Gå til innhold

Intel Celeron + Abit BX6 v2.0 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier det igjen, dette hovedkorte er Slot 1... Du kan ikke bruke dagens prosessore på dette hovedkortet. I tillegg så støtter ikke hovedkortet høyere enn 700Mhz. Du må nok oppgradere som tidligere sagt.

 

Greit at du har Abit BX6 hovedkortet per i dag, men det er ikke et hovedkort du kan bruke til dagens prosessore. Skjønner at du vil beholde hovedkortet, men det må nok byttes ut siden oppgraderings mulighetene er nesten lik null.

Lenke til kommentar
Jeg sier det igjen, dette hovedkorte er Slot 1... Du kan ikke bruke dagens prosessore på dette hovedkortet. I tillegg så støtter ikke hovedkortet høyere enn 700Mhz. Du må nok oppgradere som tidligere sagt.

 

Greit at du har Abit BX6 hovedkortet per i dag, men det er ikke et hovedkort du kan bruke til dagens prosessore. Skjønner at du vil beholde hovedkortet, men det må nok byttes ut siden oppgraderings mulighetene er nesten lik null.

 

*SUKK & SUTRE*

 

Jeg vil bare ha en kjappere pc... :-)

 

Hva om jeg øker RAM fra 256 Mb til det dobbelte da?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha en kjappere pc... :-)

 

Hva om jeg øker RAM fra 256 Mb til det dobbelte da?

Tøft med modda slotket/adapter og Tualatin ( 0,13 micron, 256kb L2 cache ), men da er man godt på vei til et nytt system likevel:

 

http://www.geocities.com/_lunchbox/tualero...cess_table.html

 

Med mere ram øker kapasiteten, d.v.s. den blir raskere på tunge oppgaver, men hvis du bruker win98/ win98 SE kan 512 mb gjøre systemet ustabilt - i tilflelle er 384 mb perfekt.

 

Har du overklokket da ( med PC133 ram kan du tross alt øke fsb til 124 MHz, eller har ikke Biosen den muligheten ) ?

 

.

Lenke til kommentar
Har du overklokket da ( med PC133 ram kan du tross alt øke fsb til 124 MHz, eller har ikke Biosen den muligheten ) ?

 

Har ikke så god greie på hardware, men dette er det jeg har:

 

Abit BX6 v2.0

Award Modular BIOS v4.51PG

Intel Celeron-A, 300 Mhz (@450 Mhz - 4.5x100)

128 Mb SDRAMM (PC133)

Windows 2000

 

Det er vel heller ikke så greit å få solgt noe så antikt som dette?

Lenke til kommentar
Intel Celeron-A, 300 Mhz (@450 Mhz - 4.5x100)

128 Mb SDRAMM (PC133)

Windows 2000

 

Det er vel heller ikke så greit å få solgt noe så antikt som dette?

 

Tar max 1 GB ram, men CPU'n er nok flaskehalsen nå - en PIIIE 700 MHz ville trolig overklokke til 868 MHz, og finner du et billig skjermkort i tillegg så ( se demovarer hos Komplett f.eks. )... :wink:

 

Sjøl bruker jeg mest min gamle 99-modell Abit BE6/ PIIIE 700@868/ Matrox G400 Max/ 384 mb ram som arbeidsmaskin, men bygger stadig noe nytt :)

Lenke til kommentar
Tar max 1 GB ram, men CPU'n er nok flaskehalsen nå - en PIIIE 700 MHz ville trolig overklokke til 868 MHz, og finner du et billig skjermkort i tillegg så ( se demovarer hos Komplett f.eks. )...  :wink:

 

Takk for du gir meg håp :lol:

 

Skjermkortet jeg har er et Asus AGP-V7100PRO - kort, og dette burde vel holde vel :-)

Lenke til kommentar
Skjermkortet jeg har er et  Asus AGP-V7100PRO - kort, og dette burde vel  holde vel :-)

Det holder nok - men vær obs på etpar ting hvis du kommer over en rimelig pIII:

 

1. Den må ikke kjøre bus speed 133 MHz ( blir automatisk kraftig underklokket for å matche FSB 100 MHz, som er det "naturlige" for BX-chipsettet på BX6 )

 

2. Anbefaler oppdatering Bios

 

3. Sjekk hvilke volt-innstillinger du kan sette etter oppdateringen - helst skal du kunne sette ned til 1.65 volt, ellers må du ha en PIII med 2.0 volt.

( åpne 'CPU Softmenu II' og velg på CPU Power Supply: 'User define' - under kan du sjekke hvilke valgbare volt kortet har )

 

4. Evt. løst volt-issue - må være en av Disse

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...