Gå til innhold

Hvor lenge lever Chess?


Anbefalte innlegg

Nå har vi hørt at chess har vert billigst i lang tid, og nå setter de prisene ned enda mer, hvordan kan de leve på dette? Før eller siden må dem jo gå kraftig opp med prisene, eller konkurs.

Vi har jo ingen sikkerhet for at vi plutselig en dag sitter uten abonoment(?)

Man har før hørt om firmaer som skulle leke konkurransedyktig men de gikk straks nedenunder..

-Har tvilet på chess fra første dag, men tiden vil vise.

Greit nok at netverksmarketsføring funker,

men med prisene slik de ser ut på weben så langt nede har jeg ingen tro på at chess klarer seg i det lange løp, hvis de ikke har noen ekstra gebyrer og slike greier gjemt innimellom?

 

 

-Twisty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier vel egentligt litt om overprisingen til enkelte av de andre teleselskapene (skal ikke nevne navn, orker ikke en krig på det området). Og om så Chess skulle gå konk (noe jeg sterkt betviler på en goood stund fremover), hvorfor ikke utnytte det mens du kan. Spare litt penger på mobilbruken din så lenge du kan :p

Lenke til kommentar

Selv med sine lave priser så går Chess med pluss i regnskapet.

 

Litt om Chess sin eier:

 

Vollvik Gruppen as er et kommunikasjonsselskap med hovedkontor i Bergen.

Vollvik Gruppen består av morselskapet og datterselskapene Chess Communication as,

GSM-Sentrene as, GSM Distribusjon as, GSM Media as og Improbus as.

 

De største eierne i Vollvik Gruppen er, foruten grunderen Idar Vollvik, A-Pressen, Hafslund og Spilka Gruppen.

Lenke til kommentar

Men rart at ingen andre opperatører tar opp konkurransen og går mer ned i prisen(?) Chess har jo vert rundt det billigste i mobiloperatør-markedet ganske lenge nå.

Eller lever vi i en litt for grådig verden?

Og hvordan kan telenor tillate (som nesten ikke tillater noe som helst) at Chess leier operatørnettet og har prisene veldig mye lavere enn dem selv? Men jeg vet jeg ikke noe om kontrakten mellom chess og telenor..

 

 

-Twisty

Lenke til kommentar

Jeg byttet til Chess etter å ha tastet inn en hel Telenor Mobil regning på www.telepriser.no og fant ut at jeg hadde sluppet med omtrent det halve hos Chess. Har ikke noe negativt å si om Chess så langt i hvert fall.

 

Ryddige og meget oversiktelige regninger er jo et under for meg som har jobbet med Telenor sine regninger i noen år. Og et kjempepluss for Chess!

 

Jeg har også ringt kundeservice hos Chess to ganger og kommet igjennom etter kun kort ventetid i kø!

Keep it going Chess! :woot:

Lenke til kommentar
Nå har vi hørt at chess har vert billigst i lang tid, og nå setter de prisene ned enda mer, hvordan kan de leve på dette? Før eller siden må dem jo gå kraftig opp med prisene, eller konkurs.

Vi har jo ingen sikkerhet for at vi plutselig en dag sitter uten abonoment(?)

Ja, men det kan jo feks. være en siste krampetrekning for å kunne overleve? Hvem vet... :o

Men det er jo ingen stor katastrofe for sluttbrukeren om Chess går konke. Nytt abonnement kan jo fikses rimelig raskt i disse dager, uten at man mister sitt gamle nummer.

Lenke til kommentar

Grunnen for at Chess satte ned prisene var at Tele2 kom med bedre priser enn dem. Når det gjelder forsikring så kan det nok ta ei stund før Chess kommer med, det samme med tvillingkort som de nok ikke kommer med.

 

Det er dette som er ulempa med alle virtuelle providere som Chess, Sense og Tele2, de suger på ekstratjenester som data, tvillingkort, forsikring osv.

Lenke til kommentar

En annen grunn til at de muligens har senket ihvertfall prisen på Chess King til 990,- kr kan være at de da kommer øverst på listen over billigste operatør på telepriser.no

 

Dette vil gjøre at flere kommer til å kjøpe King abboment istede for Connect. Siden du betaler for 1 år vil du da være "bundet" til Chess for 1 år. Og Chess vil også da få god lividitet for da får de jo penger rett inn i kassa istede for å få litt hver måned. Siden Chess heller ikke har bindingstid på sine tjenester vil de derfor at folk kjøper King.

