Gå til innhold

Pentax K-x eller Nikon D5000


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å gjere første speilreflekskjøp i 5000-kroners klassen. Etter ein del studering har eg kome fram til at Pentax K-x og Nikon D5000 peikar seg ut som favorittar, med Canon 450D/500D som outsider.

 

Eg greier i grunn ikkje å skilje K-x og D5000, sjølv om eg synest Pentax K-x verkar fristande. Lurte ei stund på kit med K-x med 18-55mm og 50-200mm, men har slått dette frå meg grunna lang leveringstid.

 

Ein faktor som kan vere avgjerande er tilgang på optikk og anna utstyr som blitz og liknande, helst i ei rimeleg prisklasse. Ser jo at Pentax kan bruke gamle objektiv, men då ofte utan autofokus. Nikon (og Canon) verkar å ha eit større tilbod av både nye og brukte objektiv.

 

Det eg ser føre meg å kunne anskaffe på litt sikt er ein telezoom, kanskje også eit lyssterkt fastobjektiv og blitz. Er det eit av merka som klart peikar seg ut når det gjeld tilgang på rimeleg og brukbart tilleggsutstyr?

 

Andre innspel til valet vert også motteke med takk, sjølv om eg forstår at det nok er litt hipp som happ for ein nybegynnar i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt D5000 pga den vridbare skjermen. K-x fikk dessuten litt dårlig omtale for stabilisatioren på dpreview. http://www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/page13.asp

 

Ellers er det jo mye positivt med K-x, inklusiv bruk av vanlige AA-batterier.

 

Ja, no er det vel delte meiningar om både vridbar skjerm og AA-batteri... Er vel berre eit valg ein må ta.

 

Ser litt på Canon EOS 450D også, 4500 kr er jo ein god pris. Differansen opp til D5000 og K-x er jo eit stykke på veg til ein telezoom, som evt. kan kjøpast på sikt. Dette vil nok i sum gje vel så mykje fotoglede. Vanskeleg val...

Lenke til kommentar
Ja, no er det vel delte meiningar om både vridbar skjerm og AA-batteri... Er vel berre eit valg ein må ta.

 

Det er jo delte meninger om alt, jeg kan bare si det jeg mener. 450D er også et bra kamera, men mangler videofunkjson. Om det er noe poeng er det også delte meninger om.

Lenke til kommentar
Når det gjelder optikk, husk at du må ha AF-S objektiver på D5000 for å få autofokus. Pentax har vel såvidt som jeg vet, AF på alle K-mount objektiver som ble laget med AF, men man får naturligvis ikke AF når man setter på gamle manuellfokusobjektiver.

 

Faktisk kan en få autofokus med gamle manuellfokus objektiver også på en Pentax. Men det innebærer et kompromiss. Pentax lagde nemlig en 1,7x teleconverter med autofokusfunksjon for nettopp å kunne tilby autofokus på gamle objektiver. Kompromissene er 1,7x større brennvidde og det andre er at en må kjøpe den brukt på ebay og den er ettertraktet. Prisene er deretter. Men den er der og bekrefter at med en K-x får en autofokus og bildestabilisering selv på objektiver lagd på 50-tallet.

Lenke til kommentar
Når det gjelder optikk, husk at du må ha AF-S objektiver på D5000 for å få autofokus. Pentax har vel såvidt som jeg vet, AF på alle K-mount objektiver som ble laget med AF, men man får naturligvis ikke AF når man setter på gamle manuellfokusobjektiver.

 

Faktisk kan en få autofokus med gamle manuellfokus objektiver også på en Pentax. Men det innebærer et kompromiss. Pentax lagde nemlig en 1,7x teleconverter med autofokusfunksjon for nettopp å kunne tilby autofokus på gamle objektiver. Kompromissene er 1,7x større brennvidde og det andre er at en må kjøpe den brukt på ebay og den er ettertraktet. Prisene er deretter. Men den er der og bekrefter at med en K-x får en autofokus og bildestabilisering selv på objektiver lagd på 50-tallet.

 

Teleconverteren kan (såvidt som jeg ser ut ifra pentaxforums) finjustere fokus, men man må fortsatt grov-fokusere manuelt. Da blir det vel lite vits og upraktisk.

Lenke til kommentar
Når det gjelder optikk, husk at du må ha AF-S objektiver på D5000 for å få autofokus. Pentax har vel såvidt som jeg vet, AF på alle K-mount objektiver som ble laget med AF, men man får naturligvis ikke AF når man setter på gamle manuellfokusobjektiver.

 

Faktisk kan en få autofokus med gamle manuellfokus objektiver også på en Pentax. Men det innebærer et kompromiss. Pentax lagde nemlig en 1,7x teleconverter med autofokusfunksjon for nettopp å kunne tilby autofokus på gamle objektiver. Kompromissene er 1,7x større brennvidde og det andre er at en må kjøpe den brukt på ebay og den er ettertraktet. Prisene er deretter. Men den er der og bekrefter at med en K-x får en autofokus og bildestabilisering selv på objektiver lagd på 50-tallet.

 

Teleconverteren kan (såvidt som jeg ser ut ifra pentaxforums) finjustere fokus, men man må fortsatt grov-fokusere manuelt. Da blir det vel lite vits og upraktisk.

 

Grovfokuseringen er ikke verre enn at en stiller objektivet til uendelig eller midtområde. Telekonverteren i seg selv dekker et stort fokusområde, men klarer ikke objektivets nærgrense uten at en hjelper til. Jeg selv bruker den med en 80-200/2,8 og det er ikke ofte jeg trenger å justere på fokus manuelt.

 

I mange sammenhenger er denne telekonverteren svært, svært nyttig. Den er av god kvalitet og sammen med en utmerket Tamron adaptall 300/2,8 så får en 510/4,8 med AF og bildestabilisering.

Lenke til kommentar

Valet fall til slutt på Canon EOS 450D. Bakgrunnen for valet var ein kombinasjon av fleire faktorar, både pris og det at eg ikkje har behov for video. Ikkje minst har "alle" rundt meg Canon-kamera, og det ser ut til å vere gode muligheter for kjøp av relativt rimeleg optikk og anna utstyr, både nytt og brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...