Gå til innhold

Ødelagt 120GB harddisk. Trenger nytt kretskort.


Anbefalte innlegg

Har en "Western Digital 120GB Special Edition" som tok kvelden etter en kortslutning i maskinen. Er mest sannsynlig kretskortet som er røket.

 

Har en del ting som jeg absolutt skulle hatt tilbake. Vet at jeg burde tatt backup men det er for sent nå...

 

Har sendt mail til Ibas men der blir det fort 5-10.000,- så det får jeg eventuelt ta som en siste utvei.

 

Disken er 100% død. Har prøvd å bytte kretskort fra en lik disk og da begynner den i det minste å spinne opp men blir ikke detected i bios. Dette er mest sannsynlig fordi den fungerende disken er en av en litt nyere revisjon.

 

Spørsmålet er da om noen har en lik disk som de kunne tenke seg å selge.

 

Disken er en Western Digital 120GB WD1200JB Rev A00

Produsert 06 mai 2002

 

Håper det er noen som kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"]Det jeg ville prøvd, ville vel vært å tatt platene fra disken som er ødelagt og puttet de inn i en lik HDD. men så har jeg aldri vært "inni" en HDD og aner ikke hva som er enklest.

 

Det er uaktuelt, et superlite støvkorn kan nemlig kræsje disken. Harddisker er bygd støvtett. =)

Lenke til kommentar
"]Det jeg ville prøvd, ville vel vært å tatt platene fra disken som er ødelagt og puttet de inn i en lik HDD. men så har jeg aldri vært "inni" en HDD og aner ikke hva som er enklest.

 

Det er uaktuelt, et superlite støvkorn kan nemlig kræsje disken. Harddisker er bygd støvtett. =)

 

faktisk er et fingeravtrykk (fettet) på platen flere ganger høyere enn mellomrommet mellom plata og lesehodene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...