Gå til innhold

Acer 800 - Zepto 4100


Anbefalte innlegg

Hei

Disse koster omtrent det samme, men hvilken er lurest å kjøpe?

Noe negativt med noen av de?

Batteritiden er jo bedre på acer og det følger med software og tråløst nettverk, men jeg har ikke behov for de to siste..

Zepto 4100 - 18200,- uten tråløst nettverk

Acer 800cli - 19800,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får du også med trådløst nettverk på Zeptoen, siden det har blitt en fullverdig centrino-maskin. Disse maskinene er også diskutert en del i andre tråder. Begge er nok gode kjøp, men selv hadde jeg sannsynligvis gått for Acer, på grunn av batterilevetid, godt tastatur (tror jeg) etc.

Lenke til kommentar

Hejsa...

 

Jeg havde selv samme problem med hvad jeg skulle købe, men valgte Acer, da den var lidt billigere og havde xp pro incl. Det eneste der taler for at købe zeptoen er at man kan få en 5400 rpm harddisk til den....

 

Men ellers kører Acer ganske godt blæseren kører sjældent og til almindelig brug kører den ca. 4.5 timer på batteriet, også 3d mæssigt kører den fint kan kører BF1942 i 800x600 32bit problemer. Designet er rimeligt gennemført og skærmen er super, er yderst tilfred med maskinen 8)

Lenke til kommentar

Jeg har en Acer travelmate 803 lci (den med 1,6 ghz og bluetooth) Denne lapptoppen er den råeste jeg har vært henne i. På arbeidsplassen holder bateriet i over 6 timer med vanlig bruk, skal jeg spille eller noe annet så er levetiden ca 4-5 timer. btw. jeg kjører perfekt på 1400x1050x32 på full kvalitet på Battlefield 1942.

 

Jeg ville anbefaler Aceren. og som han ene nevte her i sted, så kan jeg si den har et godt tastatur.

 

Det intregrete trådløse nettverket har en god rekkevide. Skjermen er god. osv Kan ikke finne noe negativt om denne lapptoppen. Den har ikke viftestøy, det er ytterst skjeldent og kun under harde prestasjoner at den kan finne på å skru på viften litt.

 

Vel. det eneste jeg kan finne negatvt om den er hvis du er en programmerer eller web-designer, så kan du nok (som meg) irritere deg litt over at "<" tasten er plassert helt til høyre i tastauret istedenfor til venstre som vanlig.

 

og til han som sa at zepto hadde 5400rpm disk.. vel, det har Aceren også.

 

Tror det var alt jeg hadde å si.

Lenke til kommentar
Nå får du også med trådløst nettverk på Zeptoen, siden det har blitt en fullverdig centrino-maskin. Disse maskinene er også diskutert en del i andre tråder. Begge er nok gode kjøp, men selv hadde jeg sannsynligvis gått for Acer, på grunn av batterilevetid, godt tastatur (tror jeg) etc.

 

Vet ikke om det helt stemmer. Nå får jeg ikke sett specen på sidene til www.zepto.no men maskinene har antagelig støtte for trådløtnettverk. Det er ikke noen som er inkludert i maskina.

 

Jeg selv gikk på den tabben har 2001 modellen lilebroren til 2002 modellen. Stod også at det skulle være trådløst nettverk, men det er noe du må kjøe vedsiden av og ikke noe som følger med.

Lenke til kommentar

Ville vell gått for acer tror jeg av ukjent grunn..

men hva med å gi f i 3d-grafikk kort og heller satse på en dell 500m

(bærbare egner seg i praksis ikke til spilling uansett)

jeg personlig har også vurdert å droppe cd-brenner og bare kjøre dvd-spiller på laptoppen... har jo stasjonær med på godt 3dkort og cd/rw uansett...

 

for 14000.- får du en ganske god konfig på dell 500m

den har litt mindre skjerm og er litt større fysisk

men har mindre støynivå og ganske mye billigere..

 

et godt alternativ?

Lenke til kommentar

Det kan være greit å ha _noe_ 3d å ta av. Spørsmålet blir hvor bra den integrerte løsningen i Dell 500m (Intel Graphics Extreme?) er.. kjekt å kunne ta med seg litt morro også.

 

Prøvde å kjøre 3dMark 2001 på en Dell optiplex workstation som jeg mener har denne integrerte løsningen; en score på under 2000 var ikke noe å rope hurra for.

 

Ellers er det jo et poeng at behovet for brenner på bærbar er lite når man har brenner på stasjonær. Jeg ville heller hatt en ekstern harddisk med USB 2.0.

 

Noen som kan peke meg til reviews av disse Centrinomaskinene? Jeg vet om roundupen på www.anandtech.com og cnet/zdnet sine reviews, men har slitt med å finne skikkelige reviews andre steder.

 

Are

 

PS: Ser at Dell 600m er tilgjengelig fra Dell i USA - ser ut til å være omtrent en 500m med Radeon 9000. Kanskje ikke så dumt?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...