Gå til innhold

Hvilket hk er best til klokking? Abit, Asus eller Msi?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt HK skal over klokke det meste (kanskje mobilen min også :D ), hva er best. Fyr løs med hvorfor dere syns det er best og hvorfor det/de andre er dårlige.

Skal også ha meg et nytt Grafikkort, derfor lurer jeg på hva som er best der, ATi 9700/9800 PRO eller GeForce Fx. For øyblikket har jeg et GeForce Ti 4200 som er klokka til 300/500, 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit er helt klart best til overklokking.

 

1. Det klarer høy FSB

2. Man har max 2,3vcore , 1.7vdd, 2,9(2,95+)vdimm

3. 3 fas sprømforsyning til CPU

4. Trekker strøm til CPU fra 12v railen, noe som gjør at man ikke trenger PSU til over 1000.- for å kjøre høye spenninger stabilt.

 

Max på de andre kortene er 1.85/1.8vcore og 2.8vdimm. Verken MSI eller Asus er brukbare til OC.

 

Bruker selv Abit NF7 v1.2 og er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar
Epox må jo være et førstevalg Vist dere ser her http://www.vr-zone.com/guides/AMD/TBred/ har jo stort sett alle epox. Skal hvertfall kjøpe meg et epox kort og en barton når feriepengene kommer

 

Epox er gode kort.. men man må være glad i å lodde. 8rda trenger vdd mod for å kjøre høy fsb, og man må montere kjøleribber på mosfets, spenningsregulatorer og PLL´s.

 

Poenget med Abit NF7 er at man kan kjøre samme hastighetene UTEN mods.. og dermed også beholde garantien.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...