette er svaret jeg fikk:

 

"Takk for din tålmodighet... vi forventer en stor forsendelse inn og ut fra vårt lager neste uke, 15.juni.

 

Alle restordrer vil da bli booket opp hos våre distributører."

Lenke til kommentar

jeg fikk dette kameraet på lørdag og har bare testet lite grann. Jeg bruker bestandig autoinnstillinger, men ser at bildene ble litt mørke. Hat tatt +100 bilder nå i SR AUTO modus, og ikke prøvd noe annet. Men regner med at man kan korrigere ett eller annet for å få litt lysere bilder...? Eller er evt andre auto moduser bedre å bruke?

Ellers virker panoramabildene veldig tøft! Legger opp et par bilder her, både panorama og vanlig så kan dere si hva dere mener...

Bildet av Stangholmen ved Risør er tatt med full zoom på frihånd.

post-188189-1277057350,3652_thumb.jpg

Endret av nor50
Lenke til kommentar

jeg fikk dette kameraet på lørdag og har bare testet lite grann. Jeg bruker bestandig autoinnstillinger, men ser at bildene ble litt mørke. Hat tatt +100 bilder nå i SR AUTO modus, og ikke prøvd noe annet. Men regner med at man kan korrigere ett eller annet for å få litt lysere bilder...? Eller er evt andre auto moduser bedre å bruke?

Ellers virker panoramabildene veldig tøft! Legger opp et par bilder her, både panorama og vanlig så kan dere si hva dere mener...

Bildet av Stangholmen ved Risør er tatt med full zoom på frihånd.

Prøv P 1 eller P 2. Disse er forhåndsinnstilte for landskap (lyse,klare biler) og portrett (fokus på ansikt, hudtoner). Ellers så bruker jeg en del "auto" og ikke SR AUTO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...