Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Endelig ADSL - Telenor vs. Tele2???


Anbefalte innlegg

Var for n'te gang inne å sjekket mitt telefonnummer hos Telenor, og tro det eller ei, men endelig har 'bygda' fått ADSL :-)

 

Bestilte selvsagt omgående (uten å tenke meg om i tilfelle de skulle ombestemme seg...) "gjør det selv" 1024x256 med garantert levering innen 11. Juni... 995,- i installasjon med 12mnd binding og 749,- pr. måned uten begrensning...

 

Etter å ha tenkt meg om og sjekket nærmere viser det seg at Tele2 med samme installasjonpris tilbyr samme hastighet uten volumbegrensning og bindingstid til 539,- pr. måned??

 

Finnes det overhodet noen grunn til og velge Telenor fremfor Tele2?? Hvilke andre leverandøerer bør ev. vurderes?

 

Ellers bestilte jeg hos Telenor 17'ende Mai og ble garantert levering innen 11. Juni. Fikk omgående en e-post som bekreftet dette, og en link hvor jeg kan sjekke status på bestillingen... Når jeg går inn på linken i dag 13 dager senere får jeg bare beskjed om at bestillingen enda ikke er registrert og at det kan ta fra 3-5 virkedager før dette skjer?? Ekstraservice??

 

Takknemlig for tips!

 

Terje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var for n'te gang inne å sjekket mitt telefonnummer hos Telenor, og tro det eller ei, men endelig har 'bygda' fått ADSL :-)

 

Finnes det overhodet noen grunn til og velge Telenor fremfor Tele2?? Hvilke andre leverandøerer bør ev. vurderes?

 

nei, det finnes ingen argumenter med mindre du ønsker og videreføre e-post o.l fra oppringt samband.

Du har jo Bluecom og Tiscali men de er ikke like billige som Tele2.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med Telenor som leverandør, men kan tenke meg at den volumbegrensingen setter en liten demper på det å ha DSL...

Som referanse har jeg lastet ned 10 GB per døgn den siste uken, og ligger på ca. 1,5 GB per dag i gjennomsnitt, noe som ville ha blitt relativt kostbart med Online ADSL... Hvis du har ventet lenge på oppkobling (regner med at du klør etter P2P :) )kan jeg ikke forestille meg at du kan klare deg med standardkvoten Telenor har satt...

 

Hadde jeg vært i den situasjon at jeg måtte velge mellom Telenor og Tele2 hadde jeg definitivt valg Tele2...

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Har jo hørt en del om faktiske hastigheter etc., men det skal jo noe til å forsvare en slik prisforskjell... At de andre heller ikke er billigere gjør valget enda lettere...

 

Det eneste jeg trenger å gjøre er å forsøke å avbestille en bestilling Telenor ikke har registrert.... :-)

 

Terje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du har ventet lenge på oppkobling (regner med at du klør etter P2P :) )kan jeg ikke forestille meg at du kan klare deg med standardkvoten Telenor har satt...

 

Har ventet i årevis, og ja, det klør :-) Betaler 6-8 høvdinger for ISDN linjen pr. kvartal :-)

 

Hadde jeg vært i den situasjon at jeg måtte velge mellom Telenor og Tele2 hadde jeg definitivt valg Tele2...

 

Bare jeg får avbestilt er den saken i boks... Ikke for ingenting jeg har 3x200GB WD disker i beredskap... Takker! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
haha, bare glem Telenor med en gang.  men prøv å lage litt ekstraarbeid for dem med det første, så du får hevna deg litt så hiver du deg på tele2  :lol:

 

Vel, de finner fremdeles ikke min bestilling men har garantert levering innen 11'te Juni... Kanskje jeg burde vente til 11'te og be om erstatning?? :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da ringer du 05000 og kanselerer bestillingen, be om bekreftelse på mail eller i brevform.

 

Jeg skal gjøre et forsøk.... :-) Er imidletid litt usikker på hva slags bekreftelse som trengs,,, Har enda ikke fått bekreftelse på at jeg faktisk har bestilt, hvilket bekreftes når jeg forsøker å avbestille... Får hele tiden beskjed om at jeg ikke kan avbestille.... Samtidig kan bestillingen ikke bekreftes :-)

 

Skal ringe i morgen... Takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ringe i morgen... Takk for svar!

 

Det er neppe noe stort problem og kanselere, jeg liker og bruke telefon i slike tilfeller da mail er og blir en usikker kommunikasjon i byråkratiet til Telenor.

Jeg vet om folk som har kansellert selv etter at de har fått GDS-pakka i posten uten problem.

