Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Finans og Økonomistyring [BI]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Noen her som har begynt på AK4? (Finanesregnskap og Analyse)

 

Har fått til alle posteringene (tror jeg), men er usikker på nr. 5. Når det står at faktura er "mottatt" skal man da regne med at denne betales med en gang? - eller at den skal føres som leverandørgjeld?

 

Takk for tips.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Noen her som har begynt på AK4? (Finanesregnskap og Analyse)

 

Har fått til alle posteringene (tror jeg), men er usikker på nr. 5. Når det står at faktura er "mottatt" skal man da regne med at denne betales med en gang? - eller at den skal føres som leverandørgjeld?

 

Takk for tips.

 

jeg førte det som lev.gjeld. fikk 100%, men den posten spiller vel egentlig ingen rolle for svarene i arb.kravet

Lenke til kommentar

Noen her som har begynt på AK4? (Finanesregnskap og Analyse)

 

Har fått til alle posteringene (tror jeg), men er usikker på nr. 5. Når det står at faktura er "mottatt" skal man da regne med at denne betales med en gang? - eller at den skal føres som leverandørgjeld?

 

Takk for tips.

 

jeg førte det som lev.gjeld. fikk 100%, men den posten spiller vel egentlig ingen rolle for svarene i arb.kravet

Takk for tips. Det var det jeg gjorde også til slutt, men som du nevner har det lite å si.

 

Det som det heller har å si er om transport av solgte varer er mva fradragsberettiget og skal føres på utgående mva konto. Endte opp med å føre det der så da får vi se nÅr jeg skal legge inn tallene om noen minutter...

Lenke til kommentar

Jeg fortår ikke hva jeg gjør feil. De forrige arbeidskravene har gjort har gått som smurt, men dette får jeg virkelig ikke til.

 

Jeg får rett på saldo kundefordringer og tap fordringer, men det er også det. :(

Legg til

 

(1) - Maskiner: 466000

(4) - Oppgjør: -642600

 

Så får du i det minste godkjent. :)

Lenke til kommentar

Life saver! Tusen takk skal du ha :)

 

(1) Jeg trodde jeg måtte avskrive maskinen i desember med 55 000. Når jeg fjernet denne avskrivningen fikk jeg rett svar.

 

(1) - Maskiner: 4660000

(2) - KF: 3740000

(4) - Oppgjør: -642600

(5) - Tap fordr: 296000

(7) - Lønn: 17916438

 

Takk skal du ha HoaxEd!

Lenke til kommentar

Life saver! Tusen takk skal du ha :)

 

(1) Jeg trodde jeg måtte avskrive maskinen i desember med 55 000. Når jeg fjernet denne avskrivningen fikk jeg rett svar.

 

(1) - Maskiner: 4660000

(2) - KF: 3740000

(4) - Oppgjør: -642600

(5) - Tap fordr: 296000

(7) - Lønn: 17916438

 

Takk skal du ha HoaxEd!

Ingen problem - denne gikk til helsikke til å begynne med, men etter noen justeringer ble det nesten full pott.

 

Var usikker selv på det med maskiner, men fant ut at man kun skulle avskrive 2 år.

Lenke til kommentar

Ah - fantastisk! Hadde helt glemt arbeidskravene i Mikro (har egentlig helt "glemt" hele faget etter at jeg åpna boka første gang) - men siden fristen er i morgen er det bare å sette i gang!

 

Noen som har begynt på dette arbeidskravet?

 

Oppdt: I et lite forsøk på å slippe å bruke hele kvelden forsøkte jeg meg bare med det jeg mente å kunne av teori og endte på 2,6 hvor 3 er grensen - det var jo nesten...

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Ah - fantastisk! Hadde helt glemt arbeidskravene i Mikro (har egentlig helt "glemt" hele faget etter at jeg åpna boka første gang) - men siden fristen er i morgen er det bare å sette i gang!

 

Noen som har begynt på dette arbeidskravet?

 

Oppdt: I et lite forsøk på å slippe å bruke hele kvelden forsøkte jeg meg bare med det jeg mente å kunne av teori og endte på 2,6 hvor 3 er grensen - det var jo nesten...

 

hehe. Det arbeidskravet er en veldig smal sak om du ser litt i boken :)

Lenke til kommentar

Ah - fantastisk! Hadde helt glemt arbeidskravene i Mikro (har egentlig helt "glemt" hele faget etter at jeg åpna boka første gang) - men siden fristen er i morgen er det bare å sette i gang!

 

Noen som har begynt på dette arbeidskravet?

 

Oppdt: I et lite forsøk på å slippe å bruke hele kvelden forsøkte jeg meg bare med det jeg mente å kunne av teori og endte på 2,6 hvor 3 er grensen - det var jo nesten...

 

hehe. Det arbeidskravet er en veldig smal sak om du ser litt i boken :)

Fant ut det til slutt ja - bestått med "glans"... ;-)

 

Men håpa i det lengste at det gikk på første forsøk, da jeg absolutt ikke hadde tenkt å tilbringe søndagen i mikroøkonomi boka :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne gangen var arbeidskravet enklere enn noen gang - noe som egentlig passet bra med tanke på mengden tid jeg hadde tilgode.

 

Hvis noen mot formodning ikke skal ha fått 25% kan man bruke følgende:

 

Den regnskapsmessige gevinsten ved salget av maskinen ble kr -120 . (Ved tap skal beløpet oppgis med negativt fortegn.)

Den regnskapsmessige gevinsten ved salget av inventaret ble kr 92 . (Ved tap skal beløpet oppgis med negativt fortegn.)

 

Etter at bokføringen er foretatt, vil saldoen på kontoene være som følger:

Konto for bankinnskudd kr 2310 .

Konto for maskiner kr 2220 .

Konto for inventar kr 342 .

Konto for gevinst ved salg anleggsmidler kr -272 .

Konto for tap ved salg av anleggsmidler kr 160 .

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...