Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Teal. skrev (6 minutter siden):

Hadde heller tatt Luka Jovic på lån og så kjøpt en 'fast spiller' neste år. I og med at UTD er eid av gjerrigknarker blir dette bare ønsketenkning.

Romano melder at Cavanis agent ønsker 10 millioner € i fees, så kommer jo spillerens lønn (sikkert 200.000 € i uka) oppå det. Latterlig.

Har aldri forstått greia med Jovic, han har vel knapt scoret mål for Real Madrid? Er vel neppe heller sånn at United bare kan plukke spillere, eller har hatt relle valg mellom f.eks de to? Tror jeg faktisk heller ville tatt Cavani enn Jovic med erfaringen han kan bringe inn i en tropp med kids.

EDIT: Ser at Jovic scoret 2 mål på 27 kamper i alle turneringer forrige sesong.

Jaja. Blir det Cavani er han vår, og da skal jeg støtte han selv om jeg er veldig skeptisk til en sånn deal. Har alltid likt spilleren, men han er ikke drømmesigneringen lenger akkurat. Hadde vært gøy om han senker PSG i CL da.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Har aldri forstått greia med Jovic, han har vel knapt scoret mål for Real Madrid? Så da ville jeg faktisk heller tatt Cavani, men det er vel neppe sånn at klubber bare kan plukke spillere. 

Jaja. Blir det Cavani er han vår, og da skal jeg støtte han selv om jeg er veldig skeptisk til en sånn deal. Har alltid likt spilleren, men han er ikke drømmesigneringen lenger akkurat. Hadde vært gøy om han senker PSG i CL da.

Jovic scorer ikke fordi han ikke passer i Zidanes system og sliter benken. Han var dominant i bundesliga.

Jovic er per dags dato en helt OK spiller -- typ Calvert-Lewin for Everton. Bedre enn Cavani og Ighalo.

Endret av Teal.
Lenke til kommentar

(Juan Mata kom som 25-åring i 2014, og hører ikke hjemme på den listen. Og Matic har vært temmelig bra for oss, kan ikke bare ha unger på laget heller).

Ser poenget til Snikpellik, om man ser det som Igahlo vs Cavani.

Men uansett utrolig skuffende overgangsvindu. City, Liverpool, Chelsea forsterker stort. Mens vi går inn i enda en sesong uten spillerne til å angripe bredt (LB, RW); vi slår nesten ikke innlegg, scorer lite på hodet, og er utrolig forutsigbare å forsvare seg mot. Og enda en sesong uten noe alternativ til Matic som DM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
blured skrev (7 minutter siden):

(Juan Mata kom som 25-åring i 2014, og hører ikke hjemme på den listen. Og Matic har vært temmelig bra for oss, kan ikke bare ha unger på laget heller).

Ser poenget til Snikpellik, om man ser det som Igahlo vs Cavani.

Men uansett utrolig skuffende overgangsvindu. City, Liverpool, Chelsea forsterker stort. Mens vi går inn i enda en sesong uten spillerne til å angripe bredt (LB, RW); vi slår nesten ikke innlegg, scorer lite på hodet, og er utrolig forutsigbare å forsvare seg mot. Og enda en sesong uten noe alternativ til Matic som DM.

Halve PL har forsterket stort. Verdt å nevne Villa, Wolves, Leeds, Spurs og Everton også. Sheffield hentet vel en ung spiller fra Liverpool til 20 millioner £, UTD gidder ikke en gang bruke 15 millioner på Telles. Sier litt. 

Forresten helt utrolig hvordan Liverpool klarer å avlaste disse middelmådige akademispillerne sine til 10-20 millioner per stk. 

Endret av Teal.
Lenke til kommentar

For ordensskyld, jeg tok med Mata og Matic i listen, da begge var Chelsea-spillere som med en nedadgående kurve (i mine øyne). Jeg tror det er en grunn til at Chelsea slapp de så lett som de gjorde, og ingen av de har holdt samme nivå siden. Men igjen, det er min mening

Når det er sagt, Cavani er helt sjukehus på sitt best, en rå spiss jeg egentlig elsker å se spille! Men han kommer jo 5 år for sent 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Så foreløpig er det sånn det ligger an, med et par døgn igjen av vinduet:

Ut
Sanchez
Gomes
Borthwick-Jackson
Chong (lån)
Garner (lån)
Levitt (lån)
Dalot (lån)
Pereira (lån)

Inn
Van de Beek
Cavani
Henderson (tilbake fra lån)

Tar bare med de som har vært i førstelagstroppen, ellers ville lista vært en del lenger.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (27 minutter siden):

Langt i fra like ille. Kommer gratis, mindre lønn og kun 2-årskontrakt. Ikke så ille

Litt flisespikking, men skal ikke være toårskontrakt, skal være snakk om 1+1, det vil si at United kun forplikter seg til ett år, men har en ensidig rett/mulighet til å forlenge dersom de ønsker det :) 

Så det er noe helt annet enn Sanchez-dealen ja!

Lenke til kommentar

Gratis er nok feil ordbruk, ja. Sign on fee, agent honorar og lønn blir ofte høyere når en god spiller kan forlate gamleklubben uten at "kjøpende klubb" trenger å betale en overgangssum. Men alle disse tingene er normalt ved vanlige overganger også, så han blir jo billigere enn om han hadde blitt kjøpt. 

Endret av G27
Lenke til kommentar

Sålenge det stemmer at han kommer for å  bare heve lønn, så «why not». Men jeg finner det litt «typisk» at vi nok en gang ikke greier å lande skikkelige signeringer, det er gapende hull i troppen vår, og Cavani er er svært lite plaster på såret. Ole sin jobb med å bygge troppen er jo klin umulig, og jeg er livredd for at han møter skjebnen til de før ham pga det, slik de gjorde også 

Lenke til kommentar

Hadde håpet på et "ryddigere" vindu nå ja, etter to gode vinduer i fjor + januar etter min mening. Bare VDB og Cavani inn vil ikke være nok tror jeg, vi mangler bra dekning i et par posisjoner. 

Forstår også godt hvis klubben har en "Sancho eller ingen"-tankegang rundt høyrekant, siden han åpenbart vil til United selv. Hvis de føler seg så sikre på en storsignering er det bedre å vente til januar eller neste år enn å kjøpe noe som ikke er like bra.

Skal prøve å være litt positiv: en ting jeg liker godt er at klubben fortsetter å lokke til seg og signere lovende, unge talenter til akademiet, men ikke så unge at det er veldig mange år til de kan bli gode nok. Det har kommet ganske så mange inn etter Solskjær tok over som manager. Dette er en strategi jeg digger, og som kan bli skikkelig nyttig de neste årene. Liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...