Gå til innhold

[Løst]Hjelp meg med argumenter mot iPhone 3GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan si mye rart om iPhone, men det ingen andre matcher så langt er programvareutvalg i innebygd butikk. Kunne godt tenkt meg en Android-telefon, men så lenge Android market ikke kan hamle opp med App Store, sitter jeg på gjerdet og venter ... og venter. Kan tenke meg at det vil være mulig å skaffe seg en annen platform om et par år.

Lenke til kommentar

Liquid kommer på ~3350 inkl. frakt og moms. Fortsatt den billigste av nevnte telefoner.

 

Edit1:

@Marasmus

Er det noen spesifikk type/funksjon apps du savner? Eller er det bare det at du ønsker den ekstreme mengden apps som gjør dill og dall? Jeg har enda ikke funnet noen apps jeg misunner mine iPhone-venner veldig for (muligens bortsett fra større utvalg av spillbare spill).

 

Edit2: (Vice påpeker ca det samme som jeg prøver å spørre om her.)

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Man kan si mye rart om iPhone, men det ingen andre matcher så langt er programvareutvalg i innebygd butikk. Kunne godt tenkt meg en Android-telefon, men så lenge Android market ikke kan hamle opp med App Store, sitter jeg på gjerdet og venter ... og venter. Kan tenke meg at det vil være mulig å skaffe seg en annen platform om et par år.

Nå har jeg ikke testet Android store, men på hvilken måte er Itunes appstore så mye bedre? I rent antall programmer? Itunes sjappa er fyllt til randen med ubrukelig dritt, men med noen veldig få gode programmer. Disse gode programmeme har jeg inntrykk av at finnes i Android store også, om ikke i nøyaktig samme utgave, så i en tilsvarende utgave. Itunes sjappa virker litt fascinerende de første gangene, men etterhvert innser man at den på langt nær er et must. Svært mange av de gode applikasjonene er også bare appversjoner av vanlige internettsider.

Lenke til kommentar

Har jo hatt en iPod touch (den klikker litt nå) Appstore brukte jeg nesten ikke, men musikken og noe office program fikk jeg innpå den + en liten del med spill. Likte liksom nettleseren Safari for den er rask på trådløst nett her hjemme, var jo gøy å bruke. Hvordan er det med Android, Windows 6,5 (med sense fra HTC) eller iPhone? : )

Lenke til kommentar

jeg sitter selv med en Nexus one telefon.

som jeg bestillte via http://usa-scandinavia.com

tok få dager å få den. etter å ha testet noe av de anbefalte android applikasjonene som ligger tilgjengelig på forumet her.

så er jeg stor fornøyd med den.

alt du gjør er å sette i sim kortet.

trenger ikke å jailbreake den. selv om den var kjøpt ifra usa.

touch skjermen er meget bra.

hurtig linjen for wifi bluetooth osv gjør av og på switchingen veeeldig lett.

mulighet for 32gb minne. som er mer enn nok.

levetid på batteriet er også veldig bra.

led displayet gjør klarheten fantastisk.

så HD2 tlf er også bra, men jeg er ikke noe fan av WM men der vil det alltid være delte meninger.

men eg ville bare sei.. kan anbefale Nexus One på det sterkeste.

lykke til videre i mobil jakten din :)

Lenke til kommentar
Er HTC Touch HD2 like rask som en iPhone 3GS?

 

Htc HD2 er raskerer en iphone 3gs pga av dens 1ghz prossesor. iphone har bare 500mhz.

Høyere klokkefrekvens er ikke ensbetydende med at prosessoren er raskere. Eller sagt på en annen måte: en 3.4 GHz Pentium 4 er ikke raskere enn en 2.2 GHz Core 2 Duo.

 

iPhone 3GS har forøvrig en Cortex-A8 basert CPU som kjører på 600 MHz, og sammen med en kraftig GPU og et effektivt, skreddersydd OS utgjør det en ganske slagkraftig kombinasjon.

Når det gjelder HTC HD2 så klarer selv ikke en 1 GHz CPU å kompensere for den største svakheten med telefonen: et foreldet og tungrodd Windows Mobile med et påklistret ekstra GUI på toppen. Eller for å sitere Engadget: "the phone itself actually can be quite unresponsive and sluggish at times, both within the Sense interface, and while using straight-up Windows Mobile apps. To be honest, that was quite a surprise to us, as we figured that regardless of the underlying OS's age, throwing the kind of horsepower the HD2 has at it would solve most issues. Instead what we found is that despite the power, Windows Mobile (and HTC's UI) still exhibit the kind of major slowdown, stuttery screens, and outright freezes that would drive many users up a wall."

http://www.engadget.com/2009/11/25/htc-hd2-review/

Endret av Newton
Lenke til kommentar

HTC HD2 åpner programmer raskere enn iPhone etter det jeg har prøvd. Å si at WM er så fryktelig seigt osv. er bare crap og fordommer.

 

Den kan til tider være litt hakkete, og da mener jeg ikke treg, men hakkete. Det er bare til tider, og retter seg igjen etter få sekunder. Da er det "iPhone-smooth" igjen. Og da er det TouchFlo/Sense so hakker. Så det vil ikke merkes i tredjeparts-programmer. Og den kjører 3D svært godt, uten lagg etter hva jeg har merket til nå.

 

HD2 er faktisk en millimeter tynnere enn iPhone 3Gs, og liten i forhold til skjermen. Dog litt større enn iPhone.

 

Nå har jeg faktisk telefonen og kan bekrefte/avbrekrefte alle crappy fordommer om WM 6,5. WM er et solid OS med mange gode proff-funksjoner out of the box. Noe iPhone er svært langt i fra å kunne følge opp. iPhone er veldig brukervenlig, men også lite avansert.

 

iPhone og HD2 er uten tvil to gode telefoner. Men også for to forskjellige brukergrupper.

 

Edit: Som Newton sier så er snakk om klokkefrekvens bare tull.

Endret av program
Lenke til kommentar

Nei, min forrige mobil hadde windows, og det var mye gøy med det. Men med de nye operativsystemene til mobiltelefoner (iPhone OS, Android, PalmOS, etc) blir Windows Mobile liggende milevis bak. Skal nok ikke ha det noen gang igjen.

 

Snapdragon har en helt ny og forbedret arkitektur, så det er nok ikke tull at den er raskere. Det at iPhone OS er mer tilpasset prossessoren er det nok noe sant i. Iblant føles ikke Android like "glatt" ut som iPhone. Men til gjengjeld er det åpnere og veldig tilpasselig (du kan f.eks. bytte ut home-kan feks legge musikk eller en valgfri podcastapp i bakgrunnen mens du surfer nettet og sjekker twitter automatisk samtidig.

Lenke til kommentar

Men til gjengjeld så har WM skikkelige proff-funksjoner som jeg mener overgår det som er på de andre OSene. E-post, dokumenter osv osv. Du nevner heller ikke hvorfor WM er milevis bak. Kan være interessant å høre, selv om jeg ikke sier meg uenig i at det finnes mer moderne OS.

 

Skal også nevnes at UIet men bruker til vanlig på HD2 langt i fra kan kalles gammeldags.

Lenke til kommentar

Proff-funksjoner er kanskje sant, men det er helt uinteressant for meg. Det finnes riktignok en (dyr) app for å redigere alle office dokumenter til Android og på Liquid følger det med apps for å synce med outlook og exchange. For meg holder gmail og gdocs lenge uansett.

 

Milevis, var kanskje å ta litt i. Men problemet med Windows Mobile er at det er veldig buggy. det er litt som Windows på PC. Det har et register, og når tiden går blir dette og andre ting mer og mer kludret til og det gjør at ting går tregere og skaper rare feil. Min windowstelefon frøs et par ganger i uka det siste halvåret. jeg har riktignok bare testet en gammel versjon av Windows Mobile grundig, men har lest flere steder at de nye versjonene ikke har forbedret slike problemer mye.

Lenke til kommentar

Wm har sine fordeler og svakheter. Noen plages mer enn andre av svakhetene. Andre gledes mer enn andre av fordelene. Du får redigert dokumenter i Android og, men det synes jeg er mer klundrete. Ikke på langt nær ikke elegant med funksjoner der som i WM. WM er og blir for meg det eneste klare proff-OSet. Det er såpass godt med funksjoner osv. at de andre havner litt bak. Men hvis man ikke bruker de er det så klart ikke nødvendig.

 

Jeg er nok enig med mange i at HD2 hadde vært mer interessant med Android, siden jeg mener WM passer best på telefoner med fysisk tastatur. Men siden det ikke er noe klart alternativ til HD2 med Android, (i alle fall ikke i samme klasse), så hadde jeg valgt HD2.

Endret av program
Lenke til kommentar
Man kan si mye rart om iPhone, men det ingen andre matcher så langt er programvareutvalg i innebygd butikk. Kunne godt tenkt meg en Android-telefon, men så lenge Android market ikke kan hamle opp med App Store, sitter jeg på gjerdet og venter ... og venter. Kan tenke meg at det vil være mulig å skaffe seg en annen platform om et par år.

Nå har jeg ikke testet Android store, men på hvilken måte er Itunes appstore så mye bedre? I rent antall programmer? Itunes sjappa er fyllt til randen med ubrukelig dritt, men med noen veldig få gode programmer. Disse gode programmeme har jeg inntrykk av at finnes i Android store også, om ikke i nøyaktig samme utgave, så i en tilsvarende utgave. Itunes sjappa virker litt fascinerende de første gangene, men etterhvert innser man at den på langt nær er et must. Svært mange av de gode applikasjonene er også bare appversjoner av vanlige internettsider.

 

Når de blir så store som iPhone's App Store er nå, så er det naturlig at det kommer flere dårlige spill og programmer, men samtidig så får man jo flere bra spill og programmer og. Kan ikke se hvordan bedre utvalg er en dårlig ting.

 

Og noen ulemper med 3GS, fra en som har hatt den siden den kom ut i Norge:

 

- Skjermen kunne vært bedre selv om den forsåvidt er helt ok. (De fleste andre i prisklassen har opp mot 800x480)

 

- Hadde vært fint med mulighet for ekte multitasking. (Savner dette hovedsaklig p.g.a. Spotify, som ikke kan spille i bakgrunnen.

 

- Batteriet kunne vært bedre. (Her er vel riktignok ikke de andre særlig bedre)

 

- Irriterende at man ikke kan sende filer og kontakter via BT.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...