Gå til innhold

Hva tar Komplett for å sette sammen en pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo sammenligne ved å bruke Pc-byggeren deres og se hvilken pris du får der med samme komponeter i forhold til hva du må betale når du bestiller "løst". Jeg gjorde det for litt siden og fant ut at det blei noen tusen dyrere. Var stor forskjell på prisen på noen av komponentene. Veit ikke hva de tar for selve monteringen, men det kan de sikkert svare på om du tar kontakt. Som andre allerede har nevnt, så er det like greit å gjøre det sjølv. Sett av en ettermiddag og les godt igjennom instruksjonsbøkene før dy begynner. Er du uerfaren så gi deg god tid og ta alle forholdsregler. Finns mange gode guider til dette dersom du gidder å leite litt også. Lite og ingenting som kan gå galt dersom du gjør dette.

Du kan jo bruke de kronene du sparer til å investere i hakket hvassere komponenter om du vil. Fint det vel?

:)

Lenke til kommentar
Garantien bortgår hvis man driver og fikler inni maskina da. Tar ut/inn deler, tar av kjølere, osv. :)

Garantien på en harddisk forsvinner ikke om man skifter master/slave, bytter IDE-kabler eller monterer ny vifte.

 

Dette er ikke lov. Selvfølgelig er det garanti på en pc man bygger selv! Men bare på en og en del, om det skjønnes.. Ikke mulig å levere inn hele pc-en hvis hovedkortet ryker.

 

Ok2k. Bygg den selv! Mye artigere, pluss at du da lærer deg maskinen å kjenne. Man kan ikke bli flink med pc-er uten å vite hvordan den fungerer inni!

Lenke til kommentar

Brant meg litt sist gang jeg bygde pc. Endte opp med at cpu ble grillet litt pga at jeg monterte vifta feil vei uten cpu pasta :o

 

Dessuten kan jeg bare skylde på komplett om noe skulle skjære seg

8) (greit å bare kunne sette skiten på disken og si: ta en kikk på denne)

Lenke til kommentar
men så forsvinner en del av morroa  :yes:

 

:yes::yes::yes:

 

Helt enig.

Selvgjort er velgjort. Liker best ting jeg fikser selv, for da blir det gjort akkuratt slik jeg ønsker det (men hvis jeg har brukt en dag foran pcen for å løse et problem og ikke finner løsningen så skulle jeg gjerne hatt noen å ringe til som jeg kunne klaget på :wink: )

Lenke til kommentar

Når du får nettbutikken til å sette sammen PCen din betaler du ikke primært for arbeidet men for den garantien du får. Komplett og PSdata gir feks. 3 års garanti. For det første er dette bedre enn hva kjøpsloven gir deg, og for det andre gjelder garantien en HEL pc og ikke en haug med deler.

 

Uanset om netbutikken gir garanti utover kjøpsloven eller ikke vil den uansett gjelde for HELE pcen og ikke for hver eneklkomponent. For folk flest er dette ganske viktig, men man kan selvsagt spare noen hundrelapper på å bygge selv hvis man mener det er unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...