Gå til innhold

LCD, LED eller Plasma?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ganske mye lys, og lyset faller vel rett på TV-skjermen. Lyskilden er/står vis-a-vis med TV'en, bare så det er klart. :)

 

Hvilke store forskjeller er det? Vil ikke ha en anbefaling om kun, men de største/vanligste forskjellene mellom de tre! :D

Endret av usman93
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. :) Kilder plx.

Vel da har du ikke hørt mye :p

 

Det du/dere tenker på er LED bakgrunnsbelysning, det er noe en asolutt burdte ha om man har råd. Er så utrolig mange som tror dagens "LED" TV'er er en egen type TV akkurat som LCD og plasma er, men TV'er med LED bakgrunnsbelysning er alle LCD TV'er ....

 

LED teknologi har vi har iværtfall siden 80 tallet ....

 

eks. på noen LED skjermer.

 

P1020851.JPG

me_shanghaistadium07_01_l.jpg

LED_display_led_screen_led_stage_lighting.jpg

 

 

Til vanlig bruk funker ikke LED skjermer pga. store piksler som ofte har litt mellomrom imellom seg, men på store skjermer som man ser på fra et stykke unna så funker det fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skal kjøpe ny TV nå, og lurer på hva forskjellene mellom disse tre er. Har også lest at Plasma ikke er bra, i og med at det har et utrolig høyt stromforbruk. Men hva er forskjellene, og hvor mye har de å si?

 

TV'en skal hovedsakelig brukes til TV-titting og PS3.

 

Plasma og strømforbruk.

 

Jeg hadde kjøpt et TV med bakgrunns-LED, for eksempel et Sharp Aquos LE700. Jeg synes TV-en er helt konge. Jeg liker også Samsungs 7-serie med kant-LED. Mange kjeder har modeller fra begge produsenter inne, du burde absolutt ta deg en titt.

 

Guide To LED Technology

Lenke til kommentar
plasma, overlegen sortnivå, og fargene er helt utrolige. Bare gå til en butikk som utstiller TVene vedsiden av hverandre så kan jeg love deg du blir sjokkert.

 

Tja, slik som lysnivået er i butikklokalene har ikke en Plasma tv et bedre sortnivå. Da blir dem fort grå, og en LCD tv ser mye friskere og klarere ut.

 

Men, generelt sett, så ja, en plasma skjerm gir et mye bedre sortnivå enn hva LCD klarer å utgi.

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. :) Kilder plx.

Vel da har du ikke hørt mye :p

 

Det du/dere tenker på er LED bakgrunnsbelysning, det er noe en asolutt burdte ha om man har råd. Er så utrolig mange som tror dagens "LED" TV'er er en egen type TV akkurat som LCD og plasma er, men TV'er med LED bakgrunnsbelysning er alle LCD TV'er ....

 

Var det virkelig nødvendig? Er det ikke ganske så innlysende at det er snakk om en LED bakgrunnsbelyst skjerm, i disse dager?

Lenke til kommentar

Skal du kun se film og TV i (helst) dempet belysning - velg Plasma!

 

Skal du spille, se film, TV, bruke som PC-skjerm uansett belysning - kjøp LED-LCD!

 

Har du ikke råd til LED-basert LCD, vel, kjøp vanlig LCD! - som absolutt ikke er dumt det heller.

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...