Gå til innhold

Noen som vet om et bra TBRPG?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet om et TBRPG du kan holde deg laaaangt unna, HoMM IV er bare tull... men det er jo knapt rollespill engang, så det kan være det samme...

 

HoMM er jo strategispill, da, så det blir litt meningsløst å kritisere det for å ikke være rpg :roll:

 

M&M-serien er forøvrig ganske bra (hvis man ser bort fra den siste i rekken), men det ligner vel ikke stort på FF, er jeg redd...

Lenke til kommentar
HoMM er jo strategispill, da, så det blir litt meningsløst å kritisere det for å ikke være rpg  :roll:

joa, i etterkant har det blitt det, det er jeg enig i, men de lanserte det som et rollespill - det blir vel et rollespill på samme linje som Diablo, er jo bare karakterutvikling som er rollespillelement der...

 

tror NGC gjerne ville at det skulle bli tatt imot som et rollespill...

Lenke til kommentar
joa, i etterkant har det blitt det, det er jeg enig i, men de lanserte det som et rollespill - det blir vel et rollespill på samme linje som Diablo, er jo bare karakterutvikling som er rollespillelement der...

 

tror NGC gjerne ville at det skulle bli tatt imot som et rollespill...

 

Hmm, snakker vi om det samme nå? Might and Magic (M&M) var en rollespillserie (kan godt kalle det rollespill light hvis du vil) med voldsomt mye slåssing og mulighet for å spille i rundebasert modus.

 

Heroes of Might and Magic (HoMM) er rundebasert strategispill - ikke helt ulikt Warlords, Master of Magic og alt det der. Har aldri hørt noen kalle det RPG før, men så følger jeg ikke så godt med heller...

 

Det finnes også Legends of Might and Magic, men det spillet var så dårlig at det ikke ble noen serie av det engang...

Lenke til kommentar
snakker faktisk om HoMM, ja...

men nå skal jeg ikke være sta lenger, for jeg finner ikke håndfast bevis på at det er lansert som et rollespill... står for det jeg har sagt, men; I rest my case...

 

Oki, ble nesten litt usikker så jeg sjekka det likesågodt ut. Sakset fra http://www.3do.com/mightandmagic/heroes4/intro.html ::

 

"Heroes™ IV combines the latest technology with the best features of the classic strategy game."

 

Eneste referansen til genre jeg fant... Forøvrig er 3DO på konkursens rand, så HoMM V blir trolig siste spillet i Might and Magic-universet...

Lenke til kommentar
Eneste referansen til genre jeg fant... Forøvrig er 3DO på konkursens rand, så HoMM V blir trolig siste spillet i Might and Magic-universet...

Jepp, hang daglig på den sida i tida før det kom ut, og når du nå sier det blir jeg mer og mer usikker på hvor i hule heite jeg fant det utsagnet... Flott å høre at 3DO synger på siste verset, for kvalitetskurva på utgivelsene deres har fått en skikkelig Planica-kurve nå... Resten av mine synspunkter på dette emnet kan leses her, så kan vi komme oss tilbake til topic igjen... :) Sorry!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...