Gå til innhold

digital kamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har planer om å kjøpe meg et digital kamera, tittet litt på komplett, men vet ikke helt hva som er bra og minimumskrav man burde ha,

 

noen som kan anbefale meg et kamera, til 1500-2500 kroner? :roll:

 

Olympus C350. 3 megapixler, 3x optisk zoom. Du bør kjøpe oppladbare batterier (AA) og lader i tillegg hvis du ikke har dette fra før. Ett større minnekort er heller ikke en dum investering.

 

Kameraet koster rundt 2100 + mva og frakt på nettet. Kanskje billigere å kjøpe i butikk? 2750 kroner inkl. mva i butikken der jeg jobber. 4 batt+ lader koster 300 og 128MB minnekort en 7-800 kroner i butikken der jeg jobber, men sikkert billigere på nettet.

 

EDIT : Pris på kameraet inkludert moms blir litt over 2600 kroner.

Lenke til kommentar
Canon forde jeg har canon printer da er canon digetalkamera bra.

 

Sikker på at Fry har Canon printer da? Uansett, hvorfor er det "bra" med Canon digitalkamera bare fordi du har Canon printer? Hvis det er på grunn av "Exif print" funksjonen, så har du den på flere og flere av andre merker kamera også.

 

Det heter ikke "forde" men "fordi. Og Ikke "digetalkamera" men "digitalkamera". Ett komma eller noe kunne kanskje vært på plass også. Hvis du har skrivevansker, beklager jeg, men det er utrolig mange på din alder som bare ikke gidder å skrive riktig og da blir det så vanskelig å lese.

Lenke til kommentar
jeg har en HP 5550 printer, hvordan er dette canon c350 til denne printeren?

trenger jeg å kjøpe noe kabel eller annet ekstra utstyr får å koble kamera til pcen, eventuelt noe annet tilbehør jeg burde ha?

 

Vet ikke noe om printeren, men det er ikke noe i veien for å bruke en hvilken som helst printer når du allikevel kobler kameraet til PC'n.

 

Det er ikke ett Canon kamera, men ett Olympus kamera.

 

Alt du trenger for å koble kamera til PC og overføre bildene følger med(USB kabel og programvare).

 

Som sagt bør du kjøpe ett sett oppladbare AA batterier og lader da engangsbatterier bare varer noen få bilder (oppladbare varer MYE lenger pr. lading enn ett sett med engangsbatterier). Ett ekstra minnekort er også lurt å ha, da det som følger med bare rommer ca. 10 bilder i beste oppløsning. 128 MB burde være nok da det rommer 70-80 bilder. Kameraet bruker XD-kort.

Lenke til kommentar

Kodak CX4230 er et veldig bra nybegynnerkamera. Bortsett fra batteri-kapasiteten som er litt for dårlig så er kameraet genialt. 3x optisk zoom, 2x digital, 2.1 Mpix (1632x1232px max). Pek, trykk, få bilde, verre er det ikke. :)

 

Tror kameraet ligger på rundt 1900,- i webshoppene nå, og legger du i 6-700 kroner ekstra så får du med dockingstasjon og oppladbare batterier også.

Lenke til kommentar
jeg har en HP 5550 printer, hvordan er dette canon c350 til denne printeren?

trenger jeg å kjøpe noe kabel eller annet ekstra utstyr får å koble kamera til pcen, eventuelt noe annet tilbehør jeg burde ha?

 

Vet ikke noe om printeren, men det er ikke noe i veien for å bruke en hvilken som helst printer når du allikevel kobler kameraet til PC'n.

 

Det er ikke ett Canon kamera, men ett Olympus kamera.

 

Alt du trenger for å koble kamera til PC og overføre bildene følger med(USB kabel og programvare).

 

Som sagt bør du kjøpe ett sett oppladbare AA batterier og lader da engangsbatterier bare varer noen få bilder (oppladbare varer MYE lenger pr. lading enn ett sett med engangsbatterier). Ett ekstra minnekort er også lurt å ha, da det som følger med bare rommer ca. 10 bilder i beste oppløsning. 128 MB burde være nok da det rommer 70-80 bilder. Kameraet bruker XD-kort.

 

Ja viste det var et olympus, men ble litt men tenkte canon når jeg skrev, og skrev feil.

 

Er dette et raskt nok kamera, eller bruker den litt tid på å ta bildene? tror jeg tar en del bilder der det er litt bevegelse

Lenke til kommentar

Ville gått for en Canon Ixus V2 jeg, har dette kameraet selv og er kjempefornøyd med det. Det er veldig lite og kan tas med overalt, tar flotte bilder, og er enkelt i bruk (alle menyer på norsk). Det er riktignok ikke på mer enn 2 Megapixler, men dette rekker så sant du ikke skal skrive ut større enn a4 bilder.

