Gå til innhold

Uke 50mm – Euklid – 50/1.4


Anbefalte innlegg

Takk for det! Må ganske ubeskjedent innrømme jeg er fornøyd så langt denne uken, jeg pleier vanligvis ikke å få til særlig gode bilder – gøy å se at det går litt fremover for hver utfordring. Kaster fortsatt det meste av det jeg tar, uten at det plager meg nevneverdig.

Nå må du ikke være så beskjeden. Du kommer stadig med med blinkskudd. Du er ikke alene om å kaste mange bilder (dvs. nå har jeg slettofobi - så jeg forbigår bare de fleste bilder med stillhet ;)).

 

Jeg liker også måten du kobler musikk og bilder.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt teknisk sett vraker jeg alle bildene mine. Det vil si at etter jeg har lastet dem inn på pc'en i en mappe på datoen, så lager jeg to undermapper, en godkjent og en vraket. Alle bildene går rett i vraket, så går jeg gjennom dem etterpå og ser om det er noen jeg kanskje kan overføres til godkjent mappen. Etterpå går jeg gjennom godkjent mappen for å sjekke om det er noen som kan flyttes tilbake til vraket. Alt dette før jeg begynner med raw konverteringen.

 

Så du er ikke alene om å slette mye.

Lenke til kommentar

Lørdag – Auferstehung

post-139385-1260651229_thumb.jpg

f/2.8, 1/15

 

Nødløsning? Definitivt! Vet ikke om det er ribbesnue eller noe annet som har slått meg ut, men formen er ikke noe særlig. Sorgene druknes i rødvin og opera.

 

Karl Böhm dirigerer ouvertyren til Wagners Flyvende Hollender:

 

(Jeg hører riktignok en litt annen – fra Covent Garden, dirigert av Antal Dorati. George London, Leonie Rysanek og Giorgio Tozzi i hovedrollene – slett ikke verst!)

Lenke til kommentar

Søndag – Pensioners Waltz

post-139385-1260721775_thumb.jpg

f/3.5, 1/20s, ISO 800

 

Formen er på rett vei, og man våger seg ut på konsert. Litt skopuss så blir dette bra.

 

«I stepped, two, three,

Waltz with me

Granny of mine,

Skip to the beat

Of a lager and lime

Move with such grace,

Smile with such style

Hughie is green,

but I'm biding awhile,

Thank you sir!»

 

Ikke akkurat McCartney's mest kjente – men de som har vært på noen klassiskkonserter tar nok poenget ...

 

Takk til dere som har kommentert! Tirsdag-fredag var jeg ganske så fornøyd med – og det er slett ikke verst gitt min historikk og magre erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...