Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gule blinklys ble hvite.


Anbefalte innlegg

Hallo!

Bilen min har hvite glass i blinklysene bak.

Gulfargen BURDE komme fra det gule glasset i pærene.

Problemet er at glasset i pærene slett ikke er gult. Pærene er 13 år gamle, og den gule lakken utenpå pæreglasset skaller av. Bilen blinker nå hvitt.

 

Det er enkelt å skifte pærene. Men er det noen lov mot å IKKE gjøre det?

Gidder ikke å rote nedi der og kjøpe nye pærer medmindre jeg må. Pærene virker fint, de har bare mistet gulfargen sin.

 

Jeg ønsker ikke å bryte noen lov, men samtidig vil jeg ikke kaste fullt brukbare pærer medmindre jeg må.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet en del er godkjente med røde blinklys bak når det kommer til veteraner, men det betyr ikke at vi dødelige med normale biler kan ha det heller :)

 

Det er vanlig at den oransje filmen på disse pærene flasser av, det har nemlig skjedd på mine 2-3 år gamle pærer, så da må de byttes ;)

Ingen stor utgift i forhold til i værste fall en bot på 2000,- (Har dog ikke hørt om noen som har fått den)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skifter bil før noe slikt betaler seg.

 

Leste i en annen tråd om noen diodelys som ikke lyste lenge nok, mtp. en eller annen forsinkelseskrets.

 

Vil diodelys, som bryker mye mindre strøm enn de kretsen er beregnet på, påvirke blinkefrekvensen?

Og hva er det beste stedet å kjøpe dem?

 

Vet ikke om det finnes flere standarder på sokkel og slikt. Bilen er en Peugeot 406 fra 1997.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Hvor kan jeg kjøpe pærer som ikke flasser av seg gulfargen?

Enten Philips eller dioder, bare jeg slipper å bytte dem hele tiden?

 

Har Biltema noe som er bra?

 

Jeg er ikke interessert i å legge så altfor mye tid og penger i å skaffe den ultimate pæren...

Men har Biltema, BilExtra, Mekonomen eller andre lokale forhandlere et produkt som dere kan gå god for?

Lenke til kommentar

Du har nok termisk blinkrelé som vil si at det vil blinke fort om en pære går/du bytter til dioder.

Du trenger da et elektronisk relé som ikke reagerer på den måten, men blinker jevnt og trutt om du skulle montere dioder.

 

Om du kjøper sølvfarga pærer vil de også flasse etter en tid, men du slipper "eggeplomma" i lyktene.. (Disse koster omtrent 5-8 ganger så mye som vanlige oransje pærer og holder ikke stort lenger vil jeg tro)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...