Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høre på Ipod i bilen


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel cd-spiller i bilen min, hvor jeg må brenne cd'er for å kunne høre på musikk.. begynner å bli lei, og vil vite hvilke muligheter jeg har når det gjelder å koble til Ipod i bilen..

Jeg kan kjøpe ny cd-spiller med Usb-utgang, det er en mulighet.. Jeg har også tenkt litt på Fm-sender, men er i tvil om det vil funke, pga defekt radio (veit ikke årsaken). Hvilke andre muligheter har jeg? Er det mulig å bruke en sånn AUX kabel som er lik i begge ender? ( putte den ene i Ipod'en og den andre i AUX inngangen i cd'spilleren) går det ann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FM-sender er en elendig løsning, forferdelig dårlig lydkvalitet og lite brukervennlig. Ta deg råd til en CD-spiller med USB/iPod-tilkobling. Da får du ingen forstyrrelser på lyden og mulighet for å styre musikken direkte via spilleren. Det koster ikke mange kroner for en dugende spiller i disse dager.

 

AUX-inngang duger jo det og men er litt mer plunder å måtte styre musikken via iPoden.

Lenke til kommentar
FM-sender er en elendig løsning, forferdelig dårlig lydkvalitet og lite brukervennlig. Ta deg råd til en CD-spiller med USB/iPod-tilkobling. Da får du ingen forstyrrelser på lyden og mulighet for å styre musikken direkte via spilleren. Det koster ikke mange kroner for en dugende spiller i disse dager.

 

AUX-inngang duger jo det og men er litt mer plunder å måtte styre musikken via iPoden.

 

 

Åssen er det å skifte cd-spiller i bilen? Vanskelig, tar det lang tid?

 

Det skurrer fordi du ikke har antenne/har amerikansk spiller?

 

Den funker nok, om spilleren din er en av de som støttes ;)

 

 

Jo, jeg har antenne. tror ikke det er amerikansk spiller..

Lenke til kommentar
Skurrer nok fordi antenneforsterkeren din er død tipper jeg, er som oftest det som er problemet.

 

Skifte CD-spiller i bilen er ikke vanskelig, burde ikke ta mer enn et kvarter såfremst det ikke er noe tull. Er det en standard størrelse bilspiller du har?

 

 

Er det bare å ta ut den gamle cd-spilleren, og så sette kablene inn i den nye? eller må jeg ha nye kabler osv?

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/bil...RN/lg-bilstereo

 

Jeg har en lignende spiller som den nå.. Og i teksten så står det: "Cd-spilleren har minijack-inngang (3,5mm) i fronten slik at du enkelt kan koble til din iPod eller MP3-spiller".

Hvordan kan jeg enkelt koble til mp3 spiller? Åssen kabel trenger jeg? noen som kan sende en link/bilde på en slik kabel?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...