Gå til innhold

Bygdeoriginaler - alle kjenner minst èn!


Xanman

Anbefalte innlegg

Har et par stykker her og.

 

Han ene pleier å vandre gatelangs med sånn blå stratos sjokoladepose. Gjerne sammen med hunden sin. Bare går der og dasser og ser ulykkelig ut. Hver dag.

 

Han andre ser helt gæærn ut, sykler året rundt med hjelmen bak fram og mumler for seg selv. Skumle greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en: Ungkaren

 

Forholdsvis litt av en raring, som "alltid" har holdt seg for seg selv, og som ikke engang er med på noen av de vanlige familie forekomstene.

 

Skaffer til veie all sin mat fra containere, enten de som står bak butikker, eller bare fra matcontainere generelt. Han lagrer eller fryser så ned alt det han finner, så lenge det ikke er altfor store synlige "skader" på "maten", og spiser det senere. Har ikke kjøpt mat fra butikk på ihvertfall 8 år.

 

Ellers til vanlig også ivrig på å rote gjennom alt av søppel, der han finner noe for å se om han kan bruke det selv. Er selvsagt uten TV, inntil nylig; gjemte da vekk fjernsynet sitt (med bordantenne), så han slapp å betale NRK-lisens.

 

Ivrig konspirasjonsteoretiker. Så smått hypokonder. Jomfru. Tja. Alt dette høres kanskje ikke så ille ut, men det er det..

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

vel her hvor jeg bor så har vi jo og et par. (lillesand)

 

pantemannen

en polakk som alltid møter opp på fester osv, tar med seg det som er av flasker og drikker båndslammet viss det er noe.

 

en vi ikke har navn på

hyggelig fyr med radiohørselvern som labber rundt i gatene å vinker til folk, smiler også viss du vinker tilbake.

 

velger og ikke gi navn

en anna kar vi har, er deltids alkoholiker og noen vil kalle han små pedofil, egentlig en grei kar som alltid er klar for en fest, har ikke noe i mot og knulle små jentene(da det er disse han har sjangs på) bodde tidligere i det grønne hus, noe de fleste i lillesand kjenner til. da han bodde i det grønne hus så var det fest der vær eneste dag, og politiet var stamgjest. blitt tatt utallige ganger for fyllekjøring på sin tempo, men klart og snakke seg unna de fleste ganger. klarer heller ikke og la en dumper eller lignende stå i fred men setter alltid tingene tilbake og ødelegger ikke noe. han er kjenning hos politiet og de fleste andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som bor i nedre Telemark burde kjenne til Tor Willy!

Fantastisk fyr som ikke vil noen noe vondt overhodet, men er definitivt en bygdeoriginal!

Må bare presisere at han er en flott fyr og jeg ikke har noe imot han.

 

Han går også under kallenavnet Medaljekongen fordi han samler allslags medaljer og kler seg opp i uniform.

 

Med sitater som:

"Winston Churchill. Han kjente jeg!"

..sier det seg selv at vi har med en gogutt å gjøre! :)

 

Han har også hevdet å løpe 60-meteren på 7 sekunder med gummistøvler og regnjakke i sine yngre dager!

 

Noen andre som kjenner han? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har jo sekkemannen i Trondheim. Han har alltid en svær, grønn tursekk på ryggen uansett hvor han befinner seg. Ingen vet hva han har i sekken, men det går mange rykter om den. Her er mer om ham. Han har mange mildest sagt sære ideer og tanker, hvis dere leser litt på hjemmesiden hans tror jeg dere skjønner tegningen.

 

(Jeg vet man normalt ikke skal henge ut slike folk med navn, men når han søker offentligheten såpass som han gjør så tror jeg han bør tåle såpass.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Langkjakablakan, er en eldre herre som kjører rundt i en av sine 20 granada'er og er veldig stiv i nakken. Ofte å se på den lokale Puben eller Gatekjøkkenet. Fast inventar på stripa.

 

Bøern, Gammel mann som har blitt plaget særdeles mye av barn\ungdom opp igjennom tiden, bor bak spar og kona hans har vel mer skyld i plagingen enn ham. Hun ringer politiet bare hun ser ungdom.

 

Av andre gode kallenavn så er Ronkhansken og Pungen et par som er verdt å trekke frem.

 

Edit: Måtte bare få igang tankegangen:

 

Gakkgakken Mann i 30 åra som har en form for tilstand. Han har derfor en munn som ligner på et nebb. Med store lepper. Han sitter å vugger på bussen og i bilen. ellers en hyggelig type. Spiller i Band sammen med andre som er permanent redusert.

 

Flasset Denne er fra barneskolen da det var ei jente som hadde en hudsykdom som fikk henne til å flasse på hele kroppen og i ansiktet hele tiden. Derav tilnavnet Flasset.

 

Hunden som går tur med dama eldre dame som ser sjokkert ut hele tiden, går rundt med sin lille hvite puddelsak og er alltid å se på kveldstid.

 

Olekara 2 stk eldre herremenn som kjører en særdeles gammel morsom liten bil. Den har toppfart på rundt 40, og den farten holder Ole hele tiden, i passasjersetet sitter Ole. Derad 2 karer ved navn Olekara.

 

Johnny Cash Mener å huske at han er litt semialkoholiker, prater oftest om alle tinga han har klart, hvor mye penger han har og eller kunne hatt.

 

Kommer med mer ettersom jeg kommer på dem.

Endret av HansGeorg
Lenke til kommentar

En åtti, en nitti - fyr i førtiårene med en veldig merkelig gange. Derav navnet. Går daglig opp og ned til sentrum.

 

Lokal narko som jeg ikke vil nevne navnet på siden det også er kallenavnet hans - Samler på flasker og går som regel med par bæreposer, skriker til tilfeldig forbipaserende og dyrker hasj i vinduskarmen. Skal vistnok også ha blitt så desperat at han prøvde å røyke brennesle.

Lenke til kommentar
Folk som bor i nedre Telemark burde kjenne til Tor Willy!

Noen andre som kjenner han? :)

 

Han er nesten naboen min, faktisk :p Utrolig morsom fyr, men jeg ser han nesten bare på 17. mai, forerst i toget :p

 

 

Ercles: Kallenavnet til den lokale narkoen begynner tilfeldigvis ikke på "S", hvis du er fra Telemark da :p

Han hørtes veldig ut som en som vandrer rundt i byen her :p

Lenke til kommentar

Isbjørnen

Gigantisk rund fyr som sikler noe voldsomt, står som regel i samme rundkjøring om morran i en times tid nærmest hver dag, skummel fyr. er også ofte å se på bussen jeg tar inn mot byen.

Har dog fler og ramse opp, men det kommer seinere nå må jeg ut en tur.

Lenke til kommentar

Janne Banan

 

Janne banan er ikke så gammel men er en kjent bygdeorginal allerede :p

 

hun fikk navnet ved at hun skulle prøve å tilfredsstille seg med en skrellet banan,

det endte da såklart i at den knakk og at hun ble liggende på et bord hos en lege i et par timer mens han gravde ut bananbiter.

 

hun har etterpå klart å gjøre det samme med ei kjøttpølse og skrapt seg på "innsida" på ei flaske med kork. hun tror også at når det lyser på vaffeljernet skal man snu vaffelkaka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...