Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt !

Ikke har jeg pengene, men de kommer med 99% sannsynlighet før helga! :D Sannsynligvis har jeg pcen til helga også, så da passer det fint.. :)

 

Droppet bæreveska, komplett tok sykt mye ekstra i frakt for den. og jeg må ha litt lommepenger ekstra. Satser på at sekken jeg har nå holder :D

Lenke til kommentar

15 stykker igjen på komplett nå.

 

Var 50 på søndag, så de går tydeligvis unna :)

 

 

 

Følger det med CD til Windows 7 så man evt kan reinstallere windows 7?

 

Følger med en dvd som heter "Windows 7 Recovery Media for Windows 7 Products"

Regner med at den kan brukes til recovery.

 

Men den ber meg om å lage recovery dvd`r når jeg starter pcn.

 

(Kanskje jeg kan bruke den Win7 Recovery dvdn til å legge inn en fresh utgave av windows, uten all bloatwaren?)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Har nettopp fått pc'en :D er ikke så god på software, vil gjerne installere OS på nytt, har kjørt cd'n som heter "Windws 7 recovery media for windows 7 products". Har dette i det hele tatt noe med OS å gjøre? får opp masse forskjellige filer, noen som ikke kan åpnes.

Hva skal jeg gjøre?

på forhånd Takk! :)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å "oppgradere" fra 7 til XP på den enda? Jeg er skeptisk til driverløsninger, da jeg har vanskeligheter med å faktisk finne de rette driverne (meget dårlig støtte for x77ja på asus-sida).

 

Min falt inn på postkontoret et kvarter etter de stengte i dag.

 

Si fra om det er mulig å få den fungerende på XP. Vil helst ikke ha windows 7.

får den på torsdag jeg.

 

EDIT: hva heter modellen på asus sine sider? Ikke X77ja hvertfall...? Finner den ikke jeg. Tenkte å undersøke det om drivere selv..

Endret av LegitSuperstar
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å "oppgradere" fra 7 til XP på den enda? Jeg er skeptisk til driverløsninger, da jeg har vanskeligheter med å faktisk finne de rette driverne (meget dårlig støtte for x77ja på asus-sida).

 

Min falt inn på postkontoret et kvarter etter de stengte i dag.

 

Si fra om det er mulig å få den fungerende på XP. Vil helst ikke ha windows 7.

får den på torsdag jeg.

 

EDIT: hva heter modellen på asus sine sider? Ikke X77ja hvertfall...? Finner den ikke jeg. Tenkte å undersøke det om drivere selv..

 

Sjekk post nr 2 i denne forumtråden så finner du nok navn og drivere :)

 

Har nettopp fått pc'en :D er ikke så god på software, vil gjerne installere OS på nytt, har kjørt cd'n som heter "Windws 7 recovery media for windows 7 products". Har dette i det hele tatt noe med OS å gjøre? får opp masse forskjellige filer, noen som ikke kan åpnes.

Hva skal jeg gjøre?

på forhånd Takk! :)

 

Prøv å boot direkte fra dvdn.

 

Må bare legge til at denne pcn er ett råskinn på spill, hvertfall til den prisen. Løp og kjøp :)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å "oppgradere" fra 7 til XP på den enda? Jeg er skeptisk til driverløsninger, da jeg har vanskeligheter med å faktisk finne de rette driverne (meget dårlig støtte for x77ja på asus-sida).

 

Min falt inn på postkontoret et kvarter etter de stengte i dag.

 

Si fra om det er mulig å få den fungerende på XP. Vil helst ikke ha windows 7.

får den på torsdag jeg.

 

EDIT: hva heter modellen på asus sine sider? Ikke X77ja hvertfall...? Finner den ikke jeg. Tenkte å undersøke det om drivere selv..

 

Modellen heter N71Ja:

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=RDXLBhVczhtgIywo

Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at denne flyr ut av Komplett sine lager? Kom den nettopp inn på lageret deres?

 

 

Det kan jeg ikke svare på, men den var hvertfall rå på gaming til den prisen, det kan jeg skrive under på :)

 

Hvis jeg skal sette fingern på noe, så er det at usb portene på høyre siden er plassert slik at det blir litt køddent å ha en usb enheter koblet til på den siden om man bruker kablet mus. (Slik som jeg gjør) Litt upraktisk for min del, men det blir bare flisespikkeri egentlig, ikke noe å bry seg om.

 

img0104oa.jpg

 

Der ser dere litt hva jeg mener. Har usb disken min koblet til usb3 porten, da fikk jeg faktisk ett par mbs kjappere overføring enn på 2.0 porten. (I følge win7)

 

Usb pluggene og kablene kommer litt i veien, men det blir som sagt flisespikkeri fra min side :)

Lenke til kommentar

Er modellen med i7 og ekstra disk verdt 3000,-?

 

Syntes den er "merkelig" mye dyrere enn denne modellen med i5.

 

Kunne godt tenkt meg muligheten til 1TB disk samt en noe raskere cpu..men jeg vet ikke om det er verdt 4k.

 

 

Spørs vel hva du skal bruke den til.

Mener OC-Freak sa noe om dette i ett innlegg.

Nevnte noe om at i5 var bra på spill, men i7 var best i tunge 3D applikasjoner, såvidt jeg husker.

 

Når det gjelder disken så hadde det vært snadder å kunne satt inn en disk til, men det var visst ikke noen enkel sak på denne maskinen etter hva jeg har lest. Kanskje noen vil kontakte Asus og høre? :)

 

Jeg hadde hvertfall ikke betalt 3,000kr ekstra for i7 og 500gb mer, for til mitt bruk (spill/film) er den helt genial :)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Gikk for modellen med i7 og ekstra disk!

 

Skal få hentet den i morgen :)

 

Tar noen benchmarks så kan vi se om det er noe å snakke om i forhold til spilling etc.

 

Kan man installere engelsk operativsystem på den?

 

Et spørsmål. Hva med døde pixler? Noen regler for det nå?

 

Litt kjipt å betale såpass mye også er det døde pixler på skjermen.

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...