Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (40 minutter siden):

Trist, men det virker ut som det er slik det foregår. Woodward er bare nødt til å gå, eventuelt la dette bli opp til en Sportsdirektør. Fordi *alle* handler, mens vi bare sitter å ser på :(

Er jo Glazer-familien som sitter med pengene her, er tydeligvis gjerrigknarken Joel som nekter å finansiere overganger. Er ikke mye Woodward får gjort med det.

Folk har også lagt merke til koblingen mellom CL-plass og overgangsbudsjett. Hver gang UTD havner utenfor topp 4 brukes det rundt ~150 millioner på overganger, når de havner innenfor topp 4 brukes det 50-60 millioner. Middelmådigheten rår. 

Laget Bayern stilte med i dag kostet vel rundt 120 millioner totalt (Coutinho og Perisic ikke inkludert), så man kan gjøre underverker med stramt budsjett også. Greia er vel at Bayern er jævlig glupske med tanke på å få spillere til å løpe ned kontrakten sin og så komme gratis. De har også en voldsom appell for tyske spillere.

Endret av Teal.
Lenke til kommentar

Bayern har et system som funker, det er den enkle forklaringen på hvorfor en nobody kan gå inn som trener der og ta trippelen med kanongod fotball. I United er det ad-hoc-løsninger over hele linja. Dette stammer tilbake til lenge før Woodwards tid, minner om at sjefsspeideren under Ferguson var hans egen bror. Dette er også grunnen til at det er så lættis når folk snakker om at Solskjær tar klubben tilbake til røttene eller whatever. Blir som å sette aksjer i tekst-TV.

Det er bare å se i (de sjeldne) intervjuene med Woodward hvor langt ute på jorde klubben er. Han argumenterte med at siden United hadde oversikt over 800 høyrebacker, så måtte jo det bety at de gjorde jobben sin på overgangsmarkedet. Likevel endte altså United opp med en høyreback som ikke kan angripe. Fascinerende!

 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Amoralsk said:

Dette er også grunnen til at det er så lættis når folk snakker om at Solskjær tar klubben tilbake til røttene eller whatever. Blir som å sette aksjer i tekst-TV.

Det man mener med «tilbake til røttene» er to ting:

(1) United skal spille offensiv og underholdende fotball, og

(2) United skal i stor grad bruke sitt eget akademi for å få opp spillere.

Og har ingenting med hvordan klubben er drevet utover akkurat de to tingene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Amoralsk skrev (19 minutter siden):


Dette er også grunnen til at det er så lættis når folk snakker om at Solskjær tar klubben tilbake til røttene eller whatever.

Nei, grunnen til det er jo måten United nå vil spille fotball og angriper på, samt spillertypene Solskjær satser på. Måten han snakker om laget og filosofien på er også likt det United vi kjenner fra tiden da han selv var spiller. Det i tillegg til bruken av unge spillere, og akademispillere. United har ikke lignet mer på «røttene» enn de gjør nå på mange år.

Lenke til kommentar

Ser ut som Chelsea henter Havertz. 80 millioner € + 20 millioner € i add-ons i følge Romano. Forventet, men fremdeles provoserende å se de hente spiller etter spiller mens de ikke er noen legitime rykter om overganger knyttet til UTD.

Sist det var så stille med tanke på spillerkjøp må jo ha vært det første vinduet til Moyes. Thiago var egentlig i boks, men så bestemte Moyes seg for å gå etter Fabregas istedenfor (som feilet), derav Fellaini ?

Lenke til kommentar
blured skrev (22 timer siden):

Det man mener med «tilbake til røttene» er to ting:

(1) United skal spille offensiv og underholdende fotball, og

(2) United skal i stor grad bruke sitt eget akademi for å få opp spillere.

Og har ingenting med hvordan klubben er drevet utover akkurat de to tingene.

 

Hans fire nærmeste trenere er fra hhv akademiet, uprøvd, Molde og den siste var ansatt som DoF i Australia. 

Det er tydeligvis ingen som stiller spørsmålstegn med at verdens største klubb knapt nok har orket å lete utenfor Greater Manchester etter trenere. 

Vi har fått Moyes v2.0 som trener - både utseendemessig og spillestilsmessig.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Bielsa, Pep, Klopp, Pochettino. Tre av disse er i Uniteds tre største rivaler, det svir. 

Hele United-trenerapparatet oser av Charlton eller noe sånt. Bare å se på Lukaku, som gikk ned masse kg og scora 35 mål i debutsesongen da han kom seg bort fra Carrington. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Klopp for eksempel gjorde det vel ikke noe bedre med Liverpool enn Solskjær gjorde på samme tidspunkt etter han tok over laget. Selvsagt helt hypotetisk om en annen ville gjort det bedre eller dårligere, men jeg mener en manager som Solskjær, som kjenner klubben, ønsker å implementere spillestilen United bør ha, bruker unggutter osv var helt riktig valg. 

Etter 87 første kamper i Premier League:

Solskjær
47 seire, 20 uavgjort, 20 tap (seiersprosent: 54)
Målforskjell: 155-83 (+72)

Klopp
42 seire, 25 uavgjort, 20 tap (seiersprosent: 48)
Målforskjell: 156-90 (+66)

Ingen som vet hvordan det vil gå videre, og jeg sier på ingen måte at Solskjær vil gjøre det like bra som Klopp har gjort med Liverpool i fremtiden, og klubbene og utgangspunktene er forskjellige. Men har også en del likheter. Utålmodighet er Uniteds største fiende, ting tar tid når utgangspunktet er så begredelig som det var da Solskjær tok over.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde faktisk ikke forundret meg om Woodward prøvde seg på Messi. Fyren har jo vært besatt av marquee-signings (e.g Bale) opp gjennom årene, samt å generere penger gjennom enorme sponsoravtaler. Juventus' popularitet eksploderte jo etter at CR7 signerte, fikk vel tilbake overgangssummen via draktsalg rimelig kvikt også ?

