Gå til innhold

Spillpc til 5000kr~


Anbefalte innlegg

Hoi!

 

 

Er da hovedsaklig ute etter en spillpc til 5-6000kr.

Den skal klare å dra "nyere" spill, som bl.a MW2 på relativt høye instillinger.

 

 

Grunnen til at jeg setter meg såpass "lavt" er fordi jeg allerede sitter på kabinett, DVD-brenner og en raptor disk fra tidligere av.

 

Så, med andre ord trenger jeg forsåvidt bare et godt sammensatt oppsett med HK, GFX, CPU og RAM.

 

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en kompis av highlander som har tenkt på en liknende oppgradering, minus skjermkort. Har vært borte fra hardware-verden altfor lenge og henger ikke med lenger i det hele tatt, men har gjort et lite forsøk:

 

highlander

meg

 

Svært åpen for forslag, prosessoren burde vel være bankers, men hovedkort har jeg ikke snøring på, ei heller RAM. Dessuten er det så mange forskjellige skjermkortmodeller at... Gahh.

 

Btw, highlander er nVidia fanboy ( :p ), hvis det finnes et godt alternativ fra den kanten er det bare å komme med tips...

 

EDIT: En god kjøler til CPU ønskes også...

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

FuglFøniks: Trippel channel memory er vel ment for i7 på s1366?

 

Ville heller gått for

HK Alt.

CPU Alt.

RAM

GPU

 

Hvorfor jeg har valgt dette, er fordi du sier spill pc.

Da antar jeg at spill er 1. prioritet, dermed er ikke det vits med en i5 750, bedre å putte penger i et oppsett med kraftig gpu for å få FPS. Dette er oppsettet jeg hadde gått for sjøl.

 

Grunn for valg av forskjellige komponenter

HK: God hk til grei pris med CF støtte

HK Alt.:Minus CF støtte, men med USB3.0

CPU:Yter likt med i7 920 i spill

CPU alt:Billigere alternativ

RAM:Phenom II x4 liker 1066mhz cl7, bedre enn 1600mhz cl9

GPU:Høyest prioritert for best mulig spill opplevelse

 

Hvis noen er uenige med min mening, er det bare å flame moa

 

EDIT:Btw hvis du gidder å legge litt mer penger i det, er det kankje verdt å ta et 790FX hovedkort ala denne

Endret av Supreme P.
Lenke til kommentar

Etter å ha grubla lenge er jeg nå overbevist. Det blir AM3-system på oss:

 

* AMD Phenom II X4 955 BE (er medfølgende kjøler tilstrekkelig?)

* Et 790FX-basert hovedkort, ettersom jeg har forstått at det er veien å gå...? Bare navnet MSi gir undertegnede vondt i hodet, så håper det finnes noen gode alternativer der ute...

* Overklokkingsvennlig og kompatibel RAM (4GB/6GB)

(* Radeon HD 5***-kort til highlander, den skal vi klare å fikse sjøl, hehe)

 

Valuta for penga ønskes, intet mer og intet mindre...

På forhånd, takk!

 

Hva med Asus M4A79T Deluxe? Ser trygt ut å gå for den, anbefalt av AMD er den og...

 

EDIT: ...Eller er det noe vits? Crossfire er ikke nødvendig i grunn. Hva med et 790x-kort ala ASUS M4A79XTD EVO?? Ser ikke noe særlig med forskjeller jeg... Uff, confusing. Håper på hjelp :p

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

Sant det, my bad.

 

Hva med disse da? OCZ PC3-12800 AMD Black Edition CAS8 4 GB

 

Asus M4A79T Deluxe

AMD Phenom II X4 955 BE

OCZ PC3-12800 AMD Black Edition CAS8 4 GB

Noctua NH-D14 (til min store glede fant jeg ut at denne passa i mitt Antec-kabinett :D)

 

https://prisguiden.no/profil/lister/110894

 

 

Noen bedre? Og Radeon HD 5850 til highlander da prolly.

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

Noctua kjøleren er meget god, men dyr, bruk 200 mindre på kjøleren og 200 mer på cpu.

 

Amd 965 3,4 ghz

 

Dette fori c3 revisjonen klokker 2-3 mhz bedre, den har bedre minnekontroller.

