Gå til innhold

Guide: Dette er Nvidias nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Det er en enkel grunn til å velge Nvidia ; Lave temperaturer,ingen BSOD, stabile drivere, få krasjer og kvalitet tvers gjennom.

Man slipper å vente en måned på bedre drivere og enda en måned på en "hotfix".

Har bygget mine egne PCer nå i snart 20 år , og er av erfaring blitt en Nvidia-fan ;)

Håper den nye kjernen biter i fra seg i kampen med ATI.

For en snevert svar, nVidia har da på ingen måte noe nevneverdig bedre på de faktorene du nevner, muligens har du vært uheldig med de få Ati-kortene du har og heldige med nVidia sine, men er det fakta for resten av den vidstrakte verden? Nei.

Atpåtil så klarer du å skylde på en tredjepart, og totalt fraskylde nVidia, de problemene de evt har.

 

Dette er ikke annet enn en tilgriset fanboy-kommentar, uten rot til sannhet...

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artikkel forfatter skriver....

 

"På bildet over er det benyttet tesselation på døren, fordi kulehullene faktisk er bøyd innover. Se litt nærmere på våpenet, kantene er hakkete."

 

Kulehullene der er fullt mulig og få til uten tesselation, med parallax mapping eller displacement mapping, også normal mapping klarer den effekten der ganske godt, så lenge det ikke er i kanten av ett objekt..

 

Syns kanskje artikkelen gjenspeiler artikkelforfatters litt tynne kunnskap om emnet....

 

Web

Lenke til kommentar
da tror jeg nok du har vært en av de 1% i verden som har aldri opplevd problemer med nvidia, har hatt mange defekte kort fra de, blant annet 295(gainward) gtx, 285 gtx(xfx) eneste jeg ikke har opplevd problemer med må være 8800 gtx som jeg kjøpte for 3 år siden :)

 

Det er ikke Nvidia sin skyld at 3parts produsenter lager feil på kortene sine, det vet du like godt som jeg.

ATI har en enklere struktur og det er lettere for jalla-produsenter å lage feilfrie kort , den er jeg med på.

Men jeg snakker i min post om driver problemer og diverse andre software problemer med ATI-kort , og dette forsvant fullstending når jeg byttet til Nvidia.

ALT blir lagd av referansedesign, for det meste (Sapphire er de eneste jeg vet om som har eget design på PCB), og alt av RAM, GPU, shaders er outsourca til noen for NVidia, som igjen NVidia leverer til tredjepart.

 

Det eneste de gjør er å sette sammen.

 

Hvis det var de som lagde alt, hvorfor endrer de ikke kjerne, RAM osv til det bedre, istedet for å bare endre kjøler og klokkehastighet?

 

Nei du, NVidia skal få ta den smellen under egen vinge, for det er hos dem feilen ligger ;)

Lenke til kommentar
Det er en enkel grunn til å velge Nvidia ; Lave temperaturer,ingen BSOD, stabile drivere, få krasjer og kvalitet tvers gjennom.

Man slipper å vente en måned på bedre drivere og enda en måned på en "hotfix".

Har bygget mine egne PCer nå i snart 20 år , og er av erfaring blitt en Nvidia-fan ;)

Håper den nye kjernen biter i fra seg i kampen med ATI.

Konkurranse mellom produsentene er vi brukere tjent med , både når det gjelder pris og ytelse.

 

Nvidia har større feilrate på kortene sine enn det ATI har.Selv om tallene stammer fra frankrike, så viser det et nogenlunde bilde på hvem av de to store grafikkprodusentene som har de mest stabile kortene. Kilde:http://www.itavisen.no/808234/disse-skjermkortene-har-mest-feil

 

Jeg har bygget pc i ca 15 år, og sitter i dag med et ATI 4850 som jeg er meget fornøyd med. Min erfaring tilsier få problemer med både ati og nvida, med unntak av ati 1600 pro som jeg slet med en spesiell driver og hardwarefeil med et 6800 kort fra nvida.

Lenke til kommentar
Det er en enkel grunn til å velge Nvidia ; Lave temperaturer,ingen BSOD, stabile drivere, få krasjer og kvalitet tvers gjennom.

Man slipper å vente en måned på bedre drivere og enda en måned på en "hotfix".

Har bygget mine egne PCer nå i snart 20 år , og er av erfaring blitt en Nvidia-fan ;)

Håper den nye kjernen biter i fra seg i kampen med ATI.

