Gå til innhold

Ubuntu Linux med ASUS M4A79T Deluxe / AMD Deneb (AM3)


Anbefalte innlegg

Hei, dette er første gang jeg har kommer over ett problem jeg ikke klarer å løse med Linux, eller data så og si. Jeg har brukt Linux i omtrent 1 og et halvt år nå men har aldri kommet over denne feilen, dette skjer uansett om jeg bruker minnepinn eller CD til installasjon.

 

modprobe: FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.28-11-generic/modules.dep: No such file or directory (Dette vet jeg hva betyr, men det kan ha noe med problemet å gjøre..)

[	5.447057] [Firmware Bug]: powernow-k8: Your BIOS does not provide ACPI _PSS objects in a way that Linux understands. Please report this to the Linux ACPI maintainers and complain to your BIOS vendor.
[	5.447057] [Firmware Bug]: powernow-k8: Your BIOS does not provide ACPI _PSS objects in a way that Linux understands. Please report this to the Linux ACPI maintainers and complain to your BIOS vendor.
[	5.447057] [Firmware Bug]: powernow-k8: Your BIOS does not provide ACPI _PSS objects in a way that Linux understands. Please report this to the Linux ACPI maintainers and complain to your BIOS vendor.
[	5.447057] [Firmware Bug]: powernow-k8: Your BIOS does not provide ACPI _PSS objects in a way that Linux understands. Please report this to the Linux ACPI maintainers and complain to your BIOS vendor.
Loading, please wait...

BusyBox v1.10.2 (Ubuntu 1:1.10.2-2ubuntu7) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

(initramfs)

 

Jeg antar at den prøver seg på med K8 arkitektur, men det er jo 939 dager og jeg bruker K10 arkitektur (AM3)

 

BIOS: Versjon 2205 ASUS M4A79T Deluxe American Megatrends

 

AMD Phenom II 965

ASUS M4A79T Deluxe

Corsair Dominator 4GB 1600mhz CL8

 

 

Alt annen av hardware har funket helt fint med Linux i andre maskiner som ikke bruker dette hovedkortet (har dog ikke prøvd noe annet av AMD untatt socket 939)

 

noen som har idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke hva problemet er.

Er problemet at du ikke får installert? Eller at Ubuntu ikke virker etterpå?

Eller er det bare meldingen du vil nli kvitt?

 

powernow-k8 er bare navnet på driver / subsysten i Linux.

 

Uansett, feilmeldingene forteller deg at Ubuntu har problemer med å skjønne ACPI på maskinen din,

 

Du kan først se om det er en nyere BIOS til maskinen din.

 

Forsøk og Google M4A79T | ACPI | Linux og se om noen har hatt problemet før.

 

Til slutt: gjør som feilmeldingene sier og meld problemet til de som er ansvarlige for acpi i Linux.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...