Gå til innhold

Oppdatering av bios


Anbefalte innlegg

Hallo alle!!

Jeg har aldri oppdatert biosen min og vet heller ikke hvordan jeg skal gjøre det. :oops: Har hatt min pc i ca 1 år nå og lurer på om jeg burde oppdatere den. Hvis jeg må oppdatere den håper jeg at dere på HW kan hjelpe meg steg for steg eller gi meg en brukerveiledning så jeg ikke kan gjøre noe som skader min pc. Det er sikkert de på HW som lurer på hvilken planet jeg er fra som ikke kan oppdatere biosen, men som sagt så må enn jo lære det før enn kan gjøre det. Håper de kan la være og svare på denne tråden. :shrug:

 

Håper på seriøse svar :woot:

 

____________________________________________________

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Abit KX7-333 Hovedkort Socket A (DDR)

AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm 2stk.

Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Seagate Barracuda IV 80GB IDE 7200RPM

Sony CD-spiller IDE 52x (CDU-5211)

Nec cd-brenner-7500A

Creative Soundblaster Live! Player 5.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annbefaler deg å lese igjennom denne tråden som tar opp det samme.

Ellers kan jeg nevne at om du har en "elkjøp-pc" eller fra noen andre slike ferdigprodusenter er det lite sansynlig at du finner en ny BIOS, da de ofte lager hovedkortene selv og ikke gidder å oppdatere BIOS'en.

Edit: Der ligger maskin specsene ja, ser ikke ut som en elkjøp pc for meg. Da er det bare å starte :)

Lenke til kommentar

Ikke noe flaut å skrive om dette. Men du burde kanskje fortelle oss hva slags hovedkort du har?

 

Før du skal oppdatere, bør du sjekke om behovet virkelig er der. Sjekk hvilken BIOS versjon du har i dag. Se på relese-info om de oppdateringer som har kommet senere, for å vurdere om dette er noe du trenger. En oppdatering kan medføre at en maskin som i utgangspunktet fungere fint, ikke gjør det lenger.

Lenke til kommentar

Abit kortene er ganske enkle å oppdatere. gå inn på produsentens hjemmeside og last ned den BIOS versjon du ønsker, formater en diskett med systemfiler. kopier over filene du har lastet ned. reboot. Nå skal du kjøre fila som heter runme.bat, det gjøres ved å skrive runme. Resten er jeg sikker på du greier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...