Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt laggen?


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne bistå med litt hjelp. Sliter med at det lagger noe enormt. Detter ut av servere og går rundt det samme hushjørnet opptil 10 ganger til tider. Nettlinja er det ingenting å si på. Sitter på fibernett med 15/15 mbit så der burde holde. Har installert/avinstallert opptil flere ganger. Har åpnet alle portene som er nødvendig. Både udp og tcp. Bruker en D-Link Dir-655 router og et D-Link DWA-547 nettverkskort. Dette begynner å bli skikkelig irriterende.

 

Edit.

 

Mw 2 på pc.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viktig at du legger ut PC spesifikasjoner når du spør om slikt.

Det står mer eller mindre i signaturen.

 

Intel i5

4 gb Corsair 1600 mhz ram.

Powercolor 5770 1gb

Windows 7 64bit

 

Tror ikke det er hardwaren det står på, men skal heller ikke utelukke det.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Sjekker aldri signaturer :p Men skal vel egentlig ikke stå på pc'n din virker det som da jeg kan spille det på en laptop fra tidlig mellomkrigstid.

 

Tror det riktige i denne situasjonen er å banne høyt mot IW sine server"løsninger" som er alt annet enn optimale...

Mulig det er mitt trådløse nett. Men har kjørt ørten speedtester og der ligger jeg på 14-17 mbit i både ned og opp hastighet. Singleplayer spilte jeg i fullhd med kongegrafikk uten å merke noe form for lagg. Har prøvde å pinge ulike servere og får brukbar ms. Skjønner ikke dette. Vurderer å prøve meg på kabel rett i routeren, selv om jeg egentlig skal kjøre trådløst. Utrolig irriterende ettersom spillet er såpass gøy online

Lenke til kommentar
Sjekker aldri signaturer :p Men skal vel egentlig ikke stå på pc'n din virker det som da jeg kan spille det på en laptop fra tidlig mellomkrigstid.

 

Tror det riktige i denne situasjonen er å banne høyt mot IW sine server"løsninger" som er alt annet enn optimale...

Mulig det er mitt trådløse nett. Men har kjørt ørten speedtester og der ligger jeg på 14-17 mbit i både ned og opp hastighet. Singleplayer spilte jeg i fullhd med kongegrafikk uten å merke noe form for lagg. Har prøvde å pinge ulike servere og får brukbar ms. Skjønner ikke dette. Vurderer å prøve meg på kabel rett i routeren, selv om jeg egentlig skal kjøre trådløst. Utrolig irriterende ettersom spillet er såpass gøy online

 

Selv om du måler 14-17 mbit er det ikke sikkert det er stabilt over tid .. du kan jo i det minste prøve en periode med kabel, og se om det blir bedre.

Lenke til kommentar
Sjekker aldri signaturer :p Men skal vel egentlig ikke stå på pc'n din virker det som da jeg kan spille det på en laptop fra tidlig mellomkrigstid.

 

Tror det riktige i denne situasjonen er å banne høyt mot IW sine server"løsninger" som er alt annet enn optimale...

Mulig det er mitt trådløse nett. Men har kjørt ørten speedtester og der ligger jeg på 14-17 mbit i både ned og opp hastighet. Singleplayer spilte jeg i fullhd med kongegrafikk uten å merke noe form for lagg. Har prøvde å pinge ulike servere og får brukbar ms. Skjønner ikke dette. Vurderer å prøve meg på kabel rett i routeren, selv om jeg egentlig skal kjøre trådløst. Utrolig irriterende ettersom spillet er såpass gøy online

 

Selv om du måler 14-17 mbit er det ikke sikkert det er stabilt over tid .. du kan jo i det minste prøve en periode med kabel, og se om det blir bedre.

Prøvde med kabel nå. Det ble helt klart spillbart, men fortsatt litt lagg. Skulle gjerne fått til spillingen over det trådløse ettersom kabelen er prioritert tven.

Lenke til kommentar
Har du NAT lukket eller noe? Integrert FW i ruteren som lager problemer? Det er som regel sånne ting som lager kvalm. NAT burde f. eks være åpen når man skal spille online. :-)

Jeg har vell egentlig konkludert med at spillet er et p2p-spill noe som gjør det ekstra krevende. NAT er åpen. Har forwardet alle portene, både tcp og udp. Men dette skal vell ikke ha noe å si på selve laggen. Når jeg kjører trådløst blir spillet uspillbart og når jeg kjører kabel går det greit. Når jeg gikk inn på router sia under status så jeg at det var mange error og dropped packets under wireless. Dette er vell et generelt problem med trådløs tilkobling. P2P blir vell for krevende for trådløst. Den trådløse tilkoblingen ligger på ca 72% jeg får ca 36-50 mbit signalstyrke. Plenty med andre ord.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...