Konkurranse mellom produsentene er vi brukere tjent med , både når det gjelder pris og ytelse.

 

Nvidia har større feilrate på kortene sine enn det ATI har.Selv om tallene stammer fra frankrike, så viser det et nogenlunde bilde på hvem av de to store grafikkprodusentene som har de mest stabile kortene. Kilde:http://www.itavisen.no/808234/disse-skjermkortene-har-mest-feil

 

Jeg har bygget pc i ca 15 år, og sitter i dag med et ATI 4850 som jeg er meget fornøyd med. Min erfaring tilsier få problemer med både ati og nvida, med unntak av ati 1600 pro som jeg slet med en spesiell driver og hardwarefeil med et 6800 kort fra nvida.

 

Har jobbet med maskinvare (en hardware butikk) i en del år.

Nvidia kort og ATI kort stiller ganske likt når det gjelder feilrate på kort, 9700 kortene til ATI var knallgode, mens neste generasjon var heller dårlig. Nvidia sine 6000 serie kort var så som så, mens 8000 serien var knallgode kort.

Så i lengden så tror jeg nok at det kommer på et ut.

 

Det som er viktigst for meg er drivere og instillinger, der har jeg bedre erfaring med Nvidia, dog så vet jeg ikke hvordan det er med ATI i dag. Ellers så er det tillegstjenester som er mulige med kortene, Nvidia har 3D briller osv som for min del er en stor pluss, kan ikke tenke meg å spille Crysis uten 3d brillene.

Lenke til kommentar
Ikke en eneste offisiell ytelsestest i fra ett eller fler av de mest populære spillene, tyder på at Nvidia ikke akkurat synes tallenes tale er for gode akkurat nå, ellers hadde de vel sluppet ytelsestall i fleng...

nVIDIA har aldri hatt tradisjon for å vise ytelsesinformasjon om produkter som ikke er lansert. Nå G80 ble lansert som er forrige "nye" arkitektur fra nVIDIA, så var det ingen offisielle tester før kortene ble sluppet, selv om ytelsen der var overlegen alt annet.

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i disse 30" skjermene, med støtte for 3d vision?

Snakker vi om 3d'tvene til mitsubishi eller? :p

 

 

Savner seriøst litt større utvalg på 120hz monitorer :-)

 

Har en knakende flott 22" samsung nå, så om jeg skulle byttet måtte det vært BÅDE for å få større og for å få 3dvision, da kun en av delene er tøys (for min del)

Lenke til kommentar
Joda, de slapp grafer selv, men de løy jo som faen de.

 

Viste bar 50% og opp, så det så ut som NVidia var dobbelt så bra som ATI, mens i realiteten var det ikek mer enn 20-30%, som igjen kunne tas med en klype salt (aldri tro på produsenten)

Hvilke grafer snakker du om?

Klarer ikke å se noen grafer som uten videre "lyver"...

Lenke til kommentar

Han snakker om kapping av grafer, det er vist mange som ikke klarer å lese tallene på siden av grafen... Det er uansett ofte at nVidia tester spill som er best på nVidia kort og utelater de som ATI er best på når de gir ut grafer, men det er sikker likt den andre veien.

 

EDIT

Hvorfor er det slik at nVidia og ATI ikke har hørt om blondt, brunt og svart hår? Grønt og sjokkrødt er jo det det går på ser det ut som :p

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Nei det er samme person, bare en som er litt schizofren. :p

 

Forresten en ganske bra artikkel! noen småfeil da, men det må man vel regne med.

 

Hehe, ja er nok en del her som jobber med data, dog så er det en ting å bygge egne PC`er ila 20år og bygge og reparere en del 1000 PC`er i løpet av et år.

 

Dog meget spent på tester av kortet/ene(uavhengige) :)

Lenke til kommentar
Det er jo alltids de som alltid skal ha det nyeste og beste, men hva hjelper det med en stor tiss, når man ikke har noe å stikke den inn i? pardon my french...

 

Offtopic: Autofellatio for de som er fleksible nok. :laugh:

 

Uansett blir det spennende å se ytelsen på disse mot ATIs 5-serie. Så ingenting i artikkelen om støtte for PAP/PAVP for bitstream-støtte for de nyeste høyoppløste lydformatene. Noen som vet om det blir støttet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...