Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hadde tentamen i dag. Hva er reglene?


Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg engelsk tentamen. Jeg skrev en god tekst, synes jeg selv, da, og leverte teksten kl 11:15(vi fikk lov til å gå kl 11:00). Jeg gikk til klasserommet for å legge fra meg bøkene, men på veien dit kom jeg på at jeg hadde glemt overskrift i langsvarsoppgaven. Jeg gjorde full retrett og drog tilbake til datarommet, og spurte om jeg fikk lov til å endre på dette. Svaret jeg fikk på dette var "Nei, det er ikke lov". Det var snakk om 2 minutt - jeg leverte teksten for 2 minutter siden. Jeg ble selvfølgelig forbannet, selv om jeg visste at det var min egen feil at jeg ikke hadde skrevet overskrift. Når jeg kom hjem søkte jeg etter regler for tentamen, men fant ingen. Jeg fant derimot regler for eksamen, og der står det klart å tydelig at jeg ikke har lov til å endre på teksten, MEN... Det står også klart og tydelig at en lærer/inspektør skal gå gjennom teksten for å se om alt er med. Siden tentamen på en måte er en øvelse/forberedelse til eksamen, gjelder da desse reglene, eller finnes det egne regler for tentamen?

 

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett reglement, så tykjer eg at på ein tentamen så bør læraren vera fleksibel nok til å deg legga til ei overskrift. I hvertfall om han/ho står å ser at det er kun det du gjer, og ikkje endrar innhaldet i sjølve teksten.

 

Takk for svar. Vil du si at jeg har et godt nok argument til å legge inn en klage, ettersom denne prøven trolig vil bli svært avgjørende for karakteren jeg får til jul? Er det noen som kan si noe om reglementet for tentamen/eksamen?

Lenke til kommentar
Læreren kunne jo hjulpet deg, men det er uendelig mye bedre at du går på denne smellen nå enn at du gjør det på åttetimerseksamen på universitetet. Vi går på skolen for å lære, ikke sant? Uansett tror jeg ikke dette vil gjøre store utslaget på karakteren.

 

Skjønner, men er litt irriterende, da :p

Endret av hoddevik
Lenke til kommentar
Læreren kunne jo hjulpet deg, men det er uendelig mye bedre at du går på denne smellen nå enn at du gjør det på åttetimerseksamen på universitetet. Vi går på skolen for å lære, ikke sant? Uansett tror jeg ikke dette vil gjøre store utslaget på karakteren.

 

Skjønner, men er litt irriterende, da :p

Det er litt irriterende, ja, men du lærer av det. Verre om det er en eksamen, enda verre om det er en viktig en.

Lenke til kommentar
hadde dere om tid og masse sånt crap? :) fikk et hefte dere skulle lese? og fordype dere i alternativ 1, 2, eller 3? om dere gjorde det kan du se om du husker noen av spm. ? vær så snill:)

Jeg har hatt et hefte som het "Time" og tentamen om det. Etter hva jeg husker så skulle vi skrive to avsnitt om hvordan vi hadde jobbet med "part A on preparation day".

Det neste var at vi skulle skrive to avsnitt av en av tekstene i "part B or C" det første avsnittet skulle være om hva teksten handlet om og det andre om du likte eller mislikte teksten og hvorfor.

Den neste oppgaven er selve stilen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...