Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ul30VT

 

Negativt:

-Harddisken knitrer litt, men ikke noe plagsomt. Kanskje en skulle kjøpt en SSD?

-Når jeg bytter til det integrerte skjermkortet(man bare trykker på en knapp for å veksle mellom GPU kortene, skjermen blir sort i et par sekunder og så har du byttet) så blir grafikken helt jalla, blir et veldig lysskjær i alle bilder/ikoner og ser ut som jeg kjører 16bit farger. Mulig bare en instilling?

 

Positivt:

Alt som ikke er nevnt :)

 

Nå har jeg bare klundret litt i 20min..

Lenke til kommentar
hmm det var litt rart egentlig. Jeg hadde ingen slike problemer..

 

Det med HDD er egentlig ganske irriterende..

 

 

Merkelig det med lyden til HDD der. Er den mer enn "normalt" høy? Er den hele tiden, eller kun når du kjører masse programmer og maskinen jobber mye? Er det hakking, eller summing?

Har hatt problemer med en annen laptop før, hvor det var en litt løs del som slo borti harddisken når den jobbet, så det kom sånn "klikk" lyd.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Litt første inntrykk:

 

HDD bråker og "Knitrer"

 

 

 

Synes touchpad/knapp er helt ok.

 

 

Jeg har UL30A, og har ikke merket noe til at HDD bråker (Omtrent lydløs), har brukt på stillesal. Men det kan bli litt "knitring" av og til.

Er det samme HDD i denne, og UL30A. Hmm.

 

Har også en ul30a, og merker at den bråker (suser) og knitrer, det drar den ganske mye ned for min del dessverre. Snakket med mamoz som jeg kjøpte den fra om det, de mente det kunne variere ettersom når jeg kjøpte pc'n hvilken harddisk de brukte, siden de alltid kjøper de delene som er billigst til enhver tid. Slik at jeg med andre ord kunne fått en stillere pc om jeg hadde kjøpt den på ett annet tidspunkt. Men hvor mye belegg han hadde å for å påstå det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Flere som har veldig dårlig innsynsvinkel? Gjelder ved tilt av skjerm, altså ikke fra siden. Merkes spesielt ved film. Er på en måte sånn at skjermen må justeres inn hver gang man skal se på den...

 

Når det gjelder clean install/annen HDD. Kan man bruke recovery dvden som fulgte med til dette? Og hvordan gjør man dette? Kan man legge en ISO på en ekstern HDD og boote derfra?

Lenke til kommentar

Innsynsvinkel er ikke noe problem da jeg 99% sitter å ser rett på skjermen.

 

Noen som har formatert disken og lagt inn alt på nytt? Syntes det følger med mye dritt programmer og at det er mye tull med denne strømsparingen, får liksom adlri lagret mitt ønskede oppsett. Virker som det blir restartet etter hver boot.

Lenke til kommentar
.

 

Hovedforskjellen er nok at i7 er produsert med 32mn, mens Core 2 duo er produsert på 45nm. Dog bruker i7 ut fra specs mer strøm og utvikler like mye varme som c2d..

 

 

Like mye strøm = like mye varme :ermm:

 

Du glemmer det som jeg synes er den viktigste forkjellen mellom ul30VT og ul30jt: UL30JT har ikke noe glossy palmrest!!

 

Feilformulert, mer varme en C2D.. :blush:

 

Ser problemet med glossy palmrest på den svarte modellen, men ikke på den sølvfarge.. Bare se på Sweclockers videoreview.

Lenke til kommentar

(Litt off-topic, men det får bare være ;P) Skulle til å bestille meg en VT nå, men den er for pokker utsolgt overalt :(

 

On-topic ting: Hvordan er batterikapasiteten ved bruk av dedikert GPU hele tiden? Vil dette lønne seg i det hele tatt? Og hvordan er egentlig ytelsen? Jeg skal nemlig bruke den så smått til virtualisering, og lurer litt på om ikke CPU'en blir litt svak for det...

 

For øvrig kommer bruksområdet til å være nettlesing, e-post, tekstbehandling og generelt lette arbeidsoppgaver.

 

Jeg kommer også til å formatere den og legge inn en eller annen linux distro på den (sansynligvis Ubuntu). Vil dette bedre ytelsen/batterikapasiteten på noen måte?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si.. oppgitt batteri tid er hvertfall bare å glemme.