 

Gigabyte 790fx

 

Skal du ha et 790fx hk, så er det dette jeg vil anbefale, det har usb 3.0 og sata6, det er kun gigabyte som så langt har kommet med disse forbedringene. lillebroren 790x med usb 3.0 er også et godt alternativ , 300 kr rimeligere.

 

God og rimelig cpu kjøler

Lenke til kommentar

Ram er ikke det jeg er mest oppdatert på, så her tør jeg rett og slett ikke anbefale utfra overklokking. Men jeg synes de rambrikkene du har valgt ser greie ut, men ta og google litt, selv ville jeg sett mest etter om at rambrikkene har ferdige overklokkingsprofiler i Amd overdrive, det har de rambrikkene du selv har satt opp.

 

ps mente selfølgilig 3-300 mhz bedre enn 955

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hva med skjermkort til deg da, har du landet på noe?

Personlig ville jeg ikke gått for noe annet enn Radeon HD58xx per i dag. HD5970 er for drøy i pris for menigmann, og HD4xxx er forrige generasjon der toppmodellen 4890 ca. tilsvarer 5770, og ikke står i forhold til resten av komponentene du har valgt.

 

nVidia ser jeg per i dag som uaktuelt siden toppmodellene, som nå begynner å dra på årene, ikke tilbyr så mye økt ytelse ift. ATI at det tilsvarer prisdiffen.

 

HD5850 kontra HD5870 blir vel ett fett. Kommer mest an på hvor mye penger du akter å legge ned i det. Husk at hvis din PSU tåler det kan du godt legge til et ekstr skjermkort med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Er vel ikke noe bedre å oppdrive på AMD siden pr. idag, ditt råskinn :)
:cool:

 

 

Hva med skjermkort til deg da, har du landet på noe?

Personlig ville jeg ikke gått for noe annet enn Radeon HD58xx per i dag. HD5970 er for drøy i pris for menigmann, og HD4xxx er forrige generasjon der toppmodellen 4890 ca. tilsvarer 5770, og ikke står i forhold til resten av komponentene du har valgt.

 

nVidia ser jeg per i dag som uaktuelt siden toppmodellene, som nå begynner å dra på årene, ikke tilbyr så mye økt ytelse ift. ATI at det tilsvarer prisdiffen.

 

HD5850 kontra HD5870 blir vel ett fett. Kommer mest an på hvor mye penger du akter å legge ned i det. Husk at hvis din PSU tåler det kan du godt legge til et ekstr skjermkort med tid og stunder.

Hehe, planen var å bruke mitt HD4850 en stund til, men etter all forgudinga av HD5*** her inne er jeg vel nødt til å gi etter for presset :p Da blir det nok 5850, det vil nok holde i massevis for meg. Som du sier så kan man jo alltids slenge inn en til seinere... Hehe.

 

Noen varianter jeg burde styre unna? Duger denna? -> https://prisguiden.no/produkt/113814 Hatt PowerColor flere ganger og forsåvidt alltid vært fornøyd.

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

Den er helt ok.

 

Vel, om HD4850 fyller behovet du har per i dag kan du egentlig vel så gjerne beholde det. Som en generell regel vil det alltid svare seg økonomisk med å utsette PC-kjøp, siden priser alltid endrer seg og det stadig kommer nye produkter. Dette er en tommelfingerregel for både hel maskin og de fleste enkeltkomponenter. Hvis HD4850 duger per i dag, kan du heller bytte til HD5xx når behovet melder seg og prisen har sunket.

 

HD4850 vil fungere sammen med resten av oppsettet, men vil ikke stå i forhold til det på en ny gaming-PC. Imidlertid takler det vel stort sett alt av dagens spill, så med mindre du er misfornøyd med ytelsen eller trenger kortet til noe annet, vil det sannsynligvis kunne holde i maskinen din en liten stund lenger. Det er uansett noe du vil finne ut om du forsøker.

 

edit: alternativt kan du kjøpe et ekstra HD4850 og ha Crossfire, en løsning som blir langt rimeligere enn å kjøpe et stk HD5850, men da vil du sitte igjen med ett ekstra kort til overs dersom du senere ønsker å oppgradere igjen.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...