Gå til innhold

TV-Out Problem, bare svart kvitt....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er høyst sannsynligvis at skjermkortet sender et NTSC-signal, når TVen din vil ha PAL. På noen TVer kan du velge om AV-kanalen skal være NTSC eller PAL selv, hvis ikke din kan det, må du stille dette inn i driverne til skjermkortet ditt (høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> et sted her).

Lenke til kommentar

Dette har kanskje ikke noe med saken og gjøre, men når jeg testet tv-ut på dataen til mor og far så fikk jeg bare svarthvittbilde på gamle tv'en. Men da vi fikk oss ny tv så ble det farger :D Sikkert fordi dataen sendte ut slike IkkePALsignaler mens gamletv'en ikke tok imot slike ellernoslik, mens nytv'en gjor.. :roll:

 

Ganske usaklig, men kjekt å vite ;)

Lenke til kommentar

Ayreaon1 skrev:

PAL er den europeiske standarden for TV-bilde...

NTSC er den amerikanske...

 

Kjører du ut NTSC fra skjermkortet vil dette komme ut som svart/hvit på et norsk/europeisk TV...

_____________________________________________________________

 

Åja no vet eg.....jepp d funka Tnx :D

Lenke til kommentar
Du har 2 signal typer. NTSC og PAL. Det vanlige er PAL.  

(høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> et sted her velger du pal).

Hvis ikke det går, kan du prøve deg litt frem og tilbake innpå ->advanced.

Man har faktisk SECAM også. ;)

Og MESECAM om du vil...og PAL M, PAL N, PAL-M/N osv... :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...