Gå til innhold

For lav score i 3Dmarks01 med 9500, hva kan være galt?


Anbefalte innlegg

Fikk et Connect3D 9500 kort i posten i dag (mitt tredje, to tidligere var defekte)

 

Med det forrige kortet mitt, Connect3D 9500 (problemer med tv-ut) så fikk jeg litt over 11500 uklokket. Dette med P4 2,4ghz og Abit BH7.

 

Nå med det nye kortet får jeg 9800 poeng. Det med XP1800 @ XP2400 og Epox 8RDA3+.

 

Ja, jeg har lagt inn chipset drivere som fulgte med cd'en. Jeg har ikke funnet chipsett drivere på nettet da jeg ikke kommer inn på Epox sin side til mitt hovedkort.

 

Brukere nyeste drivere, CATALYST RADEON 3.4.

 

Har ikke ennå testet 3Dmarks03, men jeg skal gjøre det nå.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du skal få lik score med AMD systemer da?

 

Har for meg at de generelt ligger litt under Intel... Jeg er ikke

sikker, så la meg få vite om jeg er ute å kjører nå. :lol:

 

Og angående Omega, jeg bruker ikke de lenger,

bruker heller Hercules sine egne som jeg faktisk

fant ut at var like gode om ikke bedre... :)

Lenke til kommentar

La inn Omega drivere og fikk 10600 poeng.

 

Dette er fortsatt 1000 poeng mindre enn jeg fikk før. Prossoren er nå XP1800 @ 2,25ghz.

 

Lurer på om det kan være chipsett drivere det er noe galt med. Kan det stemme? Evt hvilke chipsett drivere annbefales?

 

Siden jeg ikke kommer inn på Epox sin side til mitt hovedkort (kommer selvfølgelig inn på alle mulige andre linker på Epox sidene :lol: ), kan noen prøve å gi meg en direkte link til chipsett drivere? Hvor, og hvilke bør jeg bruke?

Lenke til kommentar

Laster ned nå både fra Epox siden (kom inn på linken :D) og fra Nvidia linken, men hvilken bør jeg bruke?

 

Har et problem med at fargene er "svake" i alt som er windows. Programmer, spill, internett, windows bakgrunnen m.m. har riktige farger, men alle ikoner, start, m.m. har for svake farger. Rød feks blir mer mot orange, sterk grønnfarge er er svakere grønnfarge.

 

Kan det være Omega driverene? Kan ikke huske at det var slik med Nvidia drivere.

 

Hvis det er problemet, hvilke drivere bør jeg bruke? Hørte at noen nevnte hercules...

Lenke til kommentar
Fjernet gamle chipsett drivere, la inn nye fra nvidia.com og la inn orginale catalyst 3.4 drivere fra nvidia, og nå er score'en min i underkant av 8000.

 

Jeg avinnstalerte selvfølgelig alt av tidligere drivere til skjermkort og chipsett.

 

Kan noen please hjelpe meg her?

 

Hahahaha.. *lol* den var god.. :lol::lol::lol:

 

De driverene på nvidia sin side var Chipsett drivere! Ikke skjermkortdrivere!

Lenke til kommentar
Fjernet gamle chipsett drivere, la inn nye fra nvidia.com og la inn orginale catalyst 3.4 drivere fra nvidia, og nå er score'en min i underkant av 8000.

 

Jeg avinnstalerte selvfølgelig alt av tidligere drivere til skjermkort og chipsett.

 

Kan noen please hjelpe meg her?

 

Du må installere chipsett drivere fra nVidia, og skjermkort drivere fra ATI.. med bruk av nyeste nForce drivere og omega 3.4 samtidig så tenker jeg det blir bedre.

Lenke til kommentar

Det gikk litt fort i svingene da jeg skrev i stad og det ble masse rot. Det som det skulle stå var:

 

Avinnstalerte nvidia CHIPSETT drivere og SKJERMKORT driver fra ATI.

 

Da jeg restartet maskinen så fant XP på noe riktig artig :D . Den sa at det var noe galt slik at den ikke kunne sjekke om XP var aktivert, og jeg måtte derfor ringe aktiveringstelefonen til Microsoft atter en gang. Jippi :lol:

 

Vel, tilbake til topic.

 

Jeg innstalerte først chipsetdrivere fra www.nvidia.com, og deretter (etter restart) la jeg inn orginale drivere til skjermkortet, ATI Catalyst 3.4 display drivers og ati controlpanel.

 

Da sank score'en til underkant av 8000 poeng i 3Dmarks01. :evil:

 

Har nå avinnstalert igjen. Skal legge inn chipsett-drivere som det ble linket til på www.epox.com og skal legge inn skjermkortdrivere, men jeg vet ikke hvilke.

 

Da jeg skulle innstalere Omega drivere så kom det masse feilmeldinger med et rødt kryss i (det stod ingenting i dem) og jeg kunne bare velge å trykke på en boks hvor det ikke stod noenting.

Når innstalasjonen er ferdig så får jeg beskjed av XP om at maskinvaren ikke kunne innstaleres skikkelig, og den kanskje ikke vil fungere som den skal. Den fungerer ikke som den skal.

 

Hvilke drivere bør jeg bruke til skjermkortet?

Lenke til kommentar

ok.... har skummet gjennom tråden...

 

legg inn NYESTE drivere fra nVidia (til chipsettet) og Cat 3.4 til skjermkortet...

 

 

Hvis du er så SINNSYKT keen på litt høyere score så foreslår jeg at du tar deg en tur på beyond3d.com og gjør en software tweak slik at du får 9500PRO eller (hvis du har riktig PCB) ~9800PRO

 

RIktig PCB er at kortet er rødt, og at minnebrikkene er i L form.

 

Til deg som mente at AMD har lavere score enn Intel:

 

http://www.tomshardware.com/graphic/200212...acharts-05.html

 

som du ser er det stikk motsatt.

 

(dette gjelder eldre intel hk)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...