 

Lett bruk 6+ timer

 

Normalt bruk: 5timer

 

1080p: 3-4timer

 

 

Med ubuntu vil vel ikke drivere for de forskjellige modusene fungere?

 

Ang virtualisering aner jeg ikke. Er fort gjort å glemme at CPUen er en lettvekter når man hører at pcen drar mwf2.

Lenke til kommentar
Vanskelig å si.. oppgitt batteri tid er hvertfall bare å glemme.

 

Lett bruk 6+ timer

 

Normalt bruk: 5timer

 

1080p: 3-4timer

Må si jeg er litt skuffet over dette, da lillebroren har oppgitt 12 timer, og visstnok rundt 10 i praksis. Når du skriver lett bruk, innkluderer dette full belysning, wlan og f.eks. surfing?

 

Vil det hjelpe på å kjøpe en SSD? I så fall hvor mye?

 

Med ubuntu vil vel ikke drivere for de forskjellige modusene fungere?

Så vidt jeg så på SweClockers anmeldelse, er dette hardware-styrt ved hjelp av knappen øverst i venstre hjørne. Eller misforstod jeg?

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic, og sannsynligvis også litt n00b, men anyways: Hvordan kopler jeg VT'en opp til TVen gjennom HDMI? Må jeg ordne noen innstillinger mtp. graphics boost o.l.? Fikk det i alle fall ikke til å fungere i går.

Høyre klikk -> Screen resolution. Der får du opp tilkoblet skjerm for configurering. Den husker dine settings så dette er noe du gjør kun 1 gang

Lenke til kommentar
Vanskelig å si.. oppgitt batteri tid er hvertfall bare å glemme.

 

Lett bruk 6+ timer

 

Normalt bruk: 5timer

 

1080p: 3-4timer

Må si jeg er litt skuffet over dette, da lillebroren har oppgitt 12 timer, og visstnok rundt 10 i praksis. Når du skriver lett bruk, innkluderer dette full belysning, wlan og f.eks. surfing?

 

Vil det hjelpe på å kjøpe en SSD? I så fall hvor mye?

 

Med ubuntu vil vel ikke drivere for de forskjellige modusene fungere?

Så vidt jeg så på SweClockers anmeldelse, er dette hardware-styrt ved hjelp av knappen øverst i venstre hjørne. Eller misforstod jeg?

 

At den har A modellen har 10t i praksis tviler jeg på. Står oppgitt at VT skal ha 10timer mener jeg?

 

I tidene jeg skrev er det med full belysning og wlan på. Med lett bruk mener jeg surfing, spotify osv.

 

Normal bruk inkluderer innstaleringer videosnutter osv.. gjennomsnittelig bruk.

 

For all del er bra batteri, men hva som blir opplyst gir etter min mening litt falske forhåpninger.

 

Joda knappen er hw styrt, men hw og sw henger alltid sammen. Jeg er nesten helt sikker på (til det motsatte er bevist) at du trenger drivere.

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar
Vanskelig å si.. oppgitt batteri tid er hvertfall bare å glemme.

 

Lett bruk 6+ timer

 

Normalt bruk: 5timer

 

1080p: 3-4timer

Må si jeg er litt skuffet over dette, da lillebroren har oppgitt 12 timer, og visstnok rundt 10 i praksis. Når du skriver lett bruk, innkluderer dette full belysning, wlan og f.eks. surfing?

 

Vil det hjelpe på å kjøpe en SSD? I så fall hvor mye?

 

Med ubuntu vil vel ikke drivere for de forskjellige modusene fungere?

Så vidt jeg så på SweClockers anmeldelse, er dette hardware-styrt ved hjelp av knappen øverst i venstre hjørne. Eller misforstod jeg?

 

At den har A modellen har 10t i praksis tviler jeg på. Står oppgitt at VT skal ha 10timer mener jeg?

 

I tidene jeg skrev er det med full belysning og wlan på. Med lett bruk mener jeg surfing, spotify osv.

 

Normal bruk inkluderer innstaleringer videosnutter osv.. gjennomsnittelig bruk.

 

For all del er bra batteri, men hva som blir opplyst gir etter min mening litt falske forhåpninger.

 

Joda knappen er hw styrt, men hw og sw henger alltid sammen. Jeg er nesten helt sikker på (til det motsatte er bevist) at du trenger drivere.

Hvor mye tror du det vil hjelpe å stappe inn en SSD? Tror du den kommer seg opp på 7-8 timer med gjennomsnittlig bruk? Evt. 9-10 ved lett bruk?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...