Gå til innhold

Cpu volt problem..


Anbefalte innlegg

Jeg hadde for noen uker siden problem med varm cpu.. jeg kjøpte ny vifte og kabinett.. fant ut at cpu fikk for lite strøm som gjor at pc skrudde seg av. Jeg fikk skrudd opp volten før pc'n skrudde seg av og alt funka, alt gikk fint men så ble det rota til igjen.. Jeg restarta og volten hadde blitt såtte ned igjen på en 1,6 og noe som er for lite til min xp2200+.. rakk ikke se det pga pc'n skrudde jo seg seff av. Nå rekker jeg ikke få skjermbilde engang før pc'n skrur seg av så jeg får såtte opp volten igjen. Det er asus hk og det er ikke cmos på det, hjelper heller ikke og ta ut batteriet ei lita stund og sette i igjen. :shrug: Kan det hjelpe og flashe bios eller må jeg bare gå til lommeboka og nappe ut peng til nytt hk? evt. hva anbefaler dere.. helst fra abit, asus er jeg misfornøyd med og er lei av.. hatt 6 asus hk. vært problem med alle sammen. Men hadde vært fint om dere hadde hatt en annen løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei det funka ikke.. er vel bare Abit hk det funker på :( Må bare trå til med nytt hk da? Noen anbefalinger? ikke over 1500 og ikke asus..

 

Hmmm det høres da veldig drastisk ut å kjøpe nytt hovedkort. Regner med du har forsøkt support på kortet?

 

Det er jo helt sikkert en løsning på dette.

Lenke til kommentar
Hehe.. det dem sa jeg skulle gjøre hadde jeg allerede gjort og da sa dem jeg skulle sende det inn igjen men det gidder jeg ikke.. det er 3 uker uten pc det..! tar jo så fordømte lang tid retur avd. på komplett..

 

:lol: Ja skjønner de absidensene der :lol:

 

Men; du har jo nappa ut batteriet... hvor lang tid tok det før du satte det inn igjen? Det er da kul umulig at kortet skal holde på instillingene uten strøm i flere timer????

Lenke til kommentar

Tja.. 15 - 20 min før satt det i igjen.. men er ikke at det beholder innstillingene for med den cpu'en jeg har nå kjører jeg 1,825 volt på, hadde den husket det når jeg satt i xp2200+ så hadde ikke det vært noe problem.. hk'et setter volten ned til 1.625 når jeg setter i xp2200+.. det som er problemet..

Lenke til kommentar

forsøk å ta ut og inn stømkabelen til hovedkortet. prøv så å ta ut, clear cmos, putt inn stømkabel igjen.

 

Det som kan ha skjedd er korrupt BIOS. Har akkurat samme problemet på mitt Asus A7N8X for tiden, jeg bruker en litt eldre maskin nå pga det :evil: . Dette skjer ofte med nforce2 kort. Kan ha skjedd på ditt også, selv om det er VIA :shrug: . for min del er løsningen å bestille et BIOS Savior kit med forhåndsflashet biosbrikke (da har du to bioser og får aldri problemet igjen).

 

Hvis du har en busfrekvensjumper på HK prøv å skift på den. Prøv med en annen skjerm / skjermkort eller minnebrikke hvis du har det liggende.

Lenke til kommentar

det er en ekstra biosbrikke med en switch imellom så du kan svitsje mellom den du har (du bruker den nye flashede og switcher over til din gamle når du skal flashe den på nytt) og en ny på en bryter!

 

kjøpes på www.eksitdata.com, svensk sjappe.

 

MEN, jeg har ventet 2 uker på min nå i dag, og den er framdeles ikke kommet. sikkert den helsikes tollen :evil:

 

her er en test ok.no tok:

http://www.overklokking.no/annet/biossavio...ior/index2.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...