 

Hvis du sjekker prisguiden på : http://akam.no/ vil du se at du får det til litt over 2000 spenn.

Lenke til kommentar
Ville gått for en Canon Ixus V2 jeg, har dette kameraet selv og er kjempefornøyd med det. Det er veldig lite og kan tas med overalt, tar flotte bilder, og er enkelt i bruk (alle menyer på norsk). Det er riktignok ikke på mer enn 2 Megapixler, men dette rekker så sant du ikke skal skrive ut større enn a4 bilder.

 

Hvis du sjekker prisguiden på : http://akam.no/ vil du se at du får det til litt over 2000 spenn.

 

Enig i at V2 er ett MEGET bra kamera, men visste ikke at det var gått så kraftig ned i pris.

Lenke til kommentar

Sorry guys :oops:

 

Var litt for rask istad, det var Canon Digital Ixus II som kostet 2011,- spenn, man får V2 til ca. 3000,-.

 

Men når jeg sjekket spesifikasjonene til kameraene så det kameraet til 2011,- (Ixus II) 3,2 Megapixler, og V2 har selvfølgelig 2 MP. Trodde man betalte for Megapixlene jeg, kanskje det er en feil i prisguidene deres?

Lenke til kommentar
Ja jeg har en del skrivefeil, tror du det er lett å ha det slik i livet eller?

Vi kan jo lage en lang diskusjon om det her,det hadde vært koselig det.Og foresten cannon kommer bra ut på mange tester med kamera.Så hva er galt med cannon????????

 

Som jeg sa... hvis du har skrivevansker, så beklager jeg. Er bare mange på din alder som ikke gidder å skrive riktig, så den posten var rettet mot de, ikke deg da du har skrivevansker.

 

Har ikke sagt at Canon er dårlig. Synes Canon har veldig mange bra kamera. Har ett Canon Digital Ixus V3 og er ikke annet enn fornøyd. Vis meg gjerne hvor jeg sa at Canon var dårlig. Det jeg påpekte var at det er ingen grunn til å måtte gå for Canon kamera om han ikke har en skriver med Exif Print funksjon.

 

Tror du bør begynne å lese postene litt grundigere før du blir rød i toppen og tror alle er imot deg.

 

Og foresten. Hva er vitsen med 8 spørsmålstegn? Det holder med ett, og du mister faktisk litt seriøsitet med å pøse på med spørsmålstegn (bare ett lite tips). Det har ikke noe å gjøre med skrivevansker, så her støter jeg deg vel ikke.

Lenke til kommentar
Sorry guys :oops:

 

Var litt for rask istad, det var Canon Digital Ixus II som kostet 2011,- spenn, man får V2 til ca. 3000,-.

 

Men når jeg sjekket spesifikasjonene til kameraene så det kameraet til 2011,- (Ixus II) 3,2 Megapixler, og V2 har selvfølgelig 2 MP. Trodde man betalte for Megapixlene jeg, kanskje det er en feil i prisguidene deres?

 

Lurer på når det er leveringsdato på Digital Ixus II. Der er lenge siden det ble lansert, men i butikken jeg jobber har vi bare fått ett kamera selv om vi har bestilt flere (og vi har en bra avtale med Canon som sikrer best levering i Oslo-området).

Lenke til kommentar
Du bør også sjekke prisene her:

http://www.foto-video.no/

 

Syke priser. For eksempel : prisen på ett Canon S30 (3 megapixler) er 5.795, mens storebroren med 4 megapixler og ny prosessor, S45, koster 4.795. Hvem i all verden betaler 1000 kroner mer for ett eldre og dårligere kamera? Må være feilpriset.

 

Nikon Coolpix 885 med 3 megapixler (gammelt kamera) koster 5.490, mens du i butikker rundt omkring i Oslo får den nye versjonen av denne, Nikon Coolpix 4300 med 4 megapixler, til 4950 kroner (der jeg jobber ihvertfall).

 

Synes prisene på mange av kameraene her er fullstendig på jordet (rådyrt), mens andre er priset ganske bra. Så til advarsel... sjekk prisene nøye for du kjøper her, for selv om noen kamera har bra priser på denne siden, så er andre priset ufattelig høyt.

Lenke til kommentar

Fra min erfaring så burde du kjøpe ett kamera med Xd minne kort.

De er billige, og svært hendige.

Selv har jeg ett Fijutsu kamera A202. Er strålende fornøyd med det, betalte 1700 kr inkl minnekort på 32 mb. kostet ca 100 kr for minnekortet.

Det har 2,0 mill pixla.. I tillegg har det mulighet for web kamera.

Men mitt råd er å kjøpe kamera etter behov.

Lykke til.. :yes:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...