Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innbrudd på PC. Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Er en person som hele tiden prøver å komme seg inn på min PC. Har Norton internet security som stopper han (tror jeg). Sier den stenger 3 porter. Han prøver 3-4 ganger pr dag og har holdt på snart 14 dager. Hva gjør jeg? Noen forslag. Kan jeg finne ut hva han vil? Han er fra Ålhus i Danmark.

 

Noen ganger er det en annen som prøver med en backdoor Trojans horse eller noe slikt.

 

Ikke kjennskap til så mye slikt så håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han i Danmark har antagelig det sammeproblemet som deg. Det blir henvist til 8 ip-adresser som ligger foran denne ip-adressa. Prøv å finn ut hvilket program som blir brukt, og steng ute alle porter som er åpne for dette progremmet. Det skal du kunne se av NIS

Håper dette hjelper deg.

Lenke til kommentar
Dette er ip adressa: 193.163.220.4

 

Er det et sted man kan sette inn denne å finne ut litt mer og hvor jeg sender mail.

 

Det du også kan gjøre er å sende en mail til din internettleverandør og å høre om de kan kontakte Danmark. Det bør være en smal sak for de å finne ut hvilken internettleverandør i Danmark denne adressen tilhører.

Lenke til kommentar

 

Hvis det er en port scan så kan det være fra proxy-scanner.eris.dk. Den er iallefall ufarlig.  

EDIT: Det er ipadressen ja. Ingen fare.

 

Kommer tilbake med mer informasjon senere idag.

 

Stemmer det. Det er proxy-scanner.eris.dk. Det ligger 8 andre bak denne, men det er vel bare slik det skal være. Og det at du får beskjed er vel bare en bekreftelse på at alt er som det skal være........!!

 

Edith: http://proxy-scanner.eris.dk/ Les her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...