Gå til innhold

JEG TRENGER HJELP MED OVERKLOKKING AV P4 2,2Ghz...


Anbefalte innlegg

Har noen no forslag til hvordan jeg kan overklokke min 2,2Ghz Pentium 4?

Har kun en boxed vifte, har ikke tenkt å kjøpe no ny.

Finnes det noe programer for overklokking av CPU`?

 

Jeg er helt blank på dette områdete (dessverre), spydiheter kan du/dere spare dere for :grumpy: . Men jeg er hypp på å prøve, en gang må jo være den første? :woot:

 

Setter pris på om noen ville hjelpi meg med dette.. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... du har intel du... det vil si at multiplier er låst... når du nettopp har skrudd på maskina, gå inn i bios, dette gjør du ved å trykke delete eller F2 eller noe sånt noe... skal stå nederst på første skjermen som kommer opp... deretter kikker du gjennom de forskjellige kategoriene til du finner noe som heter FSB eller FrontSideBus... den står sikkert på 100 eller 133 som default. Det du gjør er å forandre fra automatic settings til user, ta så og øk fsb med bare 2 eller 3 om gangen, lagre alt i bios ved å trykke F10 og bekrefte... kjør opp windows og se om maskina er stabil... hold også ett øye med temperaturen...

 

Ken lønne seg å lese nybegynner guiden her på sida...

Lenke til kommentar

Sørg for å låse pci/agp,ellers kommer du ikke langt.Faren for å knerte noen PCI kort er også tilstede hvis du setter den for høyt.

I min BIOS tror jeg at man låste pci/agp ved å sette på "Fixed PCI" eller no sånt...husker ikke helt i farten.Men du ser om tallene på pci/agp bussen øker etter hvert som du øker FSB.Da bør du få låst den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...