Gå til innhold

Monkey Island


Anbefalte innlegg

Halla!

 

Er det andre her på forumet som DIGGER Monkey Island serien? Jeg har spillt mange morsomme spill før, men Monkey Island tar ikke bare kaka, det tar hele fudgings bakeriet! :lol:

 

Det er så ufattelig BRA gjennomført og jeg drømmer HVER eneste natt om en Monkey Island 5 !

Andre her så håper på en oppfølger til 4'ern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda.. Monkey Island serien er genial.. Vel.. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble enormt skuffa over 4'ern.. Den 3D greia ødela lissom en god del.. Det var ikke akkurat som å spille de andre mi spillene. Jeg likte 1'ern og 2'ern best da.. Det var de morsomste.. Men 3'ern var mye bedre gjennomtenkt.. Likte "tegneserielooken" !

Lenke til kommentar

monkey 1 & 2 har blitt innprentet som gode barndomsminner. vanskelig å overgå. men 3ern har best "feeling" , med den sløye tegneseriestilen, reaggie-chillout-carribean-calypso-musikk, og sist, men ikke minst: stemmer! Når lechuck setter i et ARRRRRRH! så får en good feeling. 4`ern var en intressant variant, litt grim fandango-flavour, men jeg føler at den ikke ble helt vellykket. monkey island har liksom alltid vært click&move. Inventoryet i 4ern er helt på trynet.

Ser for meg en cel-shaded 5`er. må bare bli bra. men de skulle gått tilbake til click&move-løsningen. eller implementert begge deler og latt spilleren velge selv. (f. eks styre kamera med keyboard, pek&klikk med musa.)

 

/edit: minor mistake

Lenke til kommentar

Si hva dere vil men, Monkey Island 1 på Amiga var og er det klart beste!! Med musikken, stemingen og den herlige humoren! En klassikker av uante dimensjoner!

 

2`ern hold like høy standard, men her fikk du også sjarmen med å skifte disketter hvert 2. minutt :wink:

 

Nr. 3 var helt ok. Likte stemmene, men mener det ikke er helt på høyde med de 2 første.. ikke testet Monkey 4 så det skal jeg ikke utale meg om!

Lenke til kommentar

Monkey Island er en legende ja Bare det å se et screenshot gir en helst spesiell følelse :) Personlig har jeg ikke noen lyst på enda en oppfølger. Liker ikke at alle gode konsepter skal tynes til det ytterste, det kan bare gå en vei og det er nedover.

 

Nei det jeg ønsker er en ny serie med en skikkelig story, stemmning og humor.

 

Forvørig så kan alle som vil gå til www.pressplayontape.com og laste ned Monkey Island sangen de spilte på TG :)

Lenke til kommentar

Sam & Max tok den litt lenger ut , men det var fremdeles et genialt spill! Best husker jeg kommentaren fra Max (tror jeg) "Yeah, I didn't know the lower lip could stretch completely over the head!" eller noe sånt. Første gang jeg så den måtte jeg seriøst springe i retning dass for ikke å pisse i buksa. Jeg lo så tårene skvatt ut av øya på meg... Monkey Island 1 og 2 har jeg bare såvidt prøvd, 3'a var genial although jeg syns humoren var litt for spesiell og 4'a vil jeg ikke ta i med hansker engang. :wink:

Lenke til kommentar

ja, den 3d Looken fungerte så absolutt IKKE! jeg spillte det i 5 min før jeg fant det ut.

 

det mangler liksom alle detaljene du bare får med "tegnefilm" looken.

 

Når det er sagt, jeg fatter ikke at alt "må" være 3d og slikt idag? jeg ville elska et godt gammeldags point and click spill ala MI1-3/DOTT og sam'n max...håper de ikke ødelegger 2'ern på den måten da...

Lenke til kommentar

Herregud folkens!! Sitter her og kribler av å lese dette. Hvorfor lages ikke slike skikkelige point`n click-tegneserie-humor spill lengre? Gikk nettopp gjennom Days of the Tentacle, det var rått! Har virkelig savnet disse gamle spillene. Her er det (for en gangs skyld) ikke grafikk som står i sentrum. Tegneserier er konge, og man får mye mere frihet om man går for den vinklingen. 3D passer ikke over alt.

 

PS: Håper Full Throttle 2 blir like kult som orginalen. Ser unektelig kult ut :)

Lenke til kommentar

 

*snip*

 

Forvørig så kan alle som vil gå til www.pressplayontape.com og laste ned Monkey Island sangen de spilte på TG :)

 

Fant ett sånt sted som selger ringertoner til mobiler, og de hadde Monkey Island theme. Bare synd jeg ikke husker hvor :(

Lenke til kommentar
ja, den 3d Looken fungerte så absolutt IKKE! jeg spillte det i 5 min før jeg fant det ut.

 

det mangler liksom alle detaljene du bare får med "tegnefilm" looken.

Det er ikke nødvendigvis det at figurene er 3d, som er problemet. Snarere at budsjettene er massakrert, og at den grafiske avdelingen hos LucasArts følgelig produserer alt for dårlig materiale. Monkey Island bør nok fortsatt produseres i 2d, men det kunne blitt pent i 3d også. Se bare på Grim Fandango. Men det ble jo produsert før alle de flinke gutta dro sin kos/ble sagt opp. Gi oss tilbake Ron Gilbert og Tim Schäfer i sjefsstolene!

Lenke til kommentar

liker veldi godt monkey island serien, fordi om eg berre har prøvd 3eren og demoen til 4 :lol: ( hatet 4eren :( )

 

broken sword er no minst like artigt, sjølv om det ikke akkurat er humor i det, men en må tenke når en skal finne terrorklovnen :lol: 8)

 

kommer foresten eit nytt broken sword i 3d, bare det ikke blir like ræva som MI 4 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...