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Klopp for eksempel gjorde det vel ikke noe bedre med Liverpool enn Solskjær gjorde på samme tidspunkt etter han tok over laget. Selvsagt helt hypotetisk om en annen ville gjort det bedre eller dårligere, men jeg mener en manager som Solskjær, som kjenner klubben, ønsker å implementere spillestilen United bør ha, bruker unggutter osv var helt riktig valg. 

Jeg klarer ikke å se noen likheter mellom Klopp og Solskjær. Par mnd etter at Klopp var ansatt så var de fleste Liverpoolfans skjønt enige om at dette var riktig mann, og Klopp klarte å skape noe umiddelbart. I tillegg hadde han en bunnsolid CV å vise til, og fotballen var tvers gjennom gøy å se på. 

Dette med spillestil er jo kanskje det Solskjær er verst på, jeg ser ingen mønster i det som skjer i det hele tatt. Dette bekreftes bare av hva som har skjedd når OGS har byttet inn en ny spiller - pga at laget er avhengig av playmakeren sin så har hele angrepet kollapset når han har blitt byttet ut. Da har man ingen mønster, men derimot en god spiller i et svakt system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så i bunn og grunn sier du at vi er avhengig av nøkkelspillerne våre? Ikke noe sjokk det akkurat.

Når vi har de beste skadefri så spiller vi meget god fotball, bedre enn vi har gjort under noen av de 3 forrige managerne. Så jeg har troa på Solskjær så lenge han får de signeringene og den bredden i stallen vi behøver.

Vi går på noen latterlige smeller her og der, akkurat som Klopp gjorde de første sesongenene. Noe som er ganske naturlig når man tar over et relativt svakt lag, og er i ferd med å bygge noe for fremtiden.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Snikpellik said:

Klopp for eksempel gjorde det vel ikke noe bedre med Liverpool enn Solskjær gjorde på samme tidspunkt etter han tok over laget. Selvsagt helt hypotetisk om en annen ville gjort det bedre eller dårligere, men jeg mener en manager som Solskjær, som kjenner klubben, ønsker å implementere spillestilen United bør ha, bruker unggutter osv var helt riktig valg. 

Etter 87 første kamper i Premier League:

Solskjær
47 seire, 20 uavgjort, 20 tap (seiersprosent: 54)
Målforskjell: 155-83 (+72)

Klopp
42 seire, 25 uavgjort, 20 tap (seiersprosent: 48)
Målforskjell: 156-90 (+66)

Ingen som vet hvordan det vil gå videre, og jeg sier på ingen måte at Solskjær vil gjøre det like bra som Klopp har gjort med Liverpool i fremtiden, og klubbene og utgangspunktene er forskjellige. Men har også en del likheter. Utålmodighet er Uniteds største fiende, ting tar tid når utgangspunktet er så begredelig som det var da Solskjær tok over.

Vil vel påstå at Klopp hadde et mye mer middelmådig lag enn det Solskjær fikk starte med? Men for all del, han har prestert bra synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Golf'ern skrev (53 minutter siden):

Messi er ledig :laugh: 

Folk på Reddit sier at han allerede har tatt kontakt med Guardiola (angivelig formidlet i en artikkel av Ornstein). Tviler fremdeles på at han går, men Ronaldo/Neymar gjorde jo alvor av ambisjonene sine, så hvem vet.

Dersom Chelsea signerer Ziyech, Werner, Havertz, Chilwell og Sarr, og City Messi, Koulibaly, Ake og Torres, vet jeg faktisk ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det har gått flere uker siden UTD har blitt linket til noen spillere. Virker litt som at vi kommer til å signere et par lusne dybdespillere (e.g Brooks) eller ingen i det hele tatt. Mener å ha hørt at UTD og Leicester er de eneste to klubbene i PL som ikke har hentet spillere pr. dags dato ?

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (12 timer siden):

Så i bunn og grunn sier du at vi er avhengig av nøkkelspillerne våre? Ikke noe sjokk det akkurat.

For å vinne ligaen må du ha Laporte, De Bruyne, Van Dijk-typen, definitivt.

Men United klarte knapt nok å skape sjanser mot LASK Linz hjemme da Bruno ikke startet. Det er først og fremst fordi United ikke har en identitet eller stil å gå etter. Ingen skal komme og fortelle meg at de elleve som var utpå der ikke hadde spilt seg inn på LASK, men det ble så åpenbart i den kampen at man ikke har et spillemønster. 

Tåkefyrste skrev (12 timer siden):

Så jeg har troa på Solskjær så lenge han får de signeringene og den bredden i stallen vi behøver.

Tror mange er fornøyde med Solskjær fordi han tross alt er en solid oppgradering fra Mourinho. Han ber f.eks ikke Rashford og Martial om å spille vingback. United-fansens forventninger til egen klubb har sunket så dramatisk i kjølvannet av Mourinho at man tror Solskjær er egnet for jobben og at Brandon Williams er en fremtidig starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...