Lenke til kommentar

de har jo ikke bare satt ned prisene, de har jo også økt tilknyningsavgiften med 50%, dette reklamerer de ikke noe med.

 

Er det jeg kaller sleip markedsføring, reklamere for at nå har vi kuttet de og de prisene såså mye, og så setter de opp andre priser, men det forteller de ikke noe om

Lenke til kommentar
Men rart at ingen andre opperatører tar opp konkurransen og går mer ned i prisen(?) Chess har jo vert rundt det billigste i mobiloperatør-markedet ganske lenge nå.

Eller lever vi i en litt for grådig verden?

Og hvordan kan telenor tillate (som nesten ikke tillater noe som helst) at Chess leier operatørnettet og har prisene veldig mye lavere enn dem selv? Men jeg vet jeg ikke noe om kontrakten mellom chess og telenor..

 

 

-Twisty

 

Men er egentlig Chess så mye billigere enn Netcom Business Talk, jeg har det nå. Der har vi rabatter på fast avgifter og alt, samtidig som markedets beste forsikring i Total Pluss forsikring. Forsikringa er noe av grunnen for at jeg ikke bytter. 0 egen andel, og 0 verdiforringelse!

Lenke til kommentar

problemet med businesstalk hos netcom er jo da at kun bedrifter kan få det.

 

Men hvis man sammenligner litt med tjenestepriser hos telenor og chess, finner man store forskjeller altså, og denne gangen er det ikke i fordel til Chess!

 

Data - chess 31kr mnd, telenor 15kr mnd, Hele 106% dyrere!

Svarer - chess 15kr mnd, telenor 0 kr mnd, huff da....

Tvilling - chess 49kr mnd, telenor 35kr mnd, hele 40% dyrere

 

I tillegg er Telenor billigere på bruk av GPRS, litt billigere enn Business/King, og masse billigere enn Connect.

 

Så får man noen øre i mobilbonus i tillegg da.

 

Har en mistanke om at Chess gir f.eks Dagbladet noen gratis abb eller noe får å undertrykke slike opplysninger slik at de virker enormt billigere enn de andre![/b]

Lenke til kommentar
Har hatt den teorien lenge, om at chess bare er billig på papiret..  :yes:

 

-Twisty

 

Ja. Chess er billigst på papiret. På regningen altså.

De aller fleste bruker ikke data/tvilling/svarer.

 

Jeg er storfornøyd, og det virker faktisk som om de i tillegg til å ha lave priser fakturerer meg for mindre enn det jeg bruker :o

 

Det jeg ikke liker er derimot at de har lik pris som telenor på GPRS. :( De burde gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

:lol: Latterlig å begynne diskusjon om hva som er billigst, ikke bare dagbladet som har funnet ut det gitt... men, men, hvis man ikke har lyst til å bytte fra en stor dyr en, til en liten rimelig en, ja - da driter man i det!!

 

Men for å returnere til sakens kjerne, aner ikke hvor lenge chess overlever, men jeg vet at så lenge de er såpass billige og tilbyr de tjenestene jeg benytter så er det ikke tvil om at jeg holder meg til dem.

 

Og skulle de bli borte så kan jeg skaffe meg nok en billig mobiltelefon - JooooHoooo :woot:

Lenke til kommentar
problemet med businesstalk hos netcom er jo da at kun bedrifter kan få det.

 

Men hvis man sammenligner litt med tjenestepriser hos telenor og chess, finner man store forskjeller altså, og denne gangen er det ikke i fordel til Chess!

 

Data      - chess 31kr mnd, telenor 15kr mnd, Hele 106% dyrere!

Svarer   - chess 15kr mnd, telenor 0 kr mnd, huff da....

Tvilling   - chess 49kr mnd, telenor 35kr mnd,  hele 40% dyrere

 

I tillegg er Telenor billigere på bruk av GPRS, litt billigere enn Business/King, og masse billigere enn Connect.

 

Så får man noen øre i mobilbonus i tillegg da.

 

Har en mistanke om at Chess gir f.eks Dagbladet noen gratis abb eller noe får å undertrykke slike opplysninger slik at de virker enormt billigere enn de andre![/b]

 

Men Business Talk vil vel kunne konkurrere med Chess ? Rart at ikke Telenor kommer med et enda bedre bedriftsabb enn det dårlige de gir tilbud om nå. Og i tillegg subsidierer Netcom bortimot mest av alle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...