Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jakter på ny KVM løsning, vet at den finnes, men aner ikke navnet på den.

Lurer på om noen her har vært borti liggnende..

 

Det jeg ser etter er en løsning hvor du "serie" kobler KVM adapterne, og terminerer i enden. dette er noe jeg vil se nærmere på p.g.a det sparer masse kabling og rot eller rundt i datasentralen.

 

se for deg en

 

sentral enhet

 

går videre til flere forskjellige rack hvor det står en ny KVM enhet.

 

videre går det kvm adaptere ned gjennom racket seriekoblet og terminert i enden.

 

tenker jeg uhyre vanskelig nå ?

 

kvm.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KVM Squid tror jeg det heter, men fant lite om det på google.

men, hvor mange servere har du?

ser for meg at det er billigere og minst like praktisk å koble enten alle serverene direkte til 1 console, evt ha 1 console pr rack.we

 

edit: om du kun har 9 servere, som på tegning, vil jeg så absolutt anbefalle å koble alle til 1 KVM switch, dette blir 9 kabler, mot 3 som du har på tegningen din.

etter mitt syn er det alt for mye jobb og for stor kostnad for å spare 6 kabler.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Har mye mer servere enn hva på tegningen, er bare ment for illustrasjon, har x antall fulle rack for å si det slik.

 

Har kommet så langt at IBM har en løsning ala det jeg har sett for meg, må bare finne ut mer.

 

Slik det kjøres nå er det 5 stk. blackbox/avoccent konsoll switcher i datasentralen, og blir veldig problematisk til tider og skal kable en cat5 pr. server hver eneste gang jeg skal sette inn en ny boks fra boks og til KVM switchen siden det er takskinner kablene legges i og her ligger strøm kabler og annet snax. (problemet som løses nå og derfor vil ha en ny løsning er at jeg må strekke fra motsatt side av rommet, veldig plagsomt, så nå skal hele greia byttes ut.)

Lenke til kommentar

hvor mange servere pr racks og hvor mange racks er det totalt?

 

f.eks AMX serien til avocent får du i 16-64porter hvor om du cascader i 3nivå som er maks for serien kan du med 20brukerkonsoller koble opp 180 000servere.

 

har du et medium/lite senter med f.eks 40 racks og 40servere i hver.

kan det enkelt settes opp med en 42port kvm switch i hvert rack, så en 64port som hvert rack kobles opp mot med cat5, så har du da 24porter ledig til brukerkonsoller.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...