Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet RAM, svart skjerm og piping


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en gammel pc, og tenkte jeg skulle ha i et par andre ram-brikker for å få litt mer minne.

 

Så at minne som var satt i var PC4300, og de jeg satt inn var PC3200, men tenkte d sikkert ville gå fint.

 

Når jeg startet pcen ville ikke skjermen oppdage noe signal fra pc, og ble svart. Så jeg tenkte bare å sette inn gamle minne og ikke bry meg mer med maskina. Satt inn gamle minne, fortsatt svart skjerm.

 

Lette litt rundt på google, og noen hadde samme problem, og foreslo resetting av CMOS.

 

Så jeg resettet CMOSen, men samme problem. Bare nå piper pcen. Tenkte jeg skulle høre hvor mange pip så jeg kunne finne feilen, men etter å ha telt til 15 pip, så ga jeg opp og kom på forumet.

 

Hjelp noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Dette trenger faktisk ikke å ha noe med å gjøre at du skiftet RAM i det hele tatt.

Det er mulig at det er fysisk kontakt mellom ledende deler på hovedkortet ditt og tårnet. Sjekk at ingen partikler eller skruer ligger mellom undersiden på hovedkortet og tårnet.

Hvis dette ikke er tilfellet, så sjekk hvilket hovedkort du har for å finne ut hvilken BIOS type du har.

 

- Dessuten har ikke antall pip noe å si, men frekvensen på pipene.

i.e. Langt pip, kort pip, langt pip osv...

 

Hvis du finner BIOS type og så frekvensen på pip skal det være enkelt å finne feilen.

 

Håper dette hjelper...

Lenke til kommentar

Gjorde det pasta :S Er det mulighet for at jeg har ødelagt ram-socketene?

 

Kjøpte ny ddr2 ram i dag, men samme skjedde igjen. Bare denne gangen sluttet cpu vifta å gå etter 10 sec omtrent.

 

Vet ikke hva det symptomet viser til :S CPU er ødelagt eller ikke skikkelig festet eller? Hovedkort gåent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...