Lenke til kommentar
Det er neppe noe stort problem og kanselere, jeg liker og bruke telefon i slike tilfeller da mail er og blir en usikker kommunikasjon i byråkratiet til Telenor.

Jeg vet om folk som har kansellert selv etter at de har fått GDS-pakka i posten uten problem.

 

I forhold til Telenor er selv telefonen usikker.... Har forsøkt og ringe i ukesvis med andre problemer og har enda ikke vært så heldig å treffe et menneske... :-) Var en av årsakene til at Telenor ble bannlyst av firmaet :-)

 

Noen ble bare lei av å trykke 1-2-3....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som referanse har jeg lastet ned 10 GB per døgn den siste uken, og ligger på ca. 1,5 GB per dag i gjennomsnitt, noe som ville ha blitt relativt kostbart med Online ADSL...

 

hmm, 10gb? gjør du ikke anna enn å downe du da eller ?

 

Bruker du DC++, har brukbar oppkobling (se sig), og vet om mye musikk, filmer, serier etc. du vil ha tak i, er det ikke noe problem å komme opp i 10 GB dagen... det er bare å ha en stor queuelist kjørende med "automatically search for alternate download locations"... Har sittet ca. 2 timer foran PC'en de siste dagene... så PC'en min gjør ikke noe annet enn å "downe", jeg bruker tiden min på helt andre ting :p

Lenke til kommentar

Som referanse har jeg lastet ned 10 GB per døgn den siste uken, og ligger på ca. 1,5 GB per dag i gjennomsnitt, noe som ville ha blitt relativt kostbart med Online ADSL...

 

hmm, 10gb? gjør du ikke anna enn å downe du da eller ?

 

Bruker du DC++, har brukbar oppkobling (se sig), og vet om mye musikk, filmer, serier etc. du vil ha tak i, er det ikke noe problem å komme opp i 10 GB dagen... det er bare å ha en stor queuelist kjørende med "automatically search for alternate download locations"... Har sittet ca. 2 timer foran PC'en de siste dagene... så PC'en min gjør ikke noe annet enn å "downe", jeg bruker tiden min på helt andre ting :p

 

 

hvordan setter jeg på dette som jeg har uthevet med fet skrift der???

 

og hvorfor detter download hastigheten fra 90kbps til ca 15-20kbps med en gang det starter en upload? :oops:

dette er irriterende azz!!!

men så fort jeg stopper uploaden så spretter download-hastigheten opp på 90kbps igjen.

hvordan kan upload ha såååå stor påvirkning på download'en min?? :roll:

skal det ha noen påvirkning i det hele tatt?

 

 

har forresten telenor 704/128 linje ubegrenset...

Lenke til kommentar

 

hvordan setter jeg på dette som jeg har uthevet med fet skrift der???

 

og hvorfor detter download hastigheten fra 90kbps til ca 15-20kbps med en gang det starter en upload? :oops:

dette er irriterende azz!!!

men så fort jeg stopper uploaden så spretter download-hastigheten opp på 90kbps igjen.

hvordan kan upload ha såååå stor påvirkning på download'en min?? :roll:

skal det ha noen påvirkning i det hele tatt?

 

Slik er det når en har ADSL. Tror det har noe med at returkanalen (i ditt tilfelle 128kb/s) blir overbelastet slik at du ikke får full kapasitet på hovedlinjen.

 

Løsningen på dette er å skaffe seg SDSL som gi like rask opp og nedlastning.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal gjøre et forsøk.... :-) Er imidletid litt usikker på hva slags bekreftelse som trengs,,, Har enda ikke fått bekreftelse på at jeg faktisk har bestilt, hvilket bekreftes når jeg forsøker å avbestille... Får hele tiden beskjed om at jeg ikke kan avbestille.... Samtidig kan bestillingen ikke bekreftes :-)

 

Skal ringe i morgen... Takk for svar!

 

*ler* hvor mange ganger skrev du bekrefte og bestille der? :lol:

 

Jeg har Tele-hor *ops* ADSL, 1024/256 - uten begrensning...Det tok oss laaaaaaang tid fra vi bestilte til vi fikk det! Bestilte det i april og fikk det omsider i august! Kanskje litt på grunn av stor pågang til ADSL på den tiden da men...

NextGenTel har jeg hørt at skal være veldig gode - de tilbyr også 1024/512 hvis jeg ikke husker feil? Og det er jo bedre enn 1024/256 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut til at problemet løser seg selv... Bestillte 17 Mai, reklamen garanterte levering innen 11 Juni, e-post bekreftelsen sier "forventet levering 11 Juni", men når jeg går inn for å sjekke status på bestillingen er den enda i dag pr. 10 Juni fremdeles ikke registrert, da det "kan ta fra 3-5 dager".... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...