sdf123 Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 (endret) Har kjøpt meg deler til en pc som jeg satt opp i dag, problemet var å få bilder når jeg skulle starte den for første gang. Jeg skal bruke den integrerte grafikk kortet og vga utgangen. Når jeg starte den første gangen, så fikk jeg bare beskjed fra skjermen at det ikke var noe signal inn. Så jeg byttet til hdmi kabel, da hovedkortet har både vga, hdmi og dvi utgang. fikk ikke noe signal med hdmi kabel heller. Ettersom jeg ikke hadde noe dvi kabel, så tok jeg å resatte cmos(dro ut stømkabel og flyttet den lille tappen på hovedkortet over clear cmos i 10 sekunder, satt den tilbake og satt i strømkabelen igjen). Da kom det bilde når jeg startet opp, kom meg inn i bios og fikk satt opp bootlisten slik jeg ville, måtte da save i biosen og restarte. Samme skjedde, ikke noe signal inn på skjermen. Så hver gang jeg skal ha bilde etter en boot, så må jeg clear cmos. Det må vel være en måte å få vekk dette på? Jeg har dessverre ikke så stor peiling på dette og håpet noen andre hadde det? Kan det være at den setter default skjermkort til en pci port(og et sånt skjermkort har jo ikke jeg) og ikke det integrerte? Det er dette kortet det gjelder: Asus M4A785D-M PRO EDIT: Jeg fikk det til å funke ved å oppdatere til siste BIOS. Jeg prøvde også det som ask99 foreslår, men hver gang jeg hadde lagret biosen og startet på nytt så fikk jeg ikke noe bilde. Så det må ha vært noe bug i tidligere versjoner av bios. Endret 19. november 2009 av everlong
ask99 Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 Prøv en bios justering i Advanced menu, Chipset: IGFX: onboard VGA port Litt rart at den henger seg opp, hvis den ikke finner en gpu, i en av pci slottene. Men jeg har sett det før, bare andre veien.
sdf123 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Skrevet 18. november 2009 (endret) Tror jeg prøvde det, men skal teste igjen i morgen da jeg er med pcn. Noen flere forslag? EDIT: Løst. Oppdatert førstepost. Endret 19. november 2009 av everlong
ask99 Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 EDIT: Løst. Oppdatert førstepost. Kan du dele løsningen med resten av oss, så det blir til hjelp for andre med samme problem!
sdf123 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Skrevet 19. november 2009 Da kan du se i førstepost. Jeg trodde jeg hadde oppdatert den, men ser ikke ut som jeg fikk det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå