Gå til innhold

Hvilken radiator er den beste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innovatek radiator, "Dual" har lavest C/W verdi av de jeg har testet fra Microplex. ( og dermed best ).

 

AC radiator, "airplex EVO 360" har jeg ikke testet enda. Den er endel større enn Innovatek sin og kommer sannsynligvis bedre ut..

 

Kommer snart en radiator test artikkel fra meg der dere får en liste over hvor bra de enkelte radiatorene er.. dere vet nå vinneren for øyeblikket :)

Lenke til kommentar

Da sammenligner du vel alle de aktuelle radiatorene på markedet??

Synes OK.no skulle ha testet flere radiatorer jg.. ik bare 2 stykker!! :cry:

(Da teller jeg ikke med de radiatorene som dere har testet sammen med de komplette pakkene.)

 

 

 

BTW: MaxPerf. radiatoren er egentlig et varmeregister fra chevy-bussene.

(Sier seg selv at man trenger stort v.register for å varme opp en buss!!)

Lenke til kommentar

Dette virker kanskje litt dumt, men jeg må jo spørre:

Hvordan er MaxXxpert MONO i forhold til f.eks. Innovatek dual? Vil jeg tjene mye på å bytt til en Innovatek? Kjører 2xinnovacoolR3 blokker. Jeg kjøler for øyeblikket ned AMD 2xMP2200, og ligger på 40'C load og 36'C idle (sommeren nærmer seg) med vanntemperatur 30'C og romtemperatur 20. Ved å kjøre Pabst 120mm 28dB viftene opp fra 7v til 12v, går temperaturen ned med 4'C over hele spekteret men da bråker det også langt mer.

Lenke til kommentar

|okk^ay: Jeg har testet 7 stk radiatorer. 6 fra Microplex sitt sortiment og 1 volvo 240 varmeregister.

 

Hele resultatlisten skal dere få snart og flere tester skal det bli.

 

Av de 6 jeg testet fra Microplex likte jeg best Innovatek radiatoren. Flott finish og best kjøleytelse... ;)

 

 

Boye: Jeg ha ikke testet Maxxpert mono så kan ikke uttale meg om den saken. Du får se hva som dukker opp av tester... ;)

 

Er ikke snakk om enorme temperaturforskjeller mellom de enkelte radiatorene, bare så det er sagt :D Systemet ditt tåler nok sommertemperaturer uten å krasje totalt..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har någon sett ett rättvisande, mer vetenskapligt, test som jämför radiatorer.

 

Förutsättningar:

- Samma ingående vattentemperatur.

- Samma vattenpump/flöde. (Två olika mätningar, eftersom det hydrodynamiska motståndet är olika.)

- Samma fläkt.

- Samma ingående lufttemperatur, lufttryck och fuktighet.

 

Generellt gäller:

- Högre luftflöde ger bättre kylning.

- Högre luftfuktighet ger bättre kylning.

- Kallare luft ger bättre kylning.

- Vattenflödet har i praktiken mindre betydelse när man väl kommit över en viss gräns som sätts av kylblocket, eftersom ett stort flöde innebär att vattnet inte hinner kylas av så mycket i radiatorn.

 

De tester jag sett saknar angivelse av luftfuktighet och lufttryck. Det är även sällan man anger mätnoggrannhet för temperaturer och annat.

 

Hälsningar

Olle

Lenke til kommentar

Självklart kan man sätta radiatorn utanför!

Där har du kallare luft och effektiviteten blir bättre.

 

Det enda man bör tänka på är att inte ha för tunna slangar, eftersom det kan bromsa vattenflödet för mycket.

 

Dessutom har du då alternativet att använda en större radiator utan fläkt, något som jag kraftigt överväger att göra.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...