Gå til innhold

iRiver iMP-550


Anbefalte innlegg

Ser at "iRiver iMP-550" har kommet i salg nå. Noen som har prøvd denne?

 

Er på jakt etter en ny portabel CD spiller, og jeg er primært ute etter *god* lyd ved avspilling av vanlige audio CDer. Derfor burde jeg sikkert gått for en Sony spiller. Men MP3 mulighet er også veldig fristende. Eneste er at iMP-550 er rimelig dyr i forhold til toppmodeller av vanlige portable spillere, så den bør heller da ikke gi dårligere lydkvalitet. Noe jeg ikke tar for gitt.

 

Er det noen som kan kommentere på lydkvaliteten og evt. hvor godt denne spilleren (eller iMP-450 som også er aktuell) fungerer som en vanlig CD spiller?

 

 

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har IMP-400 selv, men har til nå ikke brukt den til annet enn MP3. Testet den raskt og uhøytidlig nå mot min gamle Sony Discman D-345. Sistnevnte tror jeg kostet ca 2300,- i 1996.

 

Jeg har ingenting å utsette på lyden fra IMP-400, men synes jeg kan ane det jeg har lest i minst èn test, at den er litt svak på lave frekvenser. Jeg føler at lyden ble litt fyldigere med Sony'en. Dette var som sagt "fort og gæli" og i tillegg med hodetelefonene Sennheiser MX300 som følger med IMP-400 (de fungerer helt greit, tar liten plass, men selvsagt få du tak i mye bedre).

 

En annen ting du skal være klar over er at batterikapasiteten blir dårligere når du spiller vanlige audio CDer enn når du spiller mp3. Har du MP3 med lav bitrate får du plass til mye musikk i bufferet.

Ellers er jeg veldig fornøyd med IMP-400, og anbefaler den helt klart. IMP-550 ser jo designmessig enda bedre ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...