Gå til innhold

En pinne på prosessoren har falt av, fremdeles brukbar?


dravisher

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en AMD Phenom (dvs. sokkel AM2) prosessor hvor en av pinnene har falt av. Det jeg lurer på er om denne da fortsatt vil være brukbar hvis denne pinnen skulle vise seg å være en strøm-relatert pinne (dvs. vcc eller jord)? Hvis så, er det noen som har et diagram over hvilke pinner som er hva, slik at jeg får sjekket hva denne pinnen var for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

De fleste pinnene har en funksjon. Mangler en pinne kan enkelte deler av CPUen oppføre seg galt. trikset med nål/kobbertråd kan virke, forutsatt at det er kontakt både mot sokkel og CPU. Du bør sjkke mot datablader hos produsenten om hva den pinnen du mangler gjør. Er du heldig er det en ubrukt pinne.

Lenke til kommentar
Etter min erfaring vil jeg si du har ca 2/3 sjanse for at den vil virke, i mer eller mindre grad.

Hvordan kom du fram til det svaret?

 

Fordi jeg har hatt noen som har lidd av dette, og føler jeg har litt statistikk i baken. Har også sett på pin-diagrammet til socket 939, og etter min erfaring forsvinenr dual channel om det mangler en minnerelatert pin, men den fungerer jo forsåvidt selv uten den funksjonen. Dessverre er ikke am2-datasheetet ute pdd så det går ikke å få sjekket hvilken pin det er som mangler i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...