Gå til innhold

Bygdeoriginaler - alle kjenner minst èn!


Xanman

Anbefalte innlegg

Vinkemannen:

Han går langs veien og vinker til alle som kjører forbi.

Artig fyr. Har aldri forstått hvorfor han går der, men jeg antar at han er pensjonert og ikke har bedre ting å gjøre...

 

Han er faktisk naboen min.

Han vinkar til bilane etter veien for å spre glede.

Ein artikkel om han i næravisa. Han er ein ekte legende i bygda!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vinkemannen:

Han går langs veien og vinker til alle som kjører forbi.

Artig fyr. Har aldri forstått hvorfor han går der, men jeg antar at han er pensjonert og ikke har bedre ting å gjøre...

 

Han er faktisk naboen min.

Han vinkar til bilane etter veien for å spre glede.

Ein artikkel om han i næravisa. Han er ein ekte legende i bygda!

 

For en fantastisk kar! Om jeg blir like gammel og ensom skal jeg gjøre det samme. Bare minus det med bønn.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Trollet var ei jente som var svær og hårete, så derfor fikk hun navnet trollet, hun er den jeg er minst sikker på.

 

Fisken var ei stakkarslig jente som ble født med missdannelser i ansiktet, alle påstod at hun lignet på en fisk.

 

Tør jeg spørre hvor du bor?

 

Sandnes

Lenke til kommentar

Folk som bor i nedre Telemark burde kjenne til Tor Willy!

Fantastisk fyr som ikke vil noen noe vondt overhodet, men er definitivt en bygdeoriginal!

Må bare presisere at han er en flott fyr og jeg ikke har noe imot han.

 

Han går også under kallenavnet Medaljekongen fordi han samler allslags medaljer og kler seg opp i uniform.

 

Med sitater som:

"Winston Churchill. Han kjente jeg!"

..sier det seg selv at vi har med en gogutt å gjøre! :)

 

Han har også hevdet å løpe 60-meteren på 7 sekunder med gummistøvler og regnjakke i sine yngre dager!

 

Noen andre som kjenner han? :)

 

Hahaha! Ja kjenner til han! :D Herlig type det, sitter alltid foran i bussen og gir deg et hyggelig "Hei!"

 

Vi har jo også hu dama som går med den capsen med alle de merkene i som jeg ikke husker hva heter i farta :p en liten gretten gammal dame som alltid tar bussen rundt om i hele grenlands område. Løper rundt om og krever inn penger for frelsesarmeen ;p

 

Ryktet går at begge disse to er steinrike, men det er jo de alle :D

Lenke til kommentar

Bor på Flatåsen i Trondheim.

Her er noen originaler:

 

Prix-dama

Det er ei ganske tjukk dame som alltid henger på prixen.

Hun spiser alltid på en berlinerbolle eller is.

Og strikker alltid noe.

Hun snakker alltid. Enten med seg selv, eller andre.

Mest med seg selv da. Helt dagligdagse samtaler, som om det faktisk var noen hun snakket til. :!:

 

I følge ryktene er hun veldig koselig, og har hjulpet masse folk.

 

Hun vet akuratt hvilke personer det er som gjør narr av henne bak ryggen hennes, og hun sier aldri et ord til dem igjen.

 

 

Dårlige gange-mannen

Dette er en smilende fyr oppi åra, som så vidt klarer å gå.

Skikkelig dårlig gange.

Men så setter han seg på sin gamle sykkel og fyker avgårde som om ingenting var galt med beina hans!

 

Jesus-dama

Hun kommer ofte inn på bussen og sier til alle hun går forbi: "Jesus e gla i dæ!"

Joda, hun har vel gode intensjoner.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Absolutt ingenting som slår byoriginalen over alle byoriginaler. Tor Willy i Porsgrunn

 

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=2335013362

 

Fyren er godt oppe i året, litt mentalt redusert, og elsker uniformer, medlajer o.s.v. Stiller opp på absolutt alt av arrangementer i byen.

 

31574_10150185778410354_796745353_12392025_7144105_n.jpg

 

 

4967_197812995365_879525365_7195695_5638057_n.jpg

 

 

Vi har også Reservejesus og gådama, men den typen tror jeg du finner i alle byer.

Lenke til kommentar

Jeg har også en: UngkarenForholdsvis litt av en raring, som "alltid" har holdt seg for seg selv, og som ikke engang er med på noen av de vanlige familie forekomstene.Skaffer til veie all sin mat fra containere, enten de som står bak butikker, eller bare fra matcontainere generelt. Han lagrer eller fryser så ned alt det han finner, så lenge det ikke er altfor store synlige "skader" på "maten", og spiser det senere. Har ikke kjøpt mat fra butikk på ihvertfall 8 år.Ellers til vanlig også ivrig på å rote gjennom alt av søppel, der han finner noe for å se om han kan bruke det selv. Er selvsagt uten TV, inntil nylig; gjemte da vekk fjernsynet sitt (med bordantenne), så han slapp å betale NRK-lisens.Ivrig konspirasjonsteoretiker.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Der jeg kommer fra har vi:

 

Mose

En mann i 60 årene som går rundt å nistirrer på alt å alle, han går rundt med store pengesummer og flasher de bestandig.

Grunnen for at han heter Mose er fordi han har det gråe skjegget som han aldri klipper.

 

Unknown

Har egentlig ikke ett spesifikt kallenavn for denne personen men han løper hele tiden og går alltid med Barett. Han har både rød, grønn og blå.

Bruker også en grønn ryggsekk ala Ludvig.

 

Jodle

Denne personen er mentalt tilbakestående og jobber i ett av alpinanleggene der jeg bor, han går hele tiden til jobb (ca 1 mil) og jodler hele tiden.

Visst du er hyggelig og spør han om han kan jodle så slår han til med en slager skrikende høyt.

Lenke til kommentar

Cowboy-mannen

 

Sikkert en grei kar, men har siden barndommen vært redd for denne karen. Han går i en cowboyhatt og røyker.

 

Flaske dama

Samler flasker, innlysende. :whistle:

 

*insert name here*

En fyr som jeg stadig ser jogge i regnklær uansett vær.

 

Å så har vi så klart verdalingene. (kommer fra Verdal) Merksnodig art. :hmm:

Lenke til kommentar

Sykler i all-slags-vær

 

Ei dame i 50 årene, ganske så pekuliær av utseende, veier også litt mye. Uansett, hun sykler bestandig rundt, uansett hvor hun skal. Og hun bruker en rosa hjelm da, selvsagt. En dag hvor det regnet baklengs og blåste stiv kuling fra nord, møtte fattern henne på butikken, da kommenterte han sykklingen og værforholdet. Det var da han fikk høre "JEG SYKLÆR I ALT SLAGS VÆR JEG SE!"

Lenke til kommentar

Orken

 

En småskummel mann som ikke kan snakke, bare snøfle som en ork, ser ut som en ork, og kjører rundt på en moped kun iført damestrømebukser og kjeledress. Ryktene går også om at han smører bæsj rundt i leiligheten sin. Han har sin faste handletur på den lokal butikken en gang i uka der han kjøper tre pakker damestrømpebukser.

 

Hobbypedoen

 

Annen småskummel type som kjører rundt i bilen sin over alt. Hele fyren ser skjev (altså fysisk) ut og gir penger til småbarn som "tilfeldigvis" mangler penger på butikken. Blir ofte observert mens han kjører en runde eller to rundt barneskolen sent på kvelden.

 

Avismannen

 

En gang i måneden kaster han en stor eske med aviser ut vinduet i huset sitt. Gjør ellers lite ut av seg.

 

Nettstalkeren

 

Lettere tilbakestående. Legger til alt og alle på Facebook, Nettby, MSN etc. Hvis du ikke godtar forespørselen hans tar det ikke lang tid før han prøver seg på nytt. Og om du tror det hjelper å blokkere han, så tar du feil, for da lager han bare nye profiler. Legger ut ALT om privatlivet sitt på Facebook og Nettby og bytter kjæreste en eller to ganger i uka og da går han fra å elske dem til å hate dem. Noen uker senere er han sammen med samme dame igjen.

 

 

Er det jeg foreløpig har. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løperen

 

Dette er en kar som jeg ser omtrent 3-4 ganger i uken. Han løper hele tiden noe som ikke er så rart i seg selv. Jeg vil tro han er rundt 35 år. Han har langt hår og er veldig tynn. Mens han løper skriker han og har heftige diskusjoner med seg selv og han er ganske paranoid. En gang mens han løp forbi meg ropte han "LØØØP FOR LIVET! POLITIET KOMMER!" osv. I det siste har han skaffet seg Koss PortaPro slik at det ikke blir så hyppige samtaler, men heller Melodi Grand Prix låter på øret.

Lenke til kommentar

Her har vi

 

Klagern

Han går alltid å klager og roper det gjerne rundt seg mens han triller sykkelen. Ofte er han missfornøyd med at de unge hiver fra seg halvspiste knekkebrød og at politikerne hater de eldre :p

 

Heil

han gjør ikke noe nazistisk men for hvert 10 skritt ca tar han en militær hilsen.

 

Headsetduden

Den stakkars narkisen prøver alltid å selge headset på gata :p

Lenke til kommentar

Gressen som han kalles:

 

Henter altid posten sin når det er mørkt, da kommer han kjørende til postkassa og kjører hjem igjenn. Bor for seg selv lengre oppi dalen her.

 

Blomstene i vinduet hans har stått der i over 20 år, vissne. Og huset detter vell snart sammen det og.

Lenke til kommentar

*Navn*

Ei funksjonshemmet dame som sykler rundt omkring i byen og kan klikke på par, folk som kaller henne sykkel*navn* eller hvis noen sier Boyzvoice/Boyzone til henne...

 

Kjenner også til Cowboyhatten, Flaskedama og Skippern. Flaskedama er jo veldig glad i russen, mest fordi hun får så mange tomme ølbokser av dem. Selv om jeg synes de går for langt når de kaster boksene etter henne...

Lenke til kommentar

Har også et par raringer i Bergen, men kommer dog på bare 1 av dem:

 

Radiobjørn

Artig alkoholisert kar som står på et fast sted hver helg, med en radio. Ganske mange som passerer iløpet av kvelden og putter et par kroner i koppen hans. Han har tilogmed en facebook gruppe ^^.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...