Teac Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Takk for stalltips Panny. Skal sjekke ut Esso Synes også at Statoil sine er svært dyre. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Takk for den oppklaringen. Bruker du både såpen fra maskinbørsten og shampo oppi den ene bøtten når du tar grundig vask? Er det en slik hanske du bruker? Det er den hansken jeg bruker ja. I bøtta greier det seg med shampo og vann. Meguiars NXT er en bra shampo som er lett å få tak i og gir bra gli. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Vel... Hvis lakken på bilen er behandlet skikkelig fra begynnelsen av, enten av deg selv eller ett bilpleiefirma, så er skitten MYE enklere og fjerne. Så det er det som er utgangspunktet mitt. Man må huske på at vi snakker om høytrykksvask her når det gjelder selvvask, så absolutt ALL møkk vil man ikke få bort, men man får bort vesentlig mer enn en børsteløs vask i en automat! Bruker du tilsvarende beløp (ca. 200,-) på en selvvask så burde du få bilen din gullende ren. Hvis ikke så mener jeg du har gjort noe feil. Kjp deg en Washmitt eller noe og dra over de stedene møkka ikke vil slippe. Man ja... Jeg har aldri brukt mer enn 40,- på selvvaskene hos statoil og bilen har blitt tilnærmet 100% ren hver gang. Men det er nok forde bil min blir stadig vokset, samt at den blir "lakkforseglet" en gang i året av profesjonelle. En gammel og slitt lakk suger til seg møkka og legger seg i porene. Da vil det bli liggende igjen ett skittbelegg som kun kan fjernes med svamp eller washmitt. Når møkka er fjernet, så er "porene" i lakken åpne igjen og klare til å ta imot møkka. Disse porene blir tettet igjen og forseglet hvis man tar en lakkonservering på bilen. og dermed så fester ikke møkka seg på samme måte. Stort sett så kan man bare spyle dritten rett av bilen uten problemer. Men asfaltflekker og veisalt vil man ikke få bort med disse høytrykksvaskene. Så sant man ikke er flink og spyler av bilen ofte vinterstid før flekkene for satt seg skikkelig. Derfor så kommer jeg nå alltid til å levere bilen til en profesjonell bilpleier på våren etter at veisalt og slaps er borte. Så vedlikerholder jeg bilen selv resten av året med vask og voksing. Endret 19. mars 2010 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2010 Er eierene av stasjonene dere vasker på gjerrige? Vasker bilen min for 30-40 kroner på mine to "faste" steder Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 28. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2010 Selvvask kan da umulig koste over 100,- som noen sier??? På Esso On The Run her jeg bor, koster det 25 kr for en polett, og denne varer i 10 minutter (?). Holder for meg med to poletter, og det er 7 forskjellig program du kan bruke via børste eller høytrykkspyler. Husker bare forvask, shampoo, voks, vanlig skylling og tørking, men er sikker på at det er 7 forskjellig programmer du kan bruke. Alle innen disse ti min. Dog er det ofte kø på disse selvvaskene, og det er kun to carporter.. Burde vært fler. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg har vasket på Uno-X, og der var det vel 20 kroner for 3 minutter med forvask. Så er det 20 kroner for 5 minutter med vanlig vann og resten av programmene. Tror det er slik, ihvertfall.Ikke helt sikker på prisene. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Åh, unge og uvitende er dere, hehe *1: Man bruker ikke svamp, man bruler microfiber washmit. *2: Man bruker ikke møkkaproduktene i selvvaskehallen. Man tar med egen bøtte, bilshampo (jeg bruker meguiars nxt), washmit, og håndklèer (microfiber eller ren lofri bomull). (eneste jeg bruker annet enn rent vann fra slange og høytrykkspyler i hallen er skumpistolen til forvask) *3: Man bruke i HERTFALL ikke vakeautomat om man er glad i lakken sin. *4: Poleringsvask er bullshit. *5: Kunne satt i gang om lakkrens, clay, polering, voks etc.. også, men det hører ikke hjemme i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå