Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Har da så og si bestemt meg for å kjøpe denne pc'en.

 

Følgende specs:

 

ATI Mobility Radeon HD 5730 (1 GB)

Intel Core i5 430M ( Dual-Core )

4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )

500 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

17.3" TFT 1600 x 900

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition

 

Totalpris: 7.995,-

 

PC'en skal brukes først og fremst til spilling, siden jeg allerede har en skole laptop som brukes til skolearbeid osv. I tillegg skal jeg har mest av musikken min på denne PC'en, derfor bra med stor harddisk. Synes også skjermen er flott til spilling, har alltid hatt lyst på en 17".

 

Etter hva jeg har forstått utifra benchmarks og tester, vil denne PC'en ta spill som COD:MW2 på høye detaljer med spillbar FPS, Crysis er spillbart på Medium/low. Dette høres veldig greit ut for meg.

 

 

Har egentlig et budsjett på ca 9500, men om jeg velger en billigere med akseptabel ytelse er det flott for meg.

 

Vil gjerne høre tanker og andre synspunkter på denne PC'en. Den skal altså gå mest til spilling av WoW og COD:MW2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt denne og har skrevet litt om den her: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=452722

 

Denne er forøvrig samme som Asus N71JA, bare en litt "spesiallagd" komplett versjon som det ikke følger med bæreveske og mus.

 

Positivt:

Pris/ytelse (dog kan ikke matche Acer enda)

Design/byggekvalitet

Vekt

Støynivå

Høyttalere

Svært bra tastatur og ok pekeplate.

Stillegående DVD-Brenner/leser.

 

Negativt:

Batterilevetid (2 timer med maks strømsparing)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har lest review'en din, ble relativt imponert, men ja ble også litt nervøs når du fortalte om nettverksfeilen. Håper det er kun noe feil med akkurat den og som ikke vil være hos flere PC'er.

 

Har du prøvd denne PC'en i noen spill? Hvordan resultater har du fått der osv.?

 

Takk

Lenke til kommentar
Har lest review'en din, ble relativt imponert, men ja ble også litt nervøs når du fortalte om nettverksfeilen. Håper det er kun noe feil med akkurat den og som ikke vil være hos flere PC'er.

 

Har du prøvd denne PC'en i noen spill? Hvordan resultater har du fått der osv.?

 

Takk

 

Nei, returnerte den etter to dager, så fikk kun kjørt 3dmark osv.

Lenke til kommentar
Har lest review'en din, ble relativt imponert, men ja ble også litt nervøs når du fortalte om nettverksfeilen. Håper det er kun noe feil med akkurat den og som ikke vil være hos flere PC'er.

 

Har du prøvd denne PC'en i noen spill? Hvordan resultater har du fått der osv.?

 

Takk

 

Nei, returnerte den etter to dager, så fikk kun kjørt 3dmark osv.

 

Ok, ringte komplett og der sa de at PC'en lett ville takle spill som COD:MW2 og WoW på ultra uten problem!

Lenke til kommentar
Jeg har brukt denne og har skrevet litt om den her: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=452722

 

Denne er forøvrig samme som Asus N71JA, bare en litt "spesiallagd" komplett versjon som det ikke følger med bæreveske og mus.

 

Positivt:

Pris/ytelse (dog kan ikke matche Acer enda)

Design/byggekvalitet

Vekt

Støynivå

Høyttalere

Svært bra tastatur og ok pekeplate.

Stillegående DVD-Brenner/leser.

 

Negativt:

Batterilevetid (2 timer med maks strømsparing)

Trådløst nettverk (håper dog at min bare hadde hardware feil, ellers gjør det dårlige trådløse nettverket PC'en nærmest ubrukelig).

 

Jeg fikk denne PCen i forrige uke og har ikke opplevd noe tull med det trådløse nettverkskortet, så jeg tror du har vært litt uheldig.

 

For øvrig ganske så fornøyd med maskinen.

Lenke til kommentar
Fikk ASUS X77JA :love: i helga,og det en drømmemaskin spør du meg. kan også bekrefte at det er en mulighet for en extra harddisk! En fin bonus er jo usb 3 og e-sata :yes: Da er det bare ssd som gjenstår..

 

Flott! Gleder meg bare mer og mer! Har du prøvd å spille på den? Hvordan er det?

 

Godt å høre at du er fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Fikk ASUS X77JA :love: i helga,og det en drømmemaskin spør du meg. kan også bekrefte at det er en mulighet for en extra harddisk! En fin bonus er jo usb 3 og e-sata :yes: Da er det bare ssd som gjenstår..

 

Flott! Gleder meg bare mer og mer! Har du prøvd å spille på den? Hvordan er det?

 

Godt å høre at du er fornøyd! :D

Tok en liten mini test med Crysis: 30-35fps på 1280*768 alt på medium/ 20+fps, alt på High. Har ikke lagt merke til noe spesielt høye temperaturer heller under mye load :) Veldig positivt overaska over ytelsen til denne maskinen! Skal sprenge budsjettet med en sånn http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485983 til neste uke.. Bare må ha.
Lenke til kommentar

Har da fått min ASUS X77JA , og kan med engang si at dette er en knallgod PC. Brukte veldig kort tid på å konfigurere windows, og når jeg var ferdig var PC'en klar til bruk.

 

PC'ens design er bare helt uslåelig. 'Smoothe' kanter og behagelig tastatur, samt en knakende god skjerm.

 

Har prøvd noen spill på den, og så langt er jeg blåst over ende. Den kjører både WoW og COD:MW2 på ultra grafikk med full oppløsning. Nå vet jeg at disse ikke er de mest krevende spillene, men jeg prøvde også grafikktunge Crysis, hvor jeg på Medium/high fikk en FPS på 26-32, noe som er fabelaktig for en PC til 8000.

 

Jeg er glad jeg var rask å bestemme meg, fordi det ser nå ut til at de går fort som svinn.

 

Konklusjon: PC'en passer perfekt for meg med skilte foreldre, kan ta med en PC med høy ytelse uten problemer (PC'en er veldig lett og lavt støynivå). Kunne ikke bedt om en mer perfekt PC for mine krav. :D

Lenke til kommentar
Har da fått min ASUS X77JA , og kan med engang si at dette er en knallgod PC. Brukte veldig kort tid på å konfigurere windows, og når jeg var ferdig var PC'en klar til bruk.

 

PC'ens design er bare helt uslåelig. 'Smoothe' kanter og behagelig tastatur, samt en knakende god skjerm.

 

Har prøvd noen spill på den, og så langt er jeg blåst over ende. Den kjører både WoW og COD:MW2 på ultra grafikk med full oppløsning. Nå vet jeg at disse ikke er de mest krevende spillene, men jeg prøvde også grafikktunge Crysis, hvor jeg på Medium/high fikk en FPS på 26-32, noe som er fabelaktig for en PC til 8000.

 

Jeg er glad jeg var rask å bestemme meg, fordi det ser nå ut til at de går fort som svinn.

 

Konklusjon: PC'en passer perfekt for meg med skilte foreldre, kan ta med en PC med høy ytelse uten problemer (PC'en er veldig lett og lavt støynivå). Kunne ikke bedt om en mer perfekt PC for mine krav. :D

 

Enig, sitter og tester min mer (den jeg fikk som erstatning for den som var DOA) og kommer nok til å poste en mer komplett test på NBR forumet i morgen. Noen overraskende resultater kan jeg også love. ;)

 

Og ja, tviler på at den kommer på lager igjen med det første, så de av oss som fikk den kan kose seg :)

Lenke til kommentar
Hehehehe :!: Åpnet opp akkurat 20 programmer på 4 sekunder med min ASUS X77JA + Intel® X25-M SSD 80GB!!

 

Det gikk ann å sette i ekstra disk? Eller bytta du ut disken som stod i?

Ja,det var det da. jeg bytta ut disken med ssd`n og det gikk helt smertefritt,men det mangler en adapter/overgang til disken i ekstra rommet hvis du skjønner .. Vet ikke om det er standard eller går som ekstrautstyr?

Lenke til kommentar
Hehehehe :!: Åpnet opp akkurat 20 programmer på 4 sekunder med min ASUS X77JA + Intel® X25-M SSD 80GB!!

 

Det gikk ann å sette i ekstra disk? Eller bytta du ut disken som stod i?

Ja,det var det da. jeg bytta ut disken med ssd`n og det gikk helt smertefritt,men det mangler en adapter/overgang til disken i ekstra rommet hvis du skjønner .. Vet ikke om det er standard eller går som ekstrautstyr?

 

Var det jeg var redd for ja, de har ikke gjort det mulig å sette inn ekstra disk selv om det er "rom" for det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...