Gå til innhold

Hjelp til vurdering av ny WM mobil med fulltastatur


Anbefalte innlegg

Jeg må ha en Windows Mobile telefon (krav til jobb), samt at jeg også må ha fulltastatur. Så vidt jeg kan se så er det "HTC Touch Pro 2", "SE Xperia X2" og "Samsung B7610 Omnia Pro" som er det som eksisterer her til lands.

 

Hvordan kan disse sammenlignes...? Touch Pro 2 er "gammel", men er SE X2 og Samsung b7610 automatisk bedre av den grunn?

 

Mitt behov er så rask som mulig mobil mhp. mail og web håndtering. Byggekvalitet, slitestyrke og få rapporterte problemer betyr mer enn design. Radio/mp3/multimedia er underordnet, men OK fungerende kamera kan være greit å ha (har HTC S730 per i dag, og i mine øyne har ikke denne mobilen kamera i praksis).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de 3 nevnte er bra telefoner og det blir nok mere smak og behag hvilken som vil passe deg best.

 

Men Samsung Omnia Pro har noen klare fordeler vs. Xperia X2 og HtC Touch Pro 2.

 

- Amoled skjerm. (klarere farger og dypere svart)

- Raskere processor (800 Mhz)

- Stotte for Xvid og Divx avspilling.

 

Paa kamera fronten har Xperia fordelen med et 8 MP kamera, Omnia Pro have 5 MP og Touch Pro 2 har 3.2 MP.

 

Xperia X2 og Omnia Pro har akkurat blitt testet av Mobilen, testene finner du her:

 

Xperia X2

 

Omnia Pro

Lenke til kommentar

Er det noe "HTC Touch Pro 2" er klart bedre på enn Omnia? Det jeg ikke likte med Omnia er at den ikke har skjermtastatur med æøå. Den reviewen hevder også at telefonen er treg, så det er ikke sikkert at den ekstre klokkefrekvensen slår ut i praksis? Ellers ser Omnia bra ut, og kameraet er akkurat av en slik type jeg kunne tenke meg.

Lenke til kommentar

Det finnes mange alternative 3 parts skjerm tastatur til Windows Mobile telefoner, ogsaa endel som har norske saertegn.

 

Noen eksempler (har norsk layout tilgjengelig):

 

SPB Keyboard

 

Zoomboard

 

Resco Keyboard

 

 

HTC Touch Pro 2 og Xperia X2 har samme processor sett 528 mhz , stort sett samme minne og de skulle derfor vare ganske lik i hastighet etc. , men noen forskjeller vil det dog vaere grunnet software optimalisering og valgt UI-skin.

 

HTC Touch Pro har faat mye skryt for hardware tastaturet og mange liker HTC sitt Touch Flo UI.

 

Om du ikke liker UI versionen paa den valgte Windows Mobile basert telefonen saa kan et alternativt bruker grensesnitt enkelt installeres:

 

Eksempler:

 

SPB Mobile Shell

 

PointUI

 

(Et PointUI skin version ala HTC Sense Ui)

 

Er du litt dristig, saa kan du ogsaa forandre UI og funksjoner med aa benytte en "custom" firmware utgave. (NB: Dette kan foere til at du mister garantien)

 

 

 

 

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...