Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ofte stilte spørsmål om penis og penisstørrelse


CypheroN

Anbefalte innlegg

Hei, har sett at det har blitt laget ganske så mange tråder om folk som spørr om de har normal penis lengde, så jeg tenkte jeg bare kunne slenge sammen en liten tråd med litt linker osv :)

 

Første du burde gjøre er og google: lommelegen penis størrelse

 

Da får du ganske mange treff :)

Her er noen av treffene du får: 1, 2 og 3 Ta også en titt innom Klara-klok

 

 

Her er litt copy/paste fra noen av sidene :)

 

Gjennomsnittslengden for en stiv penis er 14-16 cm (målt på oversiden av penis), og de fleste peniser er mellom 12 og 18 cm.

 

Penisstørrelsen bestemmes først og fremst av arvelige egenskaper. Mangel på kjønnshormoner er sjelden av betydning. Seksuell interesse og gjenomgått pubertet (kviser, hårvekst i underlivet, stemmeskifte) indikerer normal hormonproduksjon, og tilskudd av mannlige kjønnshormoner (testosteron) vil da ikke være til hjelp. Gal bruk av dette preparatet kan blant annet føre til svekkede testikler og i verste fall varig sterilitet.

 

Penis vokser individuelt i pubertetsalderen. Normal penisstørrelse hos en utvokst gutt (dvs. 18-20 år) er mellom 10 og 20 cm i stiv tilstand. Gjennomsnittet hos voksne menn i Norge ligger på 14-16 cm. Dette er målt på oversiden av penis, fra mageskinnet til tuppen av penis. Omkrets målt inne ved penisroten er gjennomsnittlig ca 10-13 cm. I slapp tilstand varierer størrelsen en hel del, men dette har ingen betydning for hvordan den er i stiv tilstand.

 

 

Men for all del spørr i vei hvis det er noen ting du lurer på :)

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Regler for utregning ved sirkler

Diameter*3,14=omkrets

Radius*radius*3,14 = arial

 

Om du ikke har målebånd men kan måle sånn ca. diameter (da tvers over hodet) og ganger med 3,14 vil du få ca.-omkretsen. Selv om jeg synes dette blir ufattelig useriøst, anbefaler innkjøp av målebånd om man absolutt må måle omkretsen av hammeren sin.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei er en gutt på 13år og lurer på om penisen min er normal=/den er 4,5-cm i slæk og i erigert er den 10,5cm.Også ligger den ene pungstenen lengere ned en den andre??betyr det at jeg begynner og produsere sæd????

Endret av cyclo
Endret en misvisende skrivefeil
Lenke til kommentar

Kom nettopp på et spørsmål jeg aldri har tenkt over. Er det meningen at forhuden skal gå bakover av seg selv når man får ereksjon? Min forhud dekker 80% av penishodet ved ereksjon, og jeg må selv dra den tilbake.

 

Penisstørrelsen er normal, og jeg er 20 år.

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med for stor tissemann?

 

Ikke for stor, men for brei rundt skaftet. Dama har kallenavn til den: Stutt tjukken, noe jeg er ok med. når den da måler 16 og måler nesten 20 cm rundt skaftet.

 

Har sett noe liknende engang, riktinok på en hest..

Endret av MustaschAstrid
Lenke til kommentar
Kom nettopp på et spørsmål jeg aldri har tenkt over. Er det meningen at forhuden skal gå bakover av seg selv når man får ereksjon? Min forhud dekker 80% av penishodet ved ereksjon, og jeg må selv dra den tilbake.

 

Penisstørrelsen er normal, og jeg er 20 år.

Er ikke noe problem tror jeg. Dette varierer jo selvsagt fra person til person, så tror ikke at det er noe som skal "være meningen". Vi er alle forskjellige vet du ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Ulykkelig gutt

Hei, jeg skriver som gjest så ingen kjenner meg igjen her.

Jeg er en gutt på 14 år, jeg har målt penisen min når den ikke er stå og når den er stå.

Ikke stå - 8 cm

Stå - 12-13 cm

Er dette unormalt? Hva skal jeg gjøre for å få lenger? PS. Kan man bli mobbet for å ha for liten?

Lenke til kommentar

For det første er det ikke sikkert at den er ferdig utvokst. For det andre ligger du innenfor gjennomsnittet

 

Fra wikipedia

 

While results vary across studies, the consensus is that the mean human penis is approximately 12.9–15 cm

 

The typical girth or circumference is approximately 12.3 cm

 

Dersom noen mobber deg for liten penis (du har ikke det) kan du mobbe tilbake og si at de har korte armer, eller lang nese f.eks. :p

 

Du kan lese en del her hvis du er er god i engelsk http://en.wikipedia.org/wiki/Human_penis_size

Lenke til kommentar

Lengden i "slapp" tilstand har lite med erigert lengde å gjøre. Det finnes en normal de fleste ligger rundt, men for alt du vet kan denne 12-åringen ha 11 cm erigert. Noen få uheldige menn har også penis som blir kortere erigert.

 

Poenget mitt er at du skal ikke bekymre deg med mindre du er et ekstremtilfelle, noe du ikke er.

Lenke til kommentar

Det finnes tilfeller hvor penisen bare reiser seg uten å bli noe lengre, og det finnes tilfeller hvor penisen får en latterlig størrelse (either way) fra slapp til erigert tilstand. Det er totalt umulig å se på en slapp penis.

 

Siden dette er et spørsmål som går igjen i dette forumet over gud vet hvor mange år... Penisen din skal være veldig veldig kort for at du ikke skal klare å gjøre noen nytte ut av den hva jenten angår. Størrelse kan likeså være et problem. Blir det for stort, blir det vondt. Alt ut i fra jenten sin anatomi er ca 10 til 20 cm innenfor den lengden hvor samleie vil være godt og ikke smertefullt som følge av brutal bunning. Dessuten skal du fremdeles vokse i 9 år.

Lenke til kommentar
Gjest Ulykkelig gutt

Vil ikke bli mobbet, og vil ikke starte en krangel, sier jeg dem har store neser eller hva det er, ja, så starter en krangel, det vil jeg ikke. Fant ut at den ikke er mer enn 8-9 cm i stå. Nå er jeg virkelig bekymret

Lenke til kommentar
  • Gaea avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...