Gå til innhold

Streetwearkafeen (lenker i førsteposten)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er greit at dyr blir drept for pels, så lenge du tar pelsen av jakka før du bruker den? :lol: Er hverken imot pelsdyrnæringen, eller for pelskrager på jakker, bare så det er sagt.

Fjellreven bruker syntetisk pels, usikker på de andre.

ville selv ikke kjøpt noe med pels selv om man kan ta av, jeg bare legger til info i tråden.

 

Avle dyr kun for forfengelighet er rett ut jævlig, greit at kjøttproduksjon er jævlig også men det går hvertfall til noe halv fornuftig..

Lenke til kommentar

Pelsen har da en funksjon, så å si at det kun er for forfengelighet blir litt feil. Når man tar på hetten tar pelsen av for vind og snø, slik at man slipper å få det i ansiktet. Det er sikkert veldig greit når man er på nordpolen, men det er jo ikke særlig nødvendig i Oslo by, bare så det er sagt.

 

Personlig tar jeg stort sett av pelsen på mine parkaser, av den enkle grunnen at jeg syns det kiler :p

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Pelsen har da en funksjon, så å si at det kun er for forfengelighet blir litt feil. Når man tar på hetten tar pelsen av for vind og snø, slik at man slipper å få det i ansiktet. Det er sikkert veldig greit når man er på nordpolen, men det er jo ikke særlig nødvendig i Oslo by, bare så det er sagt.

 

Personlig tar jeg stort sett av pelsen på mine parkaser, av den enkle grunnen at jeg syns det kiler :p

ja en funksjon, men en totalt unødvendig en ingen dyr burde lide fordi en idiot på Nordpollen ikke finner en bedre løsning på unngå snø i trynet!! :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Skjønner ikke klaginga hver gang det kommer til pels. Det har da vært normal så lenge to forskjellige arter har eksistert på jorden at den sterkeste dreper den svakeste. Forfedrene våre drepte dyr for bl.a pelsen, hvorfor skal vi skamme oss over det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pelsprat er gay

du som er "gay" når du ikke greier sette deg inn i at noen dyr skal lide for din idiotiske forfengelighet.

 

Skjønner ikke klaginga hver gang det kommer til pels. Det har da vært normal så lenge to forskjellige arter har eksistert på jorden at den sterkeste dreper den svakeste. Forfedrene våre drepte dyr for bl.a pelsen, hvorfor skal vi skamme oss over det?

Så fordi kamper mellom 3-4hunder mot en bjørn var helt ok for 200år siden skal vi fortsatt synes det er helt ok?

Din logikk er jo helt på trynet..

Lenke til kommentar

Aah... Så det er helt ok å drepe dyr for å spise dem, men å drepe dyr for å bruke dem i klesproduksjon er noe heeelt annet :roll: Riiight...

er du bare dum eller leker du dum?

sette dyr i et bur hele livet fordi du kun skal drepe dem for pels er noe helt annet en mat produksjon, nå er jeg imot å bure dyr inne for mat også, kjøper kjøtt ifra fritt gående dyr gjennom Økologisk landbruk da jeg faktisk har et snev at empati..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste pelsmotstanderene jeg respekterer (selv om jeg ikke er enig med dem), er dem som er veganere.

 

Den eneste forskjellen på å avle opp dyr til pels, og å avle opp burhøns; griser og fe som kun skal brukes til mat, er at pelsdyrene er søtere. Å stå hele livet i en bås og bli melket av en maskin, for så å bli slaktet og spist, er ikke noe fint liv det heller … Selv om kyr er mye mindre søte enn prærieulver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste pelsmotstanderene jeg respekterer (selv om jeg ikke er enig med dem), er dem som er veganere.

 

Den eneste forskjellen på å avle opp dyr til pels, og å avle opp burhøns; griser og fe som kun skal brukes til mat, er at pelsdyrene er søtere. Å stå hele livet i en bås og bli melket av en maskin, for så å bli slaktet og spist, er ikke noe fint liv det heller … Selv om kyr er mye mindre søte enn prærieulver.

 

This.

Lenke til kommentar

Kan melde om at Karmaloop.com ikke sender produkter fra Supra til Norge (eller så er det Supra som ikke vil sende hit).

Skulle til å bestille et par Supra Henry's. Billige og litt robuste vintersko. Får se et annet sted da :)

Ga de noe grunn?

 

Prøv http://www.pickyourshoes.com/New-Arrivals/ hvertfall ikke så dyrt som Karmaloop sin sinnssyke frakt pris.

 

Bestiller selv ifra Karmaloop til en venn i USA så videre derifra blir ca 50% billigere pga ingen stasi(toll) statsavgifter.

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...