Gå til innhold

ørneredet blir spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til C64 var det et spill basert på filmen 8)

Var kongefett... Så alt i nyedlig 2D i fulepersketiv og hoppet rundt å skøt nazi`er!! Menge timer der gitt... :wink:

 

Men: tilbake til Topic: Ikke lest boken, men vil gå utfra at det er samme komplottet som filmen; Storme "Ørne-redet". Et "slott" Hitler hadde høyt oppe i noen fjell et sted.. Skulle være uinntakelig... Men VET jo ikke dette da :-?

Lenke til kommentar

Sweeet. Har sett både filmen og lest boka. Filmen skal sees på en mørk vinterkveld. Det må seff snø ut for å skape den rette stemninga. I mine øyne, en av de (mest spennende og underholdende) ww2-filmene fra 60tallet. Venter fortsatt på dvd-versjonen. Får håpe at spillet blir knall og klarer å gjenskape noe av atmosfæren spillet hadde.

 

Hmm.. SCi skal også rlz'e et spill som heter "The Greatest Escape".. også basert på en ww2-film. Digga den, og har den seff på dvd :)

Lenke til kommentar

 

Hmm.. SCi skal også rlz'e et spill som heter "The Greatest Escape".. også basert på en ww2-film. Digga den, og har den seff på dvd :)

 

Jepp, nok en filmklassiker med Steve McQueen i hovedrollen. Motorsykkeljakten på slutten er rå! Og den skal etter sigende være med i spillet. Håper det blir bedre en Prisoner of War, som var ikke noe mer enn et midt-på-treet spill...

Dere kan lese mer om The Great Escape her!

Lenke til kommentar

Mhm.. PoW var det første som dumpa neddi nøtta mi og, når jeg tenker på "The Great Escape". Blei noget skuffa av PoW, så me får håpe at det ikke blir en slags oppfølger. Det beste med filmen er hvordan de klarer å unngå å bli oppdaga, og alle de geniale ideene de har for å kvitte seg med sanda.

Lenke til kommentar
hei.

jeg har hørt at noen skal lage eit spill ut i fra boka ørneredet....er det noen som har lest boka og vet hva den handler om ?  :-?

t30477lg9sw.jpg

 

Where Eagles Dare

Plot Synopsis

 

Where Eagles Dare centers upon a daring rescue and even more daring escape. Disguised as Nazi officers, commandoes Maj. John Smith (Richard Burton), Lt. Morris Schaffer Clint Eastwood and six other courageous souls parachute behind enemy lines. Their mission: to rescue an American general, held captive in a supposedly impenetrable Alpine castle. Aiding and abetting the commandoes are Allied undercover agents Mary (Mary Ure) and Heidi (Ingrid Pitt). Also on hand is a British officer (Patrick Wymark), who masterminded the mission. Somewhere, somehow, someone amongst the Allies is going to turn out to be a traitor. There's also a neat plot twist in store when the commandoes manage to reach the American general — which leads to yet another twist. The vertigo-inducing climax has made Where Eagles Dare one of the most sought-after of "early" Eastwood starring features. The film was written directly for the screen by espionage novelist Alistair MacLean.

 

Jeg synes det forøvrig er Richard Burton som rocker i den filmen jeg da! ;) Ellers så har jeg alltid forbundet Tram Siege map'et i Wolfenstein med Ørneredet. Alt jeg jo der. Gondolen, slottet, fjellet osv... Hvis noen har spilt Hidden and Dangerous så er det ikke noe å lure på hvor den musikken kommer fra ihvertfall. (Som forøvrig er veldig bra).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...