Gå til innhold

Beste skjermkort for 2d grafikk?


Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

Jeg jobber til daglig som grafisk/web designer og har et par spørsmål vedrørende skjermkort. Jeg har alltid hørt at matrox (var?)skal være det beste alternativet for 2d grafikk. Dette var ihvertfall noe som gjaldt for et par-tre år siden. Hadde før et matrox g400 max kort som var konge på 2d. Jeg lurer på om dette gjelder i dag? Er f.eks matrox parhelia bedre på 2d enn radeon 9700 pro?

 

Jeg sitter hjemme på et aopen aoulous 4200ti 128 og jeg synes at fonter blir hakkete i photoshop, illustrator. Jeg likte faktisk g400 kortet mitt bedre en det jeg har nå med tanke på 2d kvalitet. Har samme skjerm som før(Eizo flexscan f730, gammel men god:)) Noen som føler det samme?

 

Jeg trenger ingen sammenligninger når det gjelder spill, skal bruke kortet kun i jobbsammenheng, har rett og slett ikke tid til